Zoom 425 ervaringen/tips/hulp

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Marcel, 8 sep 2007.

  1. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Hallo,

    Volgens mij staat er nog niks over de Zoom 425 op het forum,dus bij deze! :D
    Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van de Protech Zoom 425 RTF(Ready to fly)
    Qua grootte is ie ongeveer gelijk aan de T-rex 450,en Mini-titan
    Alle servo's zijn al voorgemonteerd,net als de gyro en regelaar.
    Wat je enkel nog moet doen is het solderen van de regelaar/motor en de ontvanger inbouwen.
    En de bijgeleverde stangetjes van de tuimelschijf even nameten en plaatsen!

    ALs je een avondje er voor gaat zitten heb je het model vliegklaar ;-)
    Hier 2 foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zodra ik ermee gevlogen heb zal ik hier mijn bevindingen posten!

    Groeten,
    Marcel
     
  2. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Vreemd helitje marcel.
    Waarom zou je voor dit model gaan naast een trex of een mini titan?
    Je sponsor?

    Vind 'm er niet eens mooi uit zien. Maarja de mini titan is ook een gedrocht.

    Hoop dat ie bevalt!

    Groet,
    Tjerk ;)
     
  3. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    ALs iedereen met een T-rex vliegt of een Mini-Titan das ook niet leuk toch Tjerk?
    IK vind het ook wel leuk om eens wat anders te proberen.
    En inderdaad heb ik contact gehad met Protech,ze hebben me deze heli toegestuurd om er wat meer bekendheid aan te geven!
    Ben ook heel benieuwd hoe hij vliegt,als het meezit kan ik er morgen wat over vertellen ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Nou Marcel als jij dr mee vliegt moet het wel goed zijn ;-)Ik ben benieuwd naar je mening!
     
  5. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Vandaag de Zoom 425 ingevlogen,en de 1e indruk was wel goed moet ik zeggen!
    Eerst bladspoor en de staart mechanisch afgesteld en toen vliegen maar.
    Pitch had ik volgens boekje afgesteld van +10 naar -10 en gas in idle1 op 60% vlakke lijn en in idle2 een vlakke lijn van 100%.
    Op alles functies (ook tail) doe ik standaard -30% expo en ondanks de wind voelde het voor zo'n kleine heli toch stabiel aan.

    Aangezien de accu's nieuw zijn doe ik de eerste paar ladingen voorzichtig met belasten,maar aankomende week ga ik eens kijken of ik er wat 3D mee kan vliegen ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
  6. djorkaef

    djorkaef Guest

    Jij krijgt zomaar gratis helicopters toegestuurd en in ruil moet je wat posts ervan zetten op forums etc? Das gemakkelijk :D
     
  7. Maybe

    Maybe Guest

    Ik vraag mij af of dit (forum) geoorloofd is :wink:

    Marcel krijgt van Protech (Pro Models bvba) twee gratis Helis (Zoom 425 en Zoom 450 EP) met als doel marktbewerking.

    Het zou m.i. veel objectiever zijn als de Protech (Pro Models bvba) Helis (eens) worden vergeleken met soortgenoten zoals: T-Rex 450, mini Titan E325 e.d.
     
  8. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Dat is ook een beetje de bedoeling,de Zoom 425 valt namelijk in dezelfde categorie als de MIni-titan en T-rex.
    Aangezien ik zelf ook met diverse type T-rexen gevlogen heb,heb ik wel wat vergelijkingsmateriaal.

    Groeten,
    Marcel
     
  9. Maybe

    Maybe Guest

    @Marcel,

    Indien je na evaluatie beide Helis + evt. spare parts MOET teruggeven aan Protech (Pro Models bvba) dan heb ik er minder moeite mee :wink:

    Mocht dit NIET het geval zijn, dan stel ik mij in alle redelijkheid de objectiviteit in dezen in vraag.

    Anders gezegd, het zou m.i. objectiever zijn om vier Helis (T-Rex 450, Zoom 425/450 en mini Titan E325) zelf te kopen en dan te vergelijken.
     
  10. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hey Marcel,


    Al extra kapjes besteld om te airbrushen? :wink:

    Ik ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen. Constructie technisch vond ik ze er in iedergeval al veel belovends uitzien.

    De groeten.
     
  11. 'Landing'

    'Landing'

    Lid geworden:
    3 nov 2006
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nederland
    Hey Marcel,

    Met welke accu's vlieg je?
    Wanneer ga je de Zoom 425 stevig aan de tand voelen?

