Satoer
Forum veteraan

Na veel twisten of ik mijn Hummingbird zou upgraden naar een CP of Hornet ben ik toch maar voor de Zoom 400 gegaan en m’n Hummingbird voor erbij te houden. De Zoom is toch net even te groot voor een woonkamer en van die Hummingbird kan ik toch geen afscheid nemen

Met die Hummingbird kan ik ook nog lekker raggen zonder dat het mij dikke $$ gaat kosten. Niks is zo vergevingsgezind als een Hummingbird. Met de Zoom zal ik toch wel wat voorzichtiger moeten zijn.

Dus nu heb ik een Hummingbird voor in de woonkamer, een Zoom 400 voor in het park (en Laurenka

Een bouwverslag is niet echt aan de orde aangezien hij al volledig gebouwd is. Maar een met paar constructie tips is ieder komend Zoom bezitter blij. En als je zelf nog een tip heb, post ze hier

Ik heb gekozen voor de Waypoint W-084 Servo’s (11.99 bij JePe). Goedkoper en beter dan de Hitecs.
Een nadeel van de zoom is dat de servo maar 22.7 mm lang mag zijn:

De Waypoint is echter 24.7 mm lang, das 2 mm teveel

Dus de vijl erin:

Doet toch zeer om de vijl meteen in je nieuwe heli te zetten.
En ze passen

:idea: Nog een tip die ik gekregen heb van Erwin, koop pushrod connectors (1,80$ + 2.50$ verzendkosten bij AW ) Anders moet je het harde staal precies in een Z vorm buigen :? Nu kun je ze achteraf nog afstellen.

Als accu heb ik een 1500 mAh 3s Kokam genomen (45€ bij www.hangar.nl ) De 1200 Etec’s kunnen niet genoeg stroom leveren en een 3s2p opstelling wordt echt te zwaar.
De motor wordt een Himax 2025-4200 met een Phoenix 25 (114$ bij www.b-p-p.com )
Ik moest kiezen, of een pixie 20p of meteen een complete brushless set. Dan maar die 40$ uitsparen en meteen voor goed te gaan.
Moet het alleen nog binnen krijgen

En de gyro wordt de GY-240 uit m’n Hummingbird (Hummy krijgt een PG-03 die ik nog had liggen)
En wat moet je als je nog een spuitbus fluoriderend roze heb liggen?

Ik zag op de helimeeting dat fluoriserende rotorbladen erg opvielen.
Ik heb de bovenkant Roze gespoten…

…en de onderkant fluor geel. Dan zie ik goed welke kant hij op kantelt in de lucht.

Tot zover dit deel… Groetjes Michel