ZOOM 400 STAARTPROBLEMEN

Ik heb staartproblemen met de zoom .De staart beweegt zachtjes van links en naar rechts.Ik had een gyro van protech N300 ,indien ik de gyro er tussen uit doe ,was er geen probleem meer ,de servo bleef perfect stil staan .Tevens heb ik ook alle draden herlegd eventueel op storingen.Geen resultaat . Andere gyro gekocht FUTUBA GY 401 ,zou een zeer goede gyro zijn .Doch nog hetzelfde probleem.Op de gyro GY401 staat een schakelaar voor digitale servo's indien ik deze op digitaal zet is het probleem verbeterd. De servo die ik gebruik op de staartbuis is van het type HITEC HS55 . Ik heb de servo ook al eens vervangen door een protech B205 ,doch dit verergerd het probleem nog. Kan iemand mij zeggen welke de oorzaak is dat de servo lichte bewegingen maakt ook al houd men de heli volledig stil. Wat ik ook ondervonden heb ,dat is als ik de batterij aansluit begint de servo tevens een paar maal te bewegen (normaal is er een vijftal maal een klein geluidsignaal zonder dat de servo beweegt).Ik heb vorige week een TREX 450 zien vliegen ,ziet er op het eerste zicht wel stabieler uit ,heeft ook een riemaandrijving. Is het aan te raden alles over te zetten van de zoom op de TREX .

DS is voor digitale servo's dus die zou ik maar snel weer uit zetten anders heb je straks geen hs-55 meer en geen zoom.

Als je HH aan wilt hebben staan moet je eerst het kanaal waar de gevoeligheid op geregeld wordt beperken tot het HH gebied zodat je niet per ongeluk HH uitschakeld. Vervolgens is het handig om op dit kanaal een schuif te hebben, dan kan je snel de gevoeligheid bijstellen totdat je de juiste waarde gevonden hebt.

Verder moet natuurlijk de aansturing naar je heck spelingsvrij zijn. Als er ook maar iets van speling op zit krijg je dit effect ook. Ook headspeed is van belang, als die te laag is zit je er ook mee.

Dit is wat ik zo even snel kan bedenken en waar ik met mijn zoom ook wat problemen had gehad, maar wellicht zijn er nog meer zaken waar je rekening mee moet houden.

Bert

Back