In 1943-44 had de AVRO een jeugdprogramma dat het bouwen van een modelvliegtuig behandelde. Met 80 ct aan postzegels in een enveloppe richting AVRO kreeg je een bouwpakketje en kon je naar de uizending luisterende een vliegtuig bouwen. Het materiaal bestond uit karton en vuren latjes.( het woord BALSA bestond toen nog niet ! ) Het model heette REIGER en was ontworpen door ene Magrijn. Met een paar schoolvrienden bouwde ik in Apeldoorn dat model en we "vlogen" er ook nog mee!
Ik zoek de tekening van dat model om het nog eens te bouwen als herinnering aan de start van m'n modelvlieg tijd. FOTOR met zijn vezameling tekeningen kon me niet helpen, maar misschien is er iemand onder jullie die me een tip zou kunnen geven. Als het me lukt zet ik de resltaten hier op het forum als "nostalgische reiger". Ik ben al eerder bezig geweest met: De Impuls Evert Kreulen nostalgie en Super Stootkop nostalgie. Ik praat wel in het verleden, maar leef in het heden,hoor!!
Peter
Ik zoek de tekening van dat model om het nog eens te bouwen als herinnering aan de start van m'n modelvlieg tijd. FOTOR met zijn vezameling tekeningen kon me niet helpen, maar misschien is er iemand onder jullie die me een tip zou kunnen geven. Als het me lukt zet ik de resltaten hier op het forum als "nostalgische reiger". Ik ben al eerder bezig geweest met: De Impuls Evert Kreulen nostalgie en Super Stootkop nostalgie. Ik praat wel in het verleden, maar leef in het heden,hoor!!
Peter