Zondag 3 april Hulp gevraagd !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi all,

Helaas heb ik zojuist m'n eigen drone dji phantom 2 gesloopt... maar ik zou morgen een hardloopwedstrijd filmen in Den Haag van m'n eigen sportvereniging.

Is er iemand die mij enorm uit de brand wil helpen? 1 uurtje filmen in Kijkduin, een hardloopwedstrijd. Van 1100 tot 1200. Daarvoor en daarna kan ik je koffie bieden...

Helaas geen geld er voor, het is allemaal liefde werk, oud papier.

Heel erg graag!

Blommetje

Ehh ik heb die drone van m'n sportvereniging geleend, en ze hebben hem juist aangeschaft voor dergelijke evenementen. ..

Maar ik weet het niet verder.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ehh ik heb die drone van m'n sportvereniging geleend, en ze hebben hem juist aangeschaft voor dergelijke evenementen. ..
Maar ik weet het niet verder.

Dan begrijpt jouw sportvereniging er geen ene s*demieter van.
Met een modelvliegtuig (en dat is een drone!!) boven mensen vliegen is verboden. Binnen "aaneengesloten bebouwing" (en dat is wat anders dan "de bebouwde kom!!) vliegen is verboden.

Een klein nadeeltje van dit soort evenementen:
Er is vaak politie bij. En die zijn momenteel best wel alert op "drones".
Vraag me niet waarom, maar iets zegt me dat dat met Parijs en Brussel te maken heeft...
Dus als jouw sportvereniging z'n drone snel kwijt wil, moeten ze vooral dit soort dingen gaan doen.

Ik denk dat je niet alleen de drone kwijt bent, maar ook een vette bekeuring aan je broek hebt hangen.
Eergisteren toevallig op de BBC gezien van de Nederlandse politie met een zeearend, die gewoon de drones uit de lucht plukt en op de grond deponeert. Ook met behulp van een net, dat wordt afgeschoten over de drone , die dan m.b.v. een parachute naar beneden komt.
Hans

PS.
Deze link gevonden met een boete van max 7800 euro ( kan ik toch heel wat leukere dingen van doen )
http://www.closeup.nl/justitie-deelt-boetes-uit-aan-drone-bezitters/

Heel vervelend om te horen.. ik wist het echt niet. Ik begreep wel dat t strand dan weer anders is (we filmen enkel op t strand) .. De kuststrook is geen bebouwing ofzo.

Enfin, los van alle regelgeving is er dus niet iemand die mij wil helpen.

Thnx voor de moeite en de input. Ik ga met m'n kapotte drone en deze info terug naar de vereniging.

Thnx!

..... Enfin, los van alle regelgeving is er dus niet iemand die mij wil helpen.
Laten we dat even anders stellen. We willen je wel helpen! Dat doen we nu ook door je er op te wijzen dat met een drone over en langs dat evenement (dus mensen) vliegen te gevaarlijk is. Daarom daarom mag het volgens de wet ook niet en kunnen wij dit niet voor je doen.
Wil jij in de krant lezen dat tijdens een hardloopwedstrijd in Den haag een drone in het publiek is gevallen en dat er drie gewonden naar het ziekenhuis moesten voor behandeling?

sorry dat ik het zeg maar je gaat toch niet een debiel helpen die bewust dingen doet die niet mogen.
heb ooit het multi copter deel laten aan maken en zou nu graag zien dat het stopt echte hobby gasten zitten er niet meer en de rest is een gevaar voor vul zelf maar in.

• Like
Reactions: A B
Zulke opmerkingen mag ik wel.:koud:
Ik wilde het ook recht voor zijn raap plaatsen, maar van mij pikken weinigen het meer.

:beer:

@ michel pet,
Debiel. Bedoel je daarmee iemand die onder het gemiddeld geestelijk niveau presteert?
Bijvoorbeeld op het gebied van: communicatie, empathie, reken- of taalvaardigheid?

Ik vind dit juist een sprekend voorbeeld van iemand die onwetend en ter goeder trouw met een multicopter bezig denkt te zijn.
En dat zijn de meeste. Totaal onwetend en zich van geen kwaad bewust.
Daar is veel te winnen d.m.v. voorlichting.

Laatst bewerkt:
@ michel pet,
Debiel. Bedoel je daarmee iemand die onder het gemiddeld geestelijk niveau presteert?
Bijvoorbeeld op het gebied van: communicatie, empathie, reken- of taalvaardigheid?

Ik vind dit juist een sprekend voorbeeld van iemand die onwetend en ter goeder trouw met een multicopter bezig denkt te zijn.
hier op het forum en op tv is genoeg verteld het is naar mijn id domweg ik wil die beelden maken hoe dan ook.

