Zoektocht naar Quad

Hi,

Ik ben me al geruime tijd stilletjes aan, aan het verdiepen in de materie om zo tot aanschaf over te gaan tot een leuke complete set.
Helaas merk ik dat hoe meer ik lees en zoek, hoe meer de twijfel toeslaat!

Ik zal even kort uit de doeken doen wat de bedoeling is.....

* Het is voor een beginner :D
* Liefst een complete kit d.w.z. een samenstelling die zijn sporen al verdient heeft en zonder meer vliegend te krijgen is.
* De uitrusting moet geschikt zijn om een camera de lucht in de krijgen, bijv een kleine compactcamera of een GoPro.
* Niet te krap draagvermogen, misschien ga ik het allemaal zo leuk vinden en verder sparen voor eenvoudige FPV en dit moet natuurlijk ook nog de lucht in!

Mijn eerste keuze was eigenlijk gevallen op een Quadrixette Nano.
Deze is natuurlijk niet geschikt om zware lasten mee te nemen, maar dit is wel leuk om mee op reis te nemen. Naar mijn idee ook niet zo geschikt voor een beginner?

Toen heel lang blijven draaien rond een Lotus T580. Veel over gelezen en filmpjes gekeken.... Wat me aansprak was de "stabilisatie" en de bestuurbare en gestabiliseerde camera mount.
Maar na nog meer studeren kwamer er steeds meer berichten tevoorschijn over traag reageren, "de gebrekkige stabilsatie" en onstabiliteit bij wat meer gewicht.
Toch maar weer verder zoeken....

Toen kwam ik uit bij de Xaircraft X650, ook te krijgen met een mooi camera mount.
Maar hier las ik al snel negatieve berichten over!

Al met al lijk ik steeds verder af te drijven.....
Eigenlijk heb ik even een duwtje nodig de goede richting uit van wat ervaren mensen.

Het budget....tja, ik wil eigenlijk niet dat het duurder gaat worden dan die X650 of het moet echt iets geweldigs zijn.

@Heli Kees:
Heb je een Apple of een Android device koop dan een Parrot AR Drone.

Voor de beginner lekker simpel en je kunt er weinig aan kapot maken of mee kapot maken.

Dag Kees, ik zit in het zelfde schuitje als jij.
Ik was mij aan het verdiepen in verschillende soorten quads, zag meerdere merken voorbij komen, maar ik ben eens naar een rc club gegaan, de mensen daar aangesproken, die mij antwoord gaven op mijn vragen en ook tips gaven.
Daarom ga ik nu een "low cost" zelfbouw quad maken.
Daarmee ga ik eens leren vliegen.
De dingen die we willen komen daarna wel.
Ik heb liever dat deze crasht, dan dat je een duur exemplaar laat crashen.

Dag Kees, ik zit in het zelfde schuitje als jij.
Ik was mij aan het verdiepen in verschillende soorten quads, zag meerdere merken voorbij komen, maar ik ben eens naar een rc club gegaan, de mensen daar aangesproken, die mij antwoord gaven op mijn vragen en ook tips gaven.
Daarom ga ik nu een "low cost" zelfbouw quad maken.
Daarmee ga ik eens leren vliegen.
De dingen die we willen komen daarna wel.
Ik heb liever dat deze crasht, dan dat je een duur exemplaar laat crashen.

dat is preciss wat ik ook heb gedaan.
ik ben alleen niet bij een club gaan informeren maar heb me via het web geinformeerd .

Back