Zoektocht F5K zwever

Discussie in 'F5K' gestart door Robert O, 21 apr 2023.

  1. Robert O

    Robert O

    Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Berichten:
    50
    Sinds 2 jaar ongeveer vlieg ik met veel plezier mijn tantalus DLG. Maar het soms vele gooien geeft toch wat blessure problemen, daarom zoek ik een F5K zwever.

    Iemand tips hierin of wellicht iemand die nog wat te koop heeft?
     
  2. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Hoi Robert, balen dat het gooien door de blessure minder lekker gaat. Heel herkenbaar, maar gelukkig hebben we tegenwoordig wat hulp bij de start :)

    Je kunt op twee manieren een oplossing vinden; of je zoekt zoals je schrijft een bestaande of nieuwe F5K zwever of je bouwt de Tantalus om naar een electro versie.
    F5K is relatief nieuw en hierdoor zijn er nog niet heel veel mensen die al F5K kisten te koop hebben staan. Wellicht kan ik je nog aan iemand koppelen die wat spullen heeft liggen.
    Stuur me dan even een bericht op b.vandergouw@gmail.com

    Ombouwen gaat ook makkelijk en is goed betaalbaar. Een F5K aandrijving bestaat uit een klein drone motortje en een kleine regelaar (ESC). Voor een paar tientjes ben je klaar.
    Je hoeft dan alleen het neusje eraf te zagen en daar moet je vervolgens een motorspan in lijmen. Als je de Tantalus daarna ook nog wilt gebruiken voor het gooien dan kun je het zelfs zo maken dat je het voor beide klassen kunt gebruiken.

    Mocht je over de ombouw ook nog verder vragen hebben dan kun je me op hetzelfde e-mailadres bereiken. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

    Veel inspiratie gewenst!

    groeten,

    Brian
     
    wvr vindt dit leuk.
  3. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Wassenaar
    Goeie tips allemaal,

    overigens heb ik een van mijn modellen aangeboden maar verder niets meer gehoord,

    Roger
     

Deel Deze Pagina