Zoom 400 welkom op indoor meeting(s)?

Vale Ouwe

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Al weken kijk ik met jalourse blikken naar het forum als jullie weer eens allemaal gezellig in Rotterdam (indoor) gaan vliegen.
Wil ik ook !!! :(

Nu maak ik een goede kans over vier weken te verjaren.
Dus waar heeft een nieuw-komer-heli-pilot dan recht op?
Juist. Een heli(tje) :zon:

En dan wil ik een ZOOM-400.
Maar dan lees ik dit draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=98008#98008

En dan lijkt het wel of ik er dan nog niet welkom ben? :cry: :wink:

Als ik beloof er een mooi bouwverslag over te schrijven, met veel foto's.
Mag de zoom dan komen vliegen?

Groetjes, Erwin

Volgens mij is ooit de grens van 500gram aangegeven.

Lijkt me dat als je het gewicht onder de 500 gram houdt dit ok moet zijn.

Verder denk ik wel dat zo'n grens in relatie tot vliegervaring moet worden gezien en een stukje gezond verstand de boventoon moet voeren.
M.a.w. er kan ter plaatse een discussie ontstaan met als mogelijk resultaat dat er niet gevlogen mag worden. Gezien de controverse uit eerdere draadjes zul je toch voorbereid moeten zijn dat dat een reele optie is.

Groet,

Marc

hijis onder de 500 gram te krijgen idd.
laat ik er wel even op wijzen dat zon ding wel wat meer crash schade heeft als een picollo erwin he !
kop kapot, staart kapot noem het maar op.
plus ik denk dat voor in een kleine ruimte met de zoom te vliegen nogal wat ervaring vereist is, muur dak en spanten zijn daarmee denk ik razendsnel dichtbij.

Natuurlijk moet hij minimaal onder de 500gr blijven.
Maar het zou jammer zijn als er te veel mensen bezwaar tegen deze heli hebben, omdat toch wat feller zal zijn.

Verder is het indoor-seizoen nu wel over, en tegen september, oktober zal het toch wel gaan met mijn "kunsten"?
Uiteraard zul je met een iets zwaardere heli nog iets voorzichtiger moeten zijn.

De crash-schade ben ik me wel bewust, maar dat geldt ook voor de "buiten"heli's.
Daar is FP ook geen optie.

Lijkt me een mooie heli(tje) voor als het buiten ape-weer is (of juist formidastisch mooi). 8)

Groetjes, Erwin

Lees eerst je eigen onderschrift! :roll:

Gastheer Cees heeft al eens opgegeven, dat een te grote/zware heli op het schoolplein mag hoppen. Nu staan daar ook onze auto's geparkeerd! :?

Nieuwkomer-helipiloten, die over 4 weken verjaren kunnen ook hun wensen bijstellen en het eisenpakket uitbreiden met of wijzigen in een indoor-helitje.:)

In Rotterdam is het ook erg gezellig als je alleen maar komt kijken. Ik spreek uit eigen ervaring! 8)

@Corrien
Ok ik kom gezellig de eerst volgende gelegenheid.
Lekker kijken & OH-en. :lol:
Breng hooguit mee: een volstrekt onschuldige Hirobo-Lama aan een draadje. (is niet langer dan 3 meter dus....) :wink:

Maar het gaat me meer over de toekomst.
Nu leer ik lekker met de "buiten" heli's, geen haast.
Komt allemaal goed en ik hoef niet perse dit jaar nog inverted te vliegen. 8)
Maar laten we zeggen; ik bak er nog steeds niets van in september.
Spijtig, dan maar niet binnen (of buiten).
Maar er komt een moment dat ik er veilig mee zou kunnen vliegen (toch? :roll: ).

Wat dan?
Zonde om iets aan te schaffen wat zowie zo niet welkom is.

Groetjes, Erwin

Verder gaat ie echt heel lekker hoor.
Er zijn nu 3 gallons door. Geen enkele schade.
Inmiddels twee tankjes zonder trainerkruis.
Voor mijn gevoel heli ECHT onder controlle (tail-in / side-in). Ook steeds landen op het zelfde bloemetje. Echter nose-in (nu) nog niet de moed voor.

Ik zou zeker voor een CP micro gaan Erwin. Zeker als je die grote al gewend bent.
Zoom is welkom onder de 500 gram, ik heb nog nooit een weegschaal gezien op zo'n meeting (niet dat ik er naar veel geweest ben) dus erg nauw nemen ze het ook niet.
Anders voor de HummingbirdCP of de HornetII CP
zit er ook nog een beetje over te twisten...

Ben paar maanden zelfs bij een meeting geweest waar ze met een dikke Logo10 binnen vlogen (maar hij kon wel vliegen)

Hahaha mooie avatar Jan! ;)

erwin, effe :offtopic:

maar je zegt dat je er vanaf september nog niks van bakt, in je onderschrift staat "3 gallon, geen schade, side in/tail in .
ik vind dat geheel niet slecht.
er zijn er die na 2 jaar hoveren nog steeds enkel de staart naar zich toe durven te hebben :wink:

het gaat niet slecht, gewoon lekker doorgaan en plezier maken, en je vliegt volgend indoorseisoen prima binnen met een indoor helitje.

Back