Zoom 400 aansluiten?

• Topicstarter Topicstarter Gizmo
  • Startdatum Startdatum
@ Gizmo,

Heb je alles goed aangesloten?
En on/off switch op de snelheidsregelaar aangeschakeld?
En eerst naar vol gas gedaan dan naar 0 gas? is de snelheidsregelaar goed aangesloten aan de motor?
ik vind dit wel heel erg vreemd, misschien is de motor kapot :onweer:

Theo

Wel ik heb even zitten spitten in je handleiding.

Voor de zekerheid; dus de regelaar zit op kanaal 5?
Ik heb nog steeds (net als Theo) het idee dat de regelaar niet wordt geactiveerd omdat hij niet voldoende gasdicht en of volgas heeft gedetecteert. (veiligheidsprocedure)
Heb dit al geprobeerd met wat trim op te lossen?

In verband hiermee kijk nog even naar de volgende dingen.
Volgens je handleiding:

Blz 11 4.1.6
Essential expansion for use with model helicopters:
· Slider (#7 5720)for idle up (as control E)
· 2-pos.switch (#7 5742)for auto-rotation select
· 3-pos.switch (#7 5740 or #7 5707 E/A/T)
for the timer and MOTOR OFF

Heb je deze op je zender?

Blz 23 8.2.3.
kijk of je de instelling: IT_Collective pitch minimum back,collective pitch trim active hebt staan.
Zet je idle op de meest minimale stand.

Blz 24 8.3.1. Staan alle kanalen ingesteld op UNI format (1,5ms) ? Dus niet op eigen multiplex formaat (1,6ms).

Blz 25 8.3.2 Zorg dat de servo end-points van kanaal 5 op 0 & 100 staan

Nu ja, ik hoop dat je er iets mee kunt.
Beetje lastig om zo te zoeken, zonder de spullen te hebben.

@Theo Motor kapot? Alles kan natuurlijk, maar erg groot is die kans niet.

Oh ehhh. Toevallig geen servotestertje liggen zeker?
Dan ben je er zo achter.
Pas op: als je dit doet moet je de midden (rode) draad van de regelaar naar de servo tester onderbreken/niet verbinden.

Groetjes, Erwin

Hiep hoi

Ik ben alweer een stapje verder. Mijn Zender heeft dus een neutrale stand in het midden. Dus ik moet mijn trottle stik naar beneden houden om de motor stil te houden. Als ik de stik loslaat draait de motor in mijn neutrale stand. Dus de motor werkt maar nu werkt mijn Pitch niet. De trhottle zit nu in kanaal 4 en de pitch werkt niet in kanaal 5. Wat zou er nu mis zijn?

NU drie maal hoera

Het is me gelukt ik had vergeten een bepaalde instelling te veranderen nu werken de motor en de pitch samen. Nu verder afbouwen en jullie horen nog of hij de lucht in is gegaan.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de allereerste vlucht.

Groetjes

@ Gizmo,

Jazeker zijn er een paar tips:
Zorg dat als je de heli bij de flybar oppakt, dat de heli helemaal recht staat, en doe een trainings gestel eronder,

Theo

HeHe. Toch gelukt, :)
Hebben we nu een foto-tje verdiend? :roll:

Tip? Hoe klein die rotorbladen ook zijn, je moet ze wel even blanceren.
Bij mij zat er bijn 1 gram verschil in de bladen :? .

Veel plezier & hou hem heel.

Groetjes, Erwin

ik hen nu al 3 maand een zoom 400 en vliegt zeer goed.
nu begrijp ik niet hoe je een pitch curve moet instellen op een mc 12.

die staat gewoon op mode 2 en vliegt goed.toch zou ik het graag eens weten hoe.?

ps,net gelachen op de site van http://www.verspaget.nl/prijslijs/heli.html#Electro
de corona met bijhorende videoclips is toch niet echt stimulerend om er een te kopen.je moet echt eens zien!! :lol:

@ javan

Ik denk dat je het niet echt begrijpt, die filmpjes laten de crash bestendigheid zien :hammer:

Theo

Ja die filmpjes zijn echt lachen jah. Theo heeft gelijk die heli's kun je nog eens laten crashen zonder dat je daar veel onderdelen aan moet vervangen.

Zijn deze ook al niet stuk te krijgen? Ik dacht dat alleen die kleine zoals de eco piccolo crash bestendig zijn :) (Kan het weten, heb hem net vol de grond in gevlogen, schade : 1 lager weg en 2mm koolstof staaf gebroken :) en nog wat epoxy...)

ik twijfel enorm tussen een zoom en een lipoly :) Lipoly is een zware heli van 900g met 90cm rotor. Die vliegt met wind ook nog aardig. De zoom vliegt met windkracht 4 al niet echt denderend meer. Kan iemand een filmpje maken met windkracht 3-4 :)

Ik heb met knikkende knieen gezeten. Ik heb geprobeert om te vliegen opzich lukt het aardig met mijn zelf gemaakte traininggestel.
Maar als ik iets van de grond af ben zwaait hij met de staart steeds naar rechts? Wat kan hier de oorzaak van zijn wie kan mij dat vertellen.

@ Erwin ik kan helaas geen grote foto plaatsen op dit moment maar hij staat wel op mijn profiel dus even de leesbril opzetten en je kunt hem zien hahah

je revo mix staat niet goed ;) of je gyro staat niet in HH modus maar als je het standaard pakket hebt heb je geen hh. het moet dus de revo mix zijn in de zender. even in de handleiding lezen dus ;) kijk ok even of de gyro er goed opzit. Doet ook erg gek anders ;)

Of de gyro 180 draaien. kijk even of de hoek van de staart bladen groter wordt als je de staart (van bovenaf gezien) tegen de klok in draait. als de hoek juist kleiner wordt moet je de gyro omdraaien.

Ok doordat de giro of revo mixer in mijn zender nog niet goed staat afgestelt gaat de staart zo tekeer ok snap ik. Ik zal er mogeravond weer mee aan de slag gaan. Mocht het niet lukken of ik heb een ander probleem dan horen jullie dat vast en zeker. Maar alvast bedankt voor het adviez geven.

Back