@ michel pet,

Op voorlichting?? volgens mij is het bijna wekelijks in het nieuws de laatste tijd...
Wat voor uitleg wil je nog meer hebben? GBV (gezond boeren verstand) is soms ver te zoeken helaas.

Met dit incident erbij zal de roep vanuit schiphol/luchtvaart nog 10x harder worden om drones of helemaal te verbieden of aan zeer strikte regels te leggen.
En waarom komen deze incidenten wel voor met drones maar praktisch nooit met vliegtuigen en heli's?
Naar mijn inziens is het hele gedoe met FPV vliegen en videobeelden maken met drones het grootste oorzaak van dit probleem.
Het zal me ook niet verbazen als dit een vliegtuigspotter is geweest die dacht een mooie video te maken op deze manier.

Enige wat ik kan zeggen is dat de boog op schiphol al heel strak stond en dat dit nog wel eens de spreekwoordelijke druppel in de emmer kan zijn die veel meer gevolgen gaat krijgen.
Het feit dat een piloot geconfronteerd wordt met een drone of ander vliegend object in zijn (gecontroleerd) luchtruim is natuurlijk van de zotte. Het heet niet voor niets gecontroleerd luchtruim.

Op voorlichting??
Dat is lastig.
Er MOET iemand worden opgepakt en dan gewoon de cel in met aanklacht "poging tot 300 voudige doodslag".
Helaas/gelukkig is de wetgeving in NL zo waardeloos/juist doordacht, dat iemand oppakken VOOR er vreselijke ongelukken gebeuren niet mogelijk is. Je kan hoogstens zijn speeltje afpakken en vragen of hij het nooit meer wil doen.

Zou je zo'n gast wel kunnen opsluiten voor heel lang, kan je dat als "voorlichting" zien voor vele hersenlozen die momenteel met zo'n ding (op deze manier) in de weer zijn.

Michel en Baggeraar ik snap jullie opmerkingen en ideeën wel en ik kan er zelfs voor het overgrote deel in mee gaan. Helaas hebben dit soort opmerkingen nagenoeg altijd het tegenovergestelde effect.

Blommetje was zo verstandig om eerst met dat vliegding (het mag kennelijk geen vliegtuig heten) te gaan oefenen voordat hij voor die vereniging ging vliegen. Daarbij is dat ding gecrashed en dat zou hem al voldoende idee gegeven moeten hebben van wat er zou kunnen gebeuren.
Door die crash kan hij die vlucht niet maken en vraagt hij hier of er iemand is die dat voor hem kan doen. En dan wordt hij meteen in de schandhoek gezet en een beetje grof aangepakt. Als mij zoiets zou overkomen ben ik direct weg en kunnen die figuren iets krijgen van mij, naar hen "luister" ik nooit meer!

Hou je een beetje in en leg op een nette manier uit wat er aan de hand is. Ja er zijn ondertussen veel voorbeelden van "oetlullen" zoals ze hier ook worden genoemd. Maar dat zijn voor mij de mensen die willens en wetens met zo'n drone langs een startbaan gaan vliegen of in de stad langs de domtoren. Of langs/boven de spoorbaan zoals ik ook al heb gehoord! Allemaal voor de mooie plaatjes!

Maar wat als je naar de tv kijkt? Daar worden die "drones" wel heel erg vreselijk veel gebruikt voor van alles en nog wat. Tijdens allerhande sportwedstrijden, door de politie om overzicht te krijgen bij een ongeluk of een relletje, door de brandweer en ga zo maar door. Dan vind ik het nog niet zo gek als er een atletiekvereniging is die ook zulke mooie plaatjes wil hebben van hun wedstrijd. Zo'n drone kost niet zo gek veel meer, de besturing is volgens de verkopers zo simpel dat iedereen het binnen 10 minuten kan en zo voorts.

Als wij mensen zoals bommetje op een nette manier vertellen wat er wel of niet kan en mag en vooral ook waarom dan is er veel meer begrip. De kans dat er dan toch iemand gaat vliegen wordt er meteen een stuk kleiner door. Met stroop van je meer vliegen dan met azijn!

als er doden vallen dan heb ik me best gedaan het te voor komen.
als ik dat met wat harde woorden doe heeft dat een reden ik ben me hobby kwijt door dit soort volk en kan en mag dus nergens meer testen en het door ontwikkelen van sport quads.

Zag ik daarnet een reclame op Discovery. Die was binnen een paar seconden ook op jouwbuis te vinden. Kijk maar eens. O euhhh, nee ik drink dat spul niet!

Let dan eens op vanaf ongeveer 23 seconden. Waar zijn we nu mee bezig???????:(:oops::eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back