Zoom 450 ervaringen/tips/hulp

Hallo,

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van de Protech Zoom 450 RTF(Ready to fly)
Alle servo's zijn al voorgemonteerd,net als de gyro en regelaar.
De opbouw van het frame ziet er goed uit,ben benieuwd hoe dit vliegen gaat!
Wat je enkel nog moet doen is het solderen van de regelaar/motor en de ontvanger inbouwen.
En de bijgeleverde stangetjes van de tuimelschijf even nameten en plaatsen!

ALs je een avondje er voor gaat zitten heb je het model vliegklaar
Hier 2 foto's:
normal_100_0012.jpg

normal_100_0013.jpg

Zodra ik ermee gevlogen heb zal ik hier mijn bevindingen posten!

Groeten,
Marcel

Hoi Marcel,

Ik ben ook nog maar net in het bezit van een Zoom 450, het valt als beginner nog niet mee om ermee te vliegen.

Veel suc6

gr Paul

Hallo Paul,

Nou is het zowieso moeilijk om als beginner aan de slag te gaan met RC-heli's ,maar wat is het probleem wat je hebt?
En welke setup gebruik je?

Groeten,
Marcel

Hoi Marcel

De staart zwenkt steeds z'n 6 a 7 heen en weer.

En ik vind de heli heel erg gevoelig
Ik ben nog niet goed thuis in het afstellen van de heli, ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen. Ik ben nu veel aan het lezen over allerlei onderwerpen.

gr Paul

Heb je de staart eerst mechanisch goed in het midden gezet in Normal mode Paul?
En de gain(endpoint kanaal 5) op hoeveel heb je die staan?
ALs je de heli te gevoelig vind sturen kun je op alle functies EXPO instellen,bijvoorbeeld -30 % om te beginnen(bij futaba,bij Graupner is het +30%),dan reageert hij bij het midden van de stick minder fel en houd je toch nog de volle uitslag tot je beschikking.

Zelf heb ik vandaag mijn Zoom 450 ingevlogen en de 1e indruk was wel goed!
Eerst de staart mechanisch afgesteld en het bladspoor,en vervolgens vliegen maar.
Omdat de accu's nieuw zijn ga ik ze niet gelijk vol belasten,maar aankomende week wil ik eens proberen hoe het 3D-vliegen ermee gaat.

Groeten,
Marcel

Hoi Marcel,

Zou je misschien tijd en zin hebben om eens naar de afstellingen te kijken van mijn zoom 450, aangezien jij al veel ervaring hebt.
Ik weet niet waar je altijd gaat vliegen, maar tilburg is voor mij heel goed te doen.

gr Paul

Hallo Paul,

Geen probleem om een keer mee te kijken naar je heli!
Ik heb je al een mailtje gestuurd.

Groeten,
Marcel

hey

ik heb zelf ook een zoom 450 en mijn staart is ook niet goed te krijgen, als ik nu vol pitch geef slaat de staart ongeveer 45 graden naar rechts.
maar als het goed is krijg ik volgende week een digitale servo binnen en is dat waarschijnlijk probleem over. ik vind hem verder erg goed vliegen,
mischien wel wat gevoelig maar dat heb ik opgelost met wat expo op rol en nick.
ik moet er wel bij zeggen dat ik nog alleen aan het hoveren ben.

ben benieuwt wat jullie er van vinden

Gr Tom

Hoi Tom,

Hoe bevalt de digitale servo, of bedoelde je de Gyro ?

gr paul

hey paul

ik heb de nieuwe servo net binnen en ik ga hem van de week inbouwen
ik heb alleen ook een 3D rotorkop er bij gekocht maar toen ik de oude er af wilde halen brak 1 van de schroefjes af die er in zitten
dit heb ik dus uit moeten booren en daarbij is de "main rotor shaft" beschadigt dus moet ik die eerst vervangen
en ik ga er meteen betere schroefjes in zetten.
dus het zal nog wel een weekje duuren voordat die van mij weer vliegt :(

Groeten Tom

Hoi,

Mijn main roter is momenteel in onbelans, resultaat hiervan is dat de gyro continu staat te corrigeren, het valt
nog niet mee om te bepalen waar de onbelans door veroorzaakt wordt.

Waar moet ik op letten, mijn heli is nu zo nerveus dat er bijna niet mee te vliegen is..

gr Paul

Graag gedaan hoor Paul!
Het enige wat je nu nog moet doen is je pitch goed instellen,en je bladen balanceren(of vervangen) en dan zul je zien dat ie beter zal vliegen.

Groeten,
Marcel

@Tom: Heb je de Revo-mixer uitstaan in je zender?
Die moet bij een piezo gyro altijd uit staan namelijk.

Groeten,
Marcel

@ marcel
ik heb geen revo mixer aan staan, en ik heb een 401 van futaba als gyro en dat is volgens mij geen piezo gyro.
iig hoop ik volgende week mijn heli weer vliegklaar te hebben en ga ik eens kijken of de nieuwe servo helpt.

Groeten Tom

Vandaag weer wat vluchtjes gemaakt met de Zoom 450,hij vliegt wel goed moet ik zeggen,de meeste 3d figuren gaan ook prima,alleen als je een 401 gewend bent is de Protech gyro wel even wennen,en moet je soms even opnieuw trimmen ivm drift.

Qua motorisering is het ook prima,na een vluchtje(bijna 10 minuten op 100%gas)is de accu niet heet,maar gewoon warm.
En tot nu toe nog geen enkele glitch gehad,dus dat is ook een pluspunt.

Hier wat foto's:
IMG_6341.JPG

IMG_6345.JPG

IMG_6331.JPG

IMG_6335.JPG

normal_IMG_6329.JPG

Groeten,
Marcel

beste marcel,
ik heb ook een zoom 450 alleen op het moment dat ik naar voren stuur gaat de kogel van de tuimelplaat naar beneden, en andersom als ik naar achter stuur gaat de kogel omhoog... weet u mischien hoe ik dit op kan lossen?
alvast bedankt
Bas

Gewoon gaan vliegen met je ZOom 450 en je zal zien dat het een leuk heli-tje is!
De redenen heb ik in het andere topic van je al aangegeven ;-)

Groeten,
Marcel

dat van het breken van het chassis wist ik niet!
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? en waar breekt ie dan? en hoe los ik het op?((optie parts?)
alvast bedankt Bas

Back