Zoeken in de forums

Hallo allemaal, ik lees al jaren mee en heb me ooit voorgesteld.
Ik vlieg met zowat alle modellen van Nine eagles.
Nu heb ik mezelf een blade MCPX en MSr aangeschat met Blade zender 6ch. zender van de SR120. Omdat ik de MCPX niet goed aan de gaan kreeg heb ik een DX6i gekocht. Die komt volgende week.
Nu wil ik mezelf inlezen maar ik denk de zoek optie niet goed gebruik.
Als ik MCPX in type krijg krijg ook veel van ander helis te zien.
Wat ik graag wil zien de juiste in stellingen voor MCPX en Dx6i ( is geen brushless ) en hoe ik hem in het begin wat rustiger in kan stellen
Graag advies
Mocht er iemand hier in de buurt wonen die mee wil kijken en voelt zich aanbevolen dan zou ik ook graag live hulp kunnen gebruiken.
Mijn vorige ervaring met 6 ch. vliegen is de NE 100 Pro maar is geen succes gebleken.

Standaard instellingen voor een heli bestaan niet.
Bij de blade kleintjes kun je er nog een beetje van uit gaan, maar in de basis is dit altijd een richtlijn.

Bevalt het niet, pas het aan..
En met de dx 6 kan dat best makkelijk.

Hallo @keesenannetje:

die origineel instellingen van de Blade mCPX
zijn goed te vliegen, als je de schakelaar niet op idle heeft,
in N vliegen dus, Blade heeft deze instellingen volgens mij met voldoende Expo enzv. verzien,

het zelfde geld ook voor de BL versie, waar Blade zelfs iets te veel Expo heeft ingebouwd,
ik vermoede, voor crashvrij indoor vliegen voor beginners,

suc6,
groetjes
Uwe

Bedankt allemaal.
Met de hulp van Ron kan ik nu veel beter zoeken.
De rest ook bedankt, nu begint het echte uitzoek werk.
Ik hou jullie op de hoogte.
Maar uiteindelijk is de combinatie MCPx en DX6i niet zo ongebruikelijk dus zo moet lukken

Beste keesenannetje,

Als je je wilt inlezen, dan heb ik een tip voor jou.
Kijk eens naar deze website: RC Helicopters, The Most Fun And Rewarding Of All RC Hobbies.

Deze site heeft mij aan het heli virus geholpen. Hij verkoopt ook een héél interessant e-boek: Blade mSR Tips "Getting The Most Out Of Your Blade mSR/X & 120SR" e-guide

Ik ben ook begonnen met een Blade msr en met dit e-book heb ik de basis geleerd.
Er staan ook zenderinstellingen in voor beginners, maar hij legt alles uit, zodat je ook weet wat je instelt.
Als je klaar bent voor de mcpx, dan kan je dit e-book nog steeds als basis gebruiken.

Back