ZOOM 450 contra LOGO 10

Hey

Na een vol jaar (veel te lang) vliegen met mijn gws mini dragonfly ben ik wel aan iets anders toe. Ik doe er ondertussen zowat alles mee wat het ding aankan.

Daarom dacht ik aan de Logo 10 en spurtte ik naar de plaatselijke modelshop, waar mij de nieuwe protech ZOOM 450 electro werd aangeraden.

Mijn eerste reactie was: Ohjee, een zoom.... "even denken aan de massa's negatieve ZOOM 400- commentaar" , maar de verkoper opende de doos en idd, dat ding zag er prachtig uit --> veel alu delen, alu rotorkop.
Ook is hij een 10 cm langer dan zijn voorganger en weegt hij 750 gram, waarbij de zoom 400 maar aan 500 g kwam.
Daarmee vraag ik me af of deze heli beter vliegbaar zou zijn in outdoorsituaties dan zijn voorganger...

Kan iemand me even duidelijk maken of ik best kies voor:

- die nieuwe Zoom (500 eur all-in: brushless, bl esc, lipo, servo's, jaja, zelfs met GY401 gyro).

- De Logo 10, die dan ook weer een stuk groter is. (900 eur, all-in)

- Of zijn er misschien nog mensen die toch maar zeggen: Nitro!

Mijn doel is zowat in parken vliegen en op de vliegclub, voor binnen heb ik mijn dragonfly al.

Alvast bedankt

Mario

Hey Mario,

op het begin zou zeggen, ' ga voor een nitro' .Maar een nitro model gaat wel vrij veel lawaai maken en wordt snel vuil.Dus daarom zou ik voor de Zoom 450 van Protech gaan, omdat hij niet zoveel kost als de Logo 10( ik vind 900 euro voor een helicopter wel heel veel).

mvg,

Carl

gumball3000 zei:
( ik vind 900 euro voor een helicopter wel heel veel).

Mja Carl

Een modelheli is nu eenmaal duur en ik wil wel degelijk iets GOEDS kopen.

Op een goede heli en zijn elektronica moet je niet al te veel besparen.

Wat vindt de rest?

Mario

nitro of elektro is een eigen keuze, ik zou voor elektro gaan omdat ik dat mooier vind.
ik heb voor een logo 10 gekozen, omdat dit gewoon een super heli is naar verluid. zelfde is kiezen tussen een peugeot 106 of een 206, je betaalt meer, maar krijgt ook meer. het zijn natuulijk niet mijn centen, dus het is gewoon een keuze van jou.

ik zou voor de logo 10 gaan. Super heli. Kost wat maar dan heb je iets wat ook echt heel goed vliegt...

pimpelmees zei:
mag ik je effe vragen waar die shop is waar ze voor 500 euro die zoom 450 aanbieden met gy 401?

mvg tim

De winkel waarover ik het heb is " Albatros " in Muizen (Mechelen- België)
www.albatros.ws

In de set zit de heli, de GY401 (ZONDER DE DIGI SERVO, WANT DIE TE GROOT), alle servo's, lipo erbij, regelaar, BL motor.

MVG,

Mario

Tadango zei:
ik zou voor de logo 10 gaan. Super heli. Kost wat maar dan heb je iets wat ook echt heel goed vliegt...

Op hoeveel zou de logo 10 komen, dat jij denkt?

De prijs die ik vermeldde, is de prijs van Höllein.

MVG

Mario

( ik vind 900 euro voor een helicopter wel heel veel).

Ik vind 900 euro weinig vor een heli;-)

Ik zou de kat nog even uit de boom kijken wat de zoom betreft. Je weet maar nooit zeker.

Ja, idd...

Weet je wat me eigelijk opvalt....

Niemand die hier ook maar een Raptor 30 aanraadt...

Maar idd, die logo vind ik ook prachtig, maar is voor even een naschools vluchtje in de tuin weer niet geschikt.... het is altijd afwegen.

MVG

Mario

Vergeet niet te stemmen hé, lol!

logo 10 kan best in de tuin, die moet alleen iets groter zijn ;)

Logo 10:
Kit + bladen +/- 300
Power set +/- 300
Gyro kit 200
Servo's + ontvanger 150
Accu 150

Dus een complete heli voor 1100 euro.

Wel, de ontvanger mag je er alweer afdoen, die heb ik immers liggen.

Wat de akku betreft, met een reeks klassieke batterijen moet die toch ook goed vliegen?

Voor zo'n grote heli moet het niet echt lipo zijn, zoals bv voor de zoom.

MVG

Mario

naar maar dan is de vliegtijd minder... Ik zou nu NOOIT meer NiMh kopen... Lipo kan goedkoper maar ik inversteer liever in goede accu's. Goekope accu's ala ELE kan ook.

Mja,

De keuze is niet simpel...

Als ik de nieuwe zoom zo bekijk, dan is hij erg mooi en goed afgewerkt.
Maar de logo is en blijft de standaard onder de electro's he, alleen is hij al wat groter.

Is met de zoom 450 buiten vliegen mogelijk, hij weegt toch al 750 g he?

MVG

MARIO

niet veilig, maar het is zelfs mogelijk om er mee in de woonkamer te vliegen :wink:
het is gewoon het perfecte maatje voor in een klein parkje en groter.

Uhu

Maar is hij dan ook nog geschikt om mee te vliegen op een vliegclub?
Dan heb ik het over wat meer wind ook hee...

MVG

MARIO

met mijn t-rex heb ik geen last van de wind dus ik denk dat je op de vliegclub weinig problemen zal hebben.

bij veel wind is het nat wel wat lastiger, maar dat heb je met lichte vliegtuigjes ook denk ik.

mvg

Back