raf
Forum veteraan
hallo
of het hier juist staat ????????????anders moet roel het maar verplaatsten
vandaag ontdekt dat de kleine wtc van de u2540 volledig onder water staat
het probleem is dat er door 1 buisje een 6 tal draden heen gaan en dat langs daar langzaam water in sijpelt
nu heb ik een oplossing voor dit probleem gevonden om het aantal draden te verminderen naar 2
ik heb dit jaar ergens eens een atc ontvangertje gekocht
een 4 kanaals
maar deze kun je dus zo programeren dat hij inplaats van de eerste 4 de laatste 4 gebruikt
wat ik nu ga doen is het volgende
zelfde cristal als in de boot dus de zelfde frequentie maar van de kleine ontvanger dus op kanaal 5,6,7,8,
ik gebruik kanaal 5 en 6 om de voorste duikroeren te gaan aan sturen
in de wtc zitten 2 servo's plus een servo tester en een schakel kanaaltje van conrad
blijven kanaal 7 nog beschikbaar voor IN de boot want daar staat mijn duikpomp op
het voordeel is nu dat ik juist moet zorgen voor 5 volt voedings spanning naar de kleine wtc
en dus van 6 naar 2 draden over ga
de helft van kanaal 5 wordt gebruikt om de roeren te laten uit klappen en de andere helft om de verlichting aan te zetten op de toren
deze oplossing kan voor vele andere toepasingen ook gebruikt worden
om zo een bundel draden te minimaliseren
kost natuurlijk wel een paar euro's zo wat comfort hahaha
groetjes raf
of het hier juist staat ????????????anders moet roel het maar verplaatsten
vandaag ontdekt dat de kleine wtc van de u2540 volledig onder water staat
het probleem is dat er door 1 buisje een 6 tal draden heen gaan en dat langs daar langzaam water in sijpelt
nu heb ik een oplossing voor dit probleem gevonden om het aantal draden te verminderen naar 2
ik heb dit jaar ergens eens een atc ontvangertje gekocht
een 4 kanaals
maar deze kun je dus zo programeren dat hij inplaats van de eerste 4 de laatste 4 gebruikt
wat ik nu ga doen is het volgende
zelfde cristal als in de boot dus de zelfde frequentie maar van de kleine ontvanger dus op kanaal 5,6,7,8,
ik gebruik kanaal 5 en 6 om de voorste duikroeren te gaan aan sturen
in de wtc zitten 2 servo's plus een servo tester en een schakel kanaaltje van conrad
blijven kanaal 7 nog beschikbaar voor IN de boot want daar staat mijn duikpomp op
het voordeel is nu dat ik juist moet zorgen voor 5 volt voedings spanning naar de kleine wtc
en dus van 6 naar 2 draden over ga
de helft van kanaal 5 wordt gebruikt om de roeren te laten uit klappen en de andere helft om de verlichting aan te zetten op de toren
deze oplossing kan voor vele andere toepasingen ook gebruikt worden
om zo een bundel draden te minimaliseren
kost natuurlijk wel een paar euro's zo wat comfort hahaha
groetjes raf