zoom 400 mainbladen

• Topicstarter Topicstarter J.v.d.Wetering
  • Startdatum Startdatum
J

J.v.d.Wetering

Guest
ZOOM 400

Ik heb bij een kleine crash beide mainbladen beschadigd mede door het smalle langdings gestel.
de vraag is nu waar bestel ik nieuwe mainbladen (lees goedkopen) die tegen een stootje kunnen (carbon of glasvezel) want die foam dingen kunnen totaal niets hebben.

Je zou eens T-rex bladen kunnen proberen. Allign heeft goedkope Carbon bladen.
Of ze passen weet ik niet, en of ze goed zijn weet ik ook niet :P

Ik zou er meteen een T-rex bij kopen ;)

€24.90 Carbon:
HS1042T.JPG

€9.90 Hout:
hs1040.jpg

€12.25 Kunstof:
HS1000.jpg

Klik maar op de bannerknopjes hier op het forum. Meerdere adverteerders hier verkopen T-rex onderdelen.

Tja, en als je bladen dan heel blijven gaat er dus zeker iets anders kapot. Ik zou als ik je was een trainingskruis eronder zetten of, als je al wat ervaring hebt een breder landingsgestel kopen. Dat wammes waggel ding is idd niets.

Er gaat bij een crash met een CP heli altijd wel wat kapot. Had je een crashbestendige heli willen hebben had je een FP moeten kopen :roll:

OK satoer
bedank voor de tip
De T-rex 450 heb ik reeds in mijn bezit doch een klein
probleem met het tail drive gear wiel houwd mijn op om de zaak af te bouwen
Reeds gezien dat een van de bijgeleverde blade de juiste lengte hebben
(n.l 280 lang) ander 315mm lang
en weet niet of dat problemen op leverd
280mm blad niet geheel ingedekt
315mm blad waarschijnlijk ook foamblad???

De Align Plastic 280mm blades doen het perfect.
Ik spreek hierbij uit ervaring :-)

en inderdaad, die krijg je niet snel naar de knoppe. Dan de as maar vervangen he :-)

Groeten

jha.satoer
vlieg zelf veel met FP picolo de laatste tijd.
Met carbon bladen en heb menig keer een crash gehad maar nooit enig schade probleem, dit zouden de platic bladen nooit overleeft hebben.
Dus carbon heeft soms toch zijn voordeel.
Nu leren vliegen met een CP heli

Jan,

Als je niet zo vaak was gaan dansen op de zaterdagavonden :lol: , dan had je gezien dat Lau en mijn persoon reeds die kunstof bladen van Align op de Zoom hadden en tevens een breder landingsgestel is gemonteerd. De bladen vliegen prima. Echter wat Satoer schrijft de bladen blijven heel, alleen de bolletjes op de bladhouders willen het wel eens begeven.
Maar ook deze inderdelen kosten je de kop niet.

Groeten,

Ok Wilmar.
Ik ben van plan wat extra bladen bij Align te bestellen tevens voor mijn
T-rex 450 altijd handig. Moet voor de t-rex nog meer onderdelen bestellen.
Heb snel wat bij vasco bestel zo dat we kunnen Vliegen.
Hoop dat er nog binnen kort in Alphen aan den Rijn kan worden gevlogen

rikdragonfly zei:
heb medelijden met jouw heli :? , waarom men hem op zo'n smalle pootjes heeft gezet 8O

uhhh rik jat je nu ook al meningen?

anyway... ik vind idd dat ie wat smal is en dat dat een nadeel zou kunnen zijn... heeft iemand misschien wel eens gehad dat ie omviel doordat de pootjes in principe te dicht bij elkaar zitten ofzo? lijkt me namelijk lastig met landen.....

Ik heb SAB CF blades voor de zoom afeprijsed...die zijn volgens mij de beste blades die je kan kopen voor de zoom of trex. Klik op mijn WWW button :)

rikdragonfly zei:
uuhm, nee, vind ik zelf hoor, ik zag dat plaatje toen ik op die banner klikte, en dacht wooow, die is smal :roll:

jaja nadat ik je erop wees hoe dat eruit zag

zijn er ook carbon fp mainblades??

Sorry Jan,

Maar afgelopen zaterdag was de laatste indooravond van seizoen 2004-2005.

Voor het komende winterseizoen krijg je wel weer een mailtje.

Groeten,

Back