Zoektocht naar de kleine uil

In de begin 60 er jaren bouwde ik deze UHU samen met m'n dochter ( toen 12 jaar).

Foto-AJEYXQNU.jpg

Hij is nog steeds in goede gezondheid en ligt te wachten tot mijn achterkleinzoon ( 2 jaar ) zover is dat hij ermee kan "spelen ".
Helaas ben ik de tekening, verpakking en verdere documentatie kwijt. Zijn er nog kenners die weten waar ik nog iets kan vinden, zoals een tekening, test verslagen, ervaringsverhalen e.d.?
Mijn achterkleinzoon (als hij wat ouder is ), kleinzoon, dochter en ik vinden het geweldig als we wat documentatie konden verzamelen.

Hallo Brik,

Ik weet niet hoe goed je de duitse taal meester bent, maar op op deze link vind je de geschiedenis van alle modellen vanaf 1956. Inclusief alle gegevens.
Flugmodellbau - Der kleine UHU
Succes en heel veel plezier met dit stukje nostalgie.

Groet en fijne feestdagen alvast
Andreas

het lijkt me dat hij de kleine uhu heeft van 1967... aan de kleuren en lijnen van de romp te zien.

moet echt super zijn om zo'n stukje erfenis als het ware door te kunnen geven generatie op generatie.
ikzelf heb een paar 30+ jaar oude zwevers liggen (3meter Radiobestuurd) die van grootvader op kleindochter overgegaan zijn.

en de kleindochter die ondertussen ook al 30 is, is hier erg trots en fier op!
waar de grootvader gestorven is, leven de modellen nog door, en zien regelmatig ter herrinering het luchtruim.

hopelijk blijft het toestel dus heel en mag het nog vele vele jaren in de lucht hangen!

Dank mannen voor jullie snelle en bruikbare reacties. Allebei de genoemde adressen staan al bij mijn Favorieten en ik ga wel printen en bestellen.
Dit is die bewuste dochter, maar met een Graupner Wehe 50 !
Foto-3NWPHGDC.jpg

Ook wel leuk, hoor. Het duurt nog wel een paar jaar voordat ik de achterkleinzoon met zijn UHU kan laten zien !!!
Peter

Der kleine UHU. De naam UHU sloeg op de merknaam van de modelbouwlijm van Heinkel. (sluikreclame)
Ik heb hem ook nog staan. De staartboom, een grenen lat is een beetje krom.
Is wel recht te stomen.
Heb hem gebouwd rond 1971. (12 jaar oud) Wit en grijs geverfd met Spanfix, over het rode rijstpapier.
In de jaren 80 ergens... de vleugel maar eens over gedaan met Solarfilm. Rijstpapie werd moe en raakte beschadigd. Achteraf in rode schakeringen mooier geweest... als je plaatje zo bekijk.

Tekeningen heb ik ook nog steeds. Niet digitaal.

Keer op een zeer fraaie dag twee vluchten mee gemaakt op vakantie (Bittburg, Duitsland). Vloog perfect. Had er geen timer op, noch een lontje door de elastieken. Daarna was het dus hollen en klimmen over de hekken heuvelafwaards... maar het was het me waard. Daarna nooit meer van gekomen. In het Haagse was amper geschikt vlieggebied... bleef het bij dromen en modelbootjes...

Zou hem nu RC kunnen maken... gelijk een DLG... leve de techniek.

Gr Bas

Dag Bas,
Ja, herinneringen! Omstreeks 1970 werkte ik in Duitsland in de buurt van Osnabruck. We hadden op het zweefvliegveld bij Achmer ruimte zat. Termikbremse deden we niet, dus wel veel rennen. Met deze Engel Radarmasters brachten we de UHU ook omhoog. ( Boven op de vleugel met elstiekjes, touwtjes en een extra ontkoppel servo!! ) Mijn Radarmaster is de achterste met Klu roundel op het kielvlak.
Foto-IHMEAZRF.jpg

Ik probeer de tekening te kopen via de link hierboven.
Peter

Back