Zoektoch: Oude Tamiya Buggy

• Topicstarter Topicstarter Jeroen30
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroen30

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Zoals mij Username al aangeeft ben ik Jeroen, 30 jaar. Woon in het noorden van het land.

Zo gelijk even voorgesteld.:D

Nu de reden van deze thread.!!.. Ik ben op zoek naar een oude Tamiya Buggy.

Ik heb hier helaas geen foto's meer van en ook geen doos. De auto zelf heb ik helaas ook niet meer in mijn bezit. Maar vond het vroeger(lees: 16 jaar terug) altijd een geweldige auto om mee te rijden.

Ik kan hem wel omschrijven:

Het was een buggy met 2 grote noppenbanden achter, 2 smalle voorbanden voor. Had een voorbumper van de Tamiya Fox. Het is geen fox en ook geen grasshopper. Hij was 2wd met dif. Destijds zat er een mechanische snelheidsregelaar. Met 1 grote witte weerstand net boven/voor het dif. Het opmerkelijk wat ik aan deze buggy vond was de oliegeveerde schokbreker overdwars bij de achterbrug.

Het chassis was grijs van kleur.

Ik heb al Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Tamiyaclub gekeken of hij hier tussen staat. Helaas zonder resultaat.

Misschien dat er iemand is die weet welk type dit is en/of waar ik kan zoeken.

Alvast bedankt.

Jeroen

tamiya_hotshot_58391-722244.jpg

58391-290.jpg

Hotshot ??

Het is geen frog en ook geen hotshot.:(

Hij heeft wel een enkele schokbreker als de HOtshot maar dan overdwars tussen de achterwielen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op Tamiyaclub staan toch echt alle modellen ooit door Tamiya uitgebracht. Als ie daar niet tussen staat zou het haast een ander merk geweest moeten zijn. Tamiya heeft niet zo heel veel buggies met monoshock aan de achterzijde gemaakt. Als de familie Shot wegvalt blijft er niet zo heel veel over. Een SuperChamp misschien?

kijk eens op RCmagvintage
neus eens rond bij vintage electrique. Wellicht kom je hem wel tegen?

Op tamiyaclub moet hij er ergens op staan, alleen is de lijst nogal lang om eens snel te overlopen misschien

staat hij hier toevallig tussen? :

attachment.php

Dat u hem niet gevonden hebt op Tamiyaclub zou bijna moeten betekenen dat het geen Tamiya is...
1 achterste schokdemper doet mij ook meteen denken aan de hotshot, maar die is dan wel weer 4wd

(zie net dat de link naar deze poster er al staat...)

Zijn er nog andere eigenschappen die je kan herinneren? Kleur van de body? Met of zonder spoiler, 540 of 380 motortje....
Kijk anders ook eens bij Nichimo, Hirobo of Marui...

Misschien zoiets: (Sand Scorcher/Rough Rider optie)
abb.jpg

Laatst bewerkt:
Ok zag de post hierboven niet zo snel......
maar dat is hem idd..
Na vannacht lang zoeken en vanmorgen vroeg beginnen heb ik hem dan eindelijk gevonden. Het is idd geen Tamiya maar het is de "The Hunter" van Marui

Echt een top karretje en bloedje snel..

gevonden op deze site: Marui Hunter Runner

hunter_before6.jpg

die heb ik nog eentje staan die weg mag, mocht je geinteresseerd zijn. is niet de allermooiste meer, maar technisch nog érg goed!

Back