Heeft iemand hier de Zone profielen in een dat of cor bestands formaat. Ik ben vooral op zoek naar de 52 en 21.
Op RCGroups staat hier Zone wing airfoils - RC Groups tekst bestandjes met de coördinaten ... moet je volgens mij zo kunnen inlezen in "een" profiel print/bewerkings programma ....
Klopt Dirk die heb ik al gedownload alleen mijn twee profiel programa's kunnen geen txt bestanden vertalen.
Op de site van Martin Hepperle staat het programmaatje ConCord (converteer coördinaten) Software ... deze "app" kan verschillende indelingen van .txt bestanden inlezen en "vertalen" naar een ander formaat waaronder hopelijk ook een voor jou bruikbaar formaat ...
Heren, Berrie had mij inmiddels via een pb benaderd en ik ben inmiddels dan ook voorzien Berrie nogmaals mijn dank hiervoor.
Goed, dan nu nog even ter leering ende vermaeck voor alle anderen: Als er op een web-site alleen de coördinaten gepubliceerd staan (dus zonder download) ga je als volgt te werk: - selekteer alles wat in het profielbestand terecht moet komen (1e regel + alle coördinaten) - Ctrl-C - Open kladbok/Notepad en plakken maar (Ctrl-V) - Opslaan als 'profielnaam.txt' - Daarna de bestandsnaam veranderen in 'profielnaam.dat' - voila ... Dirk (die andere).
Hallo allemaal, ik ben wel nog bezig met mijn tweede SG vleugel, maar wil toch ook nog verder met de bouw van een Zone V2 vleugel (verslaving heeft toegeslagen) Daar heb ik weer een beetje raad nodig. Ik wil graag een 4 panel vleugel maken en heb volgende tekening gemaakt. Gaat dit zo of zit ik volledig verkeerd.
Dit gaat verkeerd. Je hebt nu de tekening voor de 2P vleugel, waarin opgenomen de afronding van de tips die je dmv schuren in vorm brengt. De 2P vleugel voldoet uitstekend. Negeer voor het schuimsnijden de buitenste twee koordes. Snij de kern, en breng dan de tipronding aan.
Hallo Berrie, dank voor je reaktie. Dus als ik het goed begrijp gebruik jij op het einde V2-20 51mm en schuurt het dan zoals op mijn tekening. De tussenkoordes V2 26%-40-74%-20 en V2 8%-40 92%-20 gebruik je helemaal niet!
Hallo, Welke airfoils gebruiken jullie voor een Zone V2 voor kielvlak en hoogteroer? Zone of Edge of nog iets anders? Dank voor reakties
Alu airfoils by Reynolds exclusively. Uiteraard moet je dan niet met een trapsgewijze vleugelris bzw HLW en SLW vorm aankomen maar natuurlijk met een totaal evolutieve vleugel (dus geen strak tussen twee of drie profieltjes). Dan nog een speelvrije RDS en klaar is Kees? of is het Domi? De low friction surface of the alu airfoils vermindert de induced peakflows of boundary layer bubble triggering bij de hogere start Reynolds nrs zowel als bij de lagere themiek Reynold nrs. Het resultaat is een DLG met superieure prestaties in beide vliegtoestanden. Bewezen met SP en V3 en Flow, so why try and re-invent the wheel ? Domi : do you see what I mean ? Thanks for responding and enjoy your Reynolds weekend, Yves In Shanghai op de kaai:murder:
Er zijn genoeg opties: - Supergee stabilo kopieren - Edge vertical met symmetrisch zijaanzicht. - Freakfoil voor het stabilo. Dat profiel staat niet op z'n kop, maar ziet er gewoon wat anders uit dan anders. Ik vlieg er nu mee op mijn Zone V2 vleugels. Ik heb vooral voor dit profiel gekozen omdat het wat lastiger te baggen is (knik aan onderzijde profiel tpv de scharnierlijn). Daarmee kon ik weer wat nieuwe dingen proberen bij het baggen. - Voor het rudder kun je ook eens hier neuzen: Developing a vertical airfoil for rudderless - Page 11 - RC Groups Keus genoeg, echt foute keus kun je niet maken. [edit] Hier nog even de link naar hoe ik gefreubeld heb aan de Freakfoil horizontal. [131687] welke-carbonband-voor-staarts-textreme-bouwpraat-6
Hallo, Berrie weer ewige dank voor je reaktie en feedback. @Yves, in gods naam, wat krijg jij daar te eten in Shanghai of is het het gebrek aan Duvel Ik ben helaas geen professor in Airodynamics zoals jij @De low friction surface of the alu airfoils vermindert de induced peakflows of boundary layer bubble triggering bij de hogere start Reynolds nrs zowel als bij de lagere themiek Reynold nrs. Ga ik meteen proberen, Yves Veel plezier nog in Shainghai, hopelijk kom je weer in normale vorm terug