Zoldervondst

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door A380, 17 mrt 2021.

  1. A380

    A380

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    41
    Mijn buurman heeft een huis gekocht niet om in te wonen maar om af te breken, bij de inspectie van het huis kwamen de resten van een uitbundig modelbouwleven te voorschijn.
    Buurman weet natuurlijk dat ik modelvlieger ben. Of ik belangstelling had natuurlijk.
    Alles wel heel gedateerd.
    Er lag onder andere een hawker siddely van epoxy een jet met een propellor helemaal compleet met Alles erbij, motor tank wielen noem maar op.
    Moet nog wel even gebouwd worden, ik heb deze aan een clublid gegeven die wil er een dikke edf inzetten.
    Maar er kwam ook een romp met vleugels te voorschijn, naar mijn idee een pipercub met schuimvleugels ingedekt met balsa. De vleugels 100 cm de romp 14 cm dus een spanwijdte van 214 cm.
    Deze vondst wil ik zelf afbouwen.
    Ik heb helaas geen tekening bij de spullen kunnen vinden,ik heb ook het stabilo en het richting roer niet
    Op outerzone heb ik naar een tekening gezocht van een pipercub. Daar is wel een tekening van een 180 cm
    Wat mij opvalt is dat een pipercub een rechte vleugel heeft met aan het einde een ronde tip.
    De vleugels die ik heb lopen vanaf de rolroeren taps toe en zijn aan de tip recht zie foto.
    Is dit wel een pipercub?
    Tevens kwam er van de zolder een ongebruikte os max 60 F. Deze wil ik gebruiken op de pipercub.

    Groeten Hans
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    De vleugel en de bevestiging daarvan lijkt verdacht veel op die van een Big Lift.

    Screenshot_20210317-141214_WhatsApp.jpg Screenshot_20210317-141209_WhatsApp.jpg
     
  3. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    254
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Het is een biglift van mpx. Naar mijn weten geen originele vleugels omdat die van multiplex uit ribben os op gebouwd.
     
  4. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    dat is een biglift, daar zijn de plannen van te vinden op outerzone
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.782
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yup... een big lift, en hoewel ze absoluut wel vliegen met een 10 cc glow tweetakt, komt zoiets véél beter tot zijn recht met een 20 cc viertakt, of mooier nog, een 26 cc boxer viertakt... SuperTigre 23 of 25 cc zijn ook uitstekende keuzes.

    Hoe dan ook, iets laagtoerigs met een grote prop.
     
  6. A380

    A380

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    41
    Jongens hartelijk bedankt ik heb de tekening op outerzone gezien dat klopt inderdaad beter met wat ik heb.
    Wat betreft de motor ik ga op zoek naar een grotere viertakt.

    Groeten Hans
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.782
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  8. Peter Houweling

    Peter Houweling PH-SAM

    Lid geworden:
    21 sep 2014
    Berichten:
    1.663
    Locatie:
    Haarlem
  9. Danny-P47

    Danny-P47

    Lid geworden:
    6 feb 2008
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Hengelo
    Mocht je een ‘dikke’ super tigre zoeken, ik heb er nog 2 liggen (volgens mij de 23cc). 1 ervan heeft gemonteerd gezeten op een Big Lift, die helaas ter ziele is gegaan.
     

Deel Deze Pagina