Zoom 400 verslag! :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 6 mei 2004.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    wat weegt het accupack wat je daar gebruikt dan ?
    de mijne was flink neuszwaar met de tarabats (ik meen 160 gram die cellen)
     
  2. valt mee hoor met die tarabats. ze zijn 140 gram.
    het probleem is dat ze plat moeten liggen omdat ze te breed zijn om te "staan". ik kan dus niet zoals michel de accu tussen het frame schuiven. ik heb er niet veel last van tijdens vliegen maar als ik hem aan de padles vasthoud hangt de staart ongeveer 1 cm uit balans.
    de gyro en staartservo zitten al achter de motor op de staart.

    iwan
     
  3. Nadat ik de nieuwste software had gedownload van Castle Creations, kreeg ik te de vraag een enquete in te vullen. Ik had daarin geantwoord niet helemaal tevreden te zijn met de vliegtijden en de storingen in de motorloop :( . Als antwoord daarop vroegen ze m'n adres en: afgelopen zaterdag viel er een nieuwe regelaar in de bus (Phoenix 25), compleet met gefrankeerde retour-enveloppe voor de oude. Goeie sevice van CC!! :D
    Nadat ik enkele weken vloog met de LOGO, begon de motor plotseling gek te doen: slaan met de staart en na de landing niet meer willen optoeren 8O . De motor in een doos gedaan, tesamen met de controller: vanmorgen kwam de post: Nieuwe motor en ge-update controller. Kosten: niks. Briefje erbij: oorzaak: magneet losgekomen, had de wikkelingen geraakt, Motor geruild, controller getest en software update uitgevoerd. Het werkt allemaal weer prima. Goede service van KONTRONIC. :D Mijn vertrouwen in de mensheid is weer gestegen.
    Theo de Kramer
     
  4. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    allo Allemaal

    Omdat dit Forum ontzettend leerzaam is wil ik wel eens wat op papier.
    Een paar printjes maken... makkie.
    Als ik nou bijvoorbeeld deze hele serie over de ZOOM zou willen printen (en dat wil ik!!!) is er dan een maier om alles in 1 keer te printen ipv 41X 1 pagina????????

    Ben benieuwd.
    Groeten
    Arie
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik vrees dat je 41 keer op de print-knop moet gaan drukken ;)
     
  6. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
  7. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Tjonge, tis wat!!!!
    Maar goed, beter dan overtypen zullen we maar zeggen. Misschien dat ik het dan eerst maar eens doorlees. Oudewets, maar ik lees zoveel text toch liever op papier.
    Bedankt voor de reaktie(s)

    Groeten
    Arie
     
  8. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Is dit draadje dood? Vliegt er niemand meer met de zoom dan? :?
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zie onderschrift :lol:

    Ik vlieg zelf eigenlijk niet meer met de Zoom. 1 servo is stuk, verder is hij helemaal ok. Nog geen zin gehad om hem te maken.

    Zoom is in mijn ogen 1 grote bonk ellende wat goed vliegt als je het een en ander aan upgrade's toevoegt.

    Ellende:
    - 1ste versie had maar 2 lagers in de staart
    - slecht gelijmt tandwiel op de carbon as
    - super gare staart -input en -output tandwieltjes die bij normaal vliegen al kapot gingen.
    - Veel te smal landings gestelletje
    - Slechte staartaansturing

    Nodige upgrades:
    - Tailbelt kit
    - Bredere skids
    - carbon staaf aansturing.

    Nu hebben ze inmiddels een 3de lager toegevoegd en is het staarttandwiel verbeterd (is conisch) maar het inputtandwiel is nog steeds even slecht.
    Ach, sla maar eerst een kruisje voor je zo'n ding gaat vliegen. Kans is groot dat er bij zo'n standaard zoom tijdens je vluchtje iets kapot gaat :(

    1 pluspuntje: Als die vliegt, vliegt die goed (de trage staart niet meegerekend)
    Al met al, als je er maar genoeg geld indrukt (tailbelt, staartaansturing, brushless…) dan heb je er een leuke heli aan.

    Wat wil je weten dan?
     
  10. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
  11. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    HA ha, Michel. We zijn het aardig eens (zie mijn reactie in dat andere draadje) :lol:
     
  12. @Michel,

    zie ik het nou goed: Zoom jij weer? 8O

    Toevallig heb ik hem afgelopen maandag bij het grof vuil weggehaald en geprobeerd om hem weer vliegend te krijgen. Ik ben er inmiddels achter dat de Protech brushless een verschrikkelijk hoog toerental moet draaien om efficient te lopen. Zoek dus een kleiner tandwiel op de motor.
    Verder een HH gyro besteld en vandaag ontvangen. Vanavond eens inbouwen en kww.

    Theo de Kramer
     
  13. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Idd,
    Zoom400: OK
    Michel had ff niks te doen dus ging hij maar servo vervangen (of repareren) :wink:
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja heb toevalig vandaag weer eens met de Zoom gevlogen. Hij vliegt erg goed nu. Probleempje met de zwakke staart lijkt opgelost. Ik had de staartbladen er te los in zitten, die moet je dus zo vast mogelijk draaien (let op dat je hem niet dol draait). Toch vind ik de staartbladhouders wat zwak en gammel... Ik zit nog wat te dubben wat ik zal doen, heb namelijk geen zin nog meer geld in dat ding te pompen (cnc staart ofzo)

    Ik denk dat (als de eerste reviews goed zijn) ik toch voor de hummingbird pro ga en de Zoom afbreek.
     
  15. javan

    javan Guest

    ja ieder zijn mening..

    de mijne

    zoom=klote..
     
  16. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Michel,

    Lijkt me best wel slim om de elektronica uit de zoom in de Hummingbird Pro te stoppen.
    Hebben we in ieder geval iemand die de Hummingbird Pro heeft uitgeprobeerd. :lol:
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    @Paul, Ben jij wel lekker? :wink:
    Die zoom vloog vandaag een stuk beter dan de Hummy-versie-weet-ik-veel.
    Eigenlijk was er op het vlieggedrag helemaal niets op aan te merken, menigeen mocht willen dat hij met zijn grote (laat staan kleine) heli zo kon vliegen.
     
  18. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nu niet meer Erwin...

    :( Snif...
    [​IMG]

    8O Hij was ineens inverted.
    En wat hebben wij geleerd? Gebruik sterke servo armen. De roll servoarm was afgebroken en de zoom was in 1 keer inverted. snel negatieve pitch. maar terug rollen ging niet...
     
  19. Steven D

    Steven D Guest

    requiescat in pace, ofte Recht In't Putje....
    mijn condoléances Michel....
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Je doet het er om :p
    Kom op: herbouwen :rolling:

    Sorry, ook mijn oprechte deelneming. :cry:
     

Deel Deze Pagina