    Greeeetttzzz
     
  12. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik vind de constructie, en dan met name het frame, er slecht uitzien.
    Daarmee bedoel ik niet stevig en weinig doordacht.

    Een (recente) T-REX450 en een Mini Titan zitten gewoon veel beter in elkaar. Dit zal uiteindelijk altijd resulteren in betere eigenschappen en minder kosten bij een crash.
     
  13. Maybe

    Maybe Guest

    Precies.

    Het 425 frame lijkt verdacht veel op het te dunne (standaard) 450 EP frame.
    Bijgevolg: het frame kan op de achterste motorplaat boutjes uiteen spatten.

    BRON

    Protech (Pro Models bvba) zal in zo'n geval haar handen in onschuld wassen.
    De modelvlieger is (zoals gewoonlijk) financieel de dupe.
     
  14. EJS

    EJS Guest

    Ik dacht dat jij eerst zo positief was over Protech en de Zoom, maar die mening heeft een behoorlijke draai gekregen als ik je postings de laatste tijd zo lees :roll:

    Eind maart schreef je nog
    <>
    Naar mijn mening is de Protech Zoom 450 EP een goede heli, die m.i. kan wedijveren met Trex 450 enz.
    Een ander niet onbelangrijk pluspunt is dat de designer in Vlaanderen zit en (dus) aanspreekbaar is.
    De Protech after-sales is in het algemeen goed tot uitstekend te noemen.

    M'n eerste vlucht met de Protech Zoom 450EP was zonder verrassingen.
    De Protech Zoom 450 EP vliegt t.o.v. m'n GWS mini dragonFly II zelfs zeer relaxed Very Happy
    <>

    En nu lees ik van de week een posting van je met
    <>
    <>

    Komt bij mij een beetje ongeloofwaardig over, is er soms iets tussen jouw en Protech gebeurd dat je nu op eens zo negatief bent over hun ??
     
  15. Maybe

    Maybe Guest

    M'n Protech Zoom 450 EP is net zoals in de quote hierboven en drie andere (waarvan ik weet heb) plotsklaps en onverwachts als gevolg van een te dun frame op de achterste motorplaat uiteen gespat.

    Voor zover ik weet hebben er zich (godzijdank) nergens persoonlijke voorgedaan.

    Feit blijft, dat Protech alle gedupeerden (voor zover ik weet) in de kou liet staan.

    M'n schade aan wisselstukken was destijds iets meer dan € 300, met hetzelfde (chassis) breuk risico.

    Verder heeft vreemd genoeg nog niemand (Protech) op bovengenoemde quote gereageerd.

    Het is niet voor niets dat er inmiddels in Duistland versterkte aftermarket Zoom 450 EP chassis te verkrijgen zijn.

    Afgezien dat m'n Zoom 450 EP (ongewild en onvoorzien) op het Heli Graveyard ligt en ik ondertussen met een mini Titan E325 vlieg :D constateer ik (tot spijt van wie het benijdt), dat de mini Titan E325 met kop en schouder de betere Heli is.
     
  16. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Laten we gewoon :eek:ntopic: blijven en horen wat de verdere bevindingen zijn van Marcel !

    Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier een strijd van te maken. We weten reeds dat de Mini-T een degelijke heli is.

    Maar ik hoor graag ook bevindingen over andere heli's !

    Grtz,
    Dirk
     
  17. EJS

    EJS Guest

    Mee eens ;)
     
  18. Roytjuh

    Roytjuh

    Lid geworden:
    26 feb 2006
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Enschede
    leuk man Marcel ben benieuwd naar je bevindingen vind hem er in ieder geval wel leuk uit zien.
    eigenlijk moet je hem ook een keer crashen zodat we weten wat er daarna van over is en hoe het zit met het verkrijgen van spare parts :wink:.

    groet,

    Roy
     
  19. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    @ "Maybe" : Jammer dat je negatieve ervaring hebt met de Zoom.
    Ik vond juist het frame(en dan vooral van de 450) er mooi uit zien,licht en toch stevig op het eerste gezicht.

    @Roy: Crashen ben ik voorlopig niet van plan hoor ;-)

    Groeten,
    Marcel
     
  20. EJS

    EJS Guest

    Dat zit wel goed, 99% van de spare parts van de ZOOM 450 & 425 is op voorraad bij Protech als ik kijk via de business-to-business website van hun ;)
     

Deel Deze Pagina