zoektocht rustige termiek zwever

Ik heb antwoord van Staufenbiel:
"Hallo.
Der Last Down wird ab ca. 5. Juli wieder lieferbar sein.
Mit freundlichen Grüßen aus Barsbüttel
Ihr Staufenbiel Team".
:banana:
Simendewulf... bedankt voor het aanbieden van je Last Down.
Volgens mij is dit de XXXL versie en die is wel aardig aan de grote kant.

Ik wacht netjes de 5e even af. Dus Japie.G... er is nog hoop!
Allemaal bedankt voor de reacties.
Groeten Mario.

Last Down - First Down

Er zijn in de voorbije maanden (kan de laatste serie geweest zijn ? ) nogal wat Last Downs ongecontroleerd down geweest .................. Simpelweg vanwege fouten in de vleugel ! Foutief geconstrueerd of gemonteerd laat ik ff in het midden want dat weet ik niet. (een paar weken geleden nog een clubmaat van mij maar er staan ook de nodige voorbeelden hier op het MBF)

Nu was dit toestel sowieso al niet mijn favoriet vanwege de wat komische rompafmetingen.
Ik meen dat de allereerste Last Down net onder of rond de 3 meter spanwijdte was. Daar werd ook een romp op ontworpen. Naderhand is ie wat groter gegroeid maar is dezelfde romp erbij gebleven. Voor de rest vliegt het niet verkeerd maar toch :confused:

De toestellen in deze range bekijkend (spw & €) zou ik persoonlijk eerder voor de Elipsoid kiezen ................

Ik vind ook de kleinste versie (2.8m) Het mooist. Die kist heb ik gevlogen in de V3 versie en vliegt echt ontzettend mooi. Persoonlijk vind ik de Last Down qua model ook vele malen mooier dan de elipsoid. En er zijn er inderdaad een paar naar beneden gekomen, misschien is dat de reden dat ze nu niet leverbaar zijn? Ik geloof ene Menno die ooit op dit forum een bouwverslag heeft gezet (overigens niet echt actief meer hier geloof ik) heeft een gecrashte kist gehad. Ik geloof ook dat dat achteraf netjes met Staufenbiel is opgelost. Maar das alweer een poosje geleden, weet niet meer hoe het zat. Overigens is het sowieso geen kist om rare toeren mee uit te halen. Het is echt een langzame vlieger. In ieder geval baal ik nog steeds dat ik die kist heb weggedaan voor een andere zwever.. de Last Down vloog vele malen beter... Het enige dat die kist mist zijn een paar fatsoenlijke remkleppen!

EDIT:
Hier is de link naar het oude topic met de discussie over de crashes e.d.
klikkerdeklik

Laatst bewerkt:
inderdaad de LAST DOWN is een rustige thermiek zwever , die een rustige rol en looping toelaat , maar te bruske bewegingen in duik beteken letterlijk LAATSTE DUIK .
ooit zal ik hem nog bouwen , maar kan wel geen 20 jaar meer wachten

@japie ,menno is helaas kerstavond vorig jaar naar de eeuwige thermiekvelden vertrokken .

@simun.inderdaad hebben diverse arf toestellen helaas door massa productie ,nogal wat kleine cruciale gebreken , hoewel ik de toesttellen reichard en jvk daar nog niet op heb kunnen betrappen (en dit zijn in mijn ogen de betere leveranciers voor betaalbare ,goede zwevers in de arf sectie)

wil je het echt goed hebben zul je zelf moeten bouwen ,en dan de zwevers van hoelein ,dat zijn plaatjes ,bouwtechnisch gezien en om mee te vliegen .

@japie ,menno is helaas kerstavond vorig jaar naar de eeuwige thermiekvelden vertrokken .

Oh wtf! Dat wist ik niet! Zo zie je maar, genieten zo lang 't kan mensen!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

als ie groot moet zijn, geen idee...
als span niet uitmaakt, een amigo 4? gewoon een hoogstartje erbij en je bent weg!

Back