Zoom 400 of beter maar Hummingbird/Piccolo?

• Topicstarter Topicstarter baseleg
  • Startdatum Startdatum
B

baseleg

Guest
Hallo! Ik wil al langere tijd beginnen met modelheli vliegen en nu is het dan echt zover. (eindelijk :D )

Ik ben heel gecharmeerd van de gebruikte technieken in de Zoom 400 alleen is het jammer dat de tail rotor gear zo snel stript.

Hierdoor ben ik geneigd om toch maar te beginnen met een hummingbird of piccolo. De eerdere berichten hier in t forum geven aan dat ze heel geschikt zijn door hun lage crashkosten. Ik neig op het moment ook meer naar de micro heli's toe ipv de zoom 400 mini heli.

Wat is beter? Een hummingbird V2 of een hummingbird elite? Ik neem aan dat op de Elite ook gewoon de scale bodies passen? :idea:
Hoe zit het tegenwoordig met de tail rotor motor van de hummi's? (problemen etc)

Wat is er nieuw aan de piccolo V2 tegen over zijn voorganger?
Piccolo vs hummingbird? (het lijkt alsof de hummingbird nu populairder is :?: )

Alvast bedankt voor de hulp! :wink:

De Piccolo is inderdaad erg crash-vriendelijk. Vaak gaat er niks kapot bij een crash, sommige dingen zijn met wat fantasie & plakband wel weer te fixen, en de reserveonderdelen mogen wat duur zijn (voor wat je er voor krijgt...) maar in absolute zin kosten ze niet veel geld.

De Piccolo V2 heeft een aantal verbeteringen ten opzicht van zijn voorganger:
- Direct Drive staart, met een goede prop (de fel orange prop die de meeste zelfbouw-DD'ers gebruiken maakt een irritant geluid, die van de V2 niet)
- Fatsoenlijke motoren: je kan hier zo een 3-cels Lipo pack in stoppen.
- Ball-in-swash zit er standaard op (maakt hem merkbaar beter stuurbaar)
- Instelbare (maar vaste) pitch.

De Hummingbird ken ik niet. Ik heb ook geen ervaring met de grotere electro-helis (wel met een Shuttle ZX, lang geleden). In elk geval hebben microhelitjes nog een ander belangrijk voordeel: je kan altijd oefenen (het hoveren tenminste), wat voor weer het ook is. Een nadeel is dat een microheli buiten al snel last krijgt van wind.

Hmm nu klinkt de piccolo interessanter dan de hummingbird. Weet iemand een shop in NL waar ze de piccolo V2 aanbieden? (heb nu alleen rc-city.de op het oog)

baseleg zei:
Hmm nu klinkt de piccolo interessanter dan de hummingbird. Weet iemand een shop in NL waar ze de piccolo V2 aanbieden? (heb nu alleen rc-city.de op het oog)

waarom trek je die conclusie na 1 bericht al?
ik ga eind jullie een elektro heli aanschaffen en dat wordt de hummingbird, waarom? omdat ik veel heb gelezen dat dit wat beter is voor de beginner

trouwens, hier een verslag van de hummingbird: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6853

welliswaar geen elite maar het principe is hetzeflde..
de elite is volgens mij veel sterker dus kan beter tegen crashes, persoonlijk zou ik voor de humming gaan :)

Nouja conclusie trek ik nou ook weer niet. De keus is nog lang niet gemaakt. Ben me nu ook aan het oriënteren op de winkels maar velen in NL bieden de elite of de piccolo v2 (nog) niet aan :?

Maarten, even een interessante vraag maar waarom heb jij hier een oordeel terwijl je zelf helemaal geen heli vliegt??

In principe is het concept van Piccolo, Carboon, Hummingbird, Aerohawk etc gelijk, evenals de afmeetingen. Objectief gezien lijkt het voornaamste verschil vaak de afwerking te zijn. Qua vliegen maakt het zo uit de doos allemaal niet zo gek veel uit. Kopen wat makkelijk te verkrijgen is dus en waarvoor onderdelen -mochten die beschadigen- goed voorradig zijn...

MaartenR zei:
omdat ik meer goede dingen over de humming heb gehoord dan de pico zoals ik in m'n bericht al zei..

Ik kan lezen...

Ik vind alleen dat je geen explicite uitspraken moet doen omdat je uit de zoveelste hand hebt gehoord of "ergens" hebt gelezen dat iets beter is. Er wordt gevraagd om davies en dat betekent dat gevraagd wordt om reacties van mensen die een dergelijk apparaat vliegen en eventueel een vergelijking kunnen maken.
Geen verstand van de materie?? Reageer dan alstjeblieft gewoon niet!

dus...

de informatie die ik weet en wil vertellen mag dus niet..hmmm

als iemand meer weet kan hij/zij toch aanvullen

weer het gevoel dat ik buitengesloten wordt :worship:

Verwijs mensen, plaats een link naar informatie maar opmerkingen als "Ik zou voor de Hummingbird gaan" kun je onder de gegeven omstandigheden beter niet maken. Misverstanden die er door kunnen ontstaan kunnen soms versterkkende gevolgen hebben of anderen nodeloos geld kosten omdat ze iets kopen waar ze later niets aan blijken te hebben

Back