Zolder vondst: Tamiya Boomerang

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Arjan N, 27 okt 2019.

  1. Arjan N

    Arjan N

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    Hallo allen, ergens achter in een verloren hoekje op mijn zolder weer mijn oude hobby gevonden van ruim 30 jaar geleden: een Tamiya Boomerang met een Acoms Techniplus zender.
    Ik heb toentertijd nog wedstrijden gereden met de Boomerang bij een RC club uit Ouderkerk a/d Amstel maar goed dat is allemaal a long time ago.
    Nu natuurlijk leuk om de Boomerang weer wat leven in te blazen. Helaas is de voor veer ophanging gebroken, die is al besteld uit Engeland. Accu opgeladen maar helaas de ontvanger reageert niet. Nu is mijn sterke vermoeden (gestaafd door de multimeter) dat de aan/uit schakelaar (of de Battery eliminator) defect is. Ik meet zo goed als geen stroom door de connector die naar de ontvanger gaat. Als ik met de hand de servo beweeg gaat de auto rijden.
    Oké wat is wijsheid? Kan ik zomaar straffeloos een elektronische regelaar er in zetten of moet ik op zoek naar een oude "battery eliminator"?
    Alle tips zijn welkom :)

    groetjes,
    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2019
  2. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Wat foto's zou handig zijn!
    Mijn ervaring is dat je beter meteen de nieuwste techniek kunt inbouwen.
    Dit scheelt een hoop gedoe en voor de kosten hoef je het tegenwoordig niet te laten.
    Na 30 jaar is het elektronische gedeelte ver heen, zeker de accu.
     
  3. Arjan N

    Arjan N

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    Hoi BertusvB, je hebt helmaal gelijk zowel over de foto's als over het vernieuwen van de electronica. I had al stiekem naar een complete set gekeken bij Conrad: zender, ontvanger, stuur servo, ESC, accupack en lader. ;-)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Nu ik de foto's zie......................!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lijkt me niet alleen een oude buggy, maar ook redelijk afgeragde?
    Wat denk je van een Tamiya fighter bouwpakket? Zeer leerzaam. En compleet.
    Alleen nog een pistoolzender nodig met ontvanger, rijden maar! :yes:
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ziet er toch goed uit? Zelfs al ga je er niet extreem mee rijden, het geeft voldoening om terug leven in te blazen. Een esc is minimum om het je makkelijker te maken. Voor een oud motortje wss maar 15 of 20 euro.
    Een nieuwe batterij lijkt me ook nodig.
     
  6. Arjan N

    Arjan N

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoofddorp
    Bedankt voor de feedback :worship: Die Fighter is idd wel gaaf en niet duur, maar ShadesinBlack snapt mij: ik wil een beetje nostalgie nieuw leven in blazen. Kortom weer een keertje crossen met die afgeragde Boomerang. For old times sake. Gelukkig is mijn budget ietsjes ruimer dan toen ik een tiener was. Maakt het wel Ietjes makkelijker. Wellicht steek ik mijn zoontje wel aan:) (hoewel dan moet ik de Playstation verstoppen :hammer:
     

Deel Deze Pagina