Zoom configuratie,is dit wat???

Ik zag op een site de volgende Zoom(Shogun) te koop als een combo:

Shogun $199--- E-Flite 4200 brushless motor/9&10 tooth pinion $65 --- Thunder-Power 11.1v 2100 mah 3 cell lipo pack $79 --- Phoenix 25 ESC $79 --- Hubdave Belt Drive conversion kit $75 (smooth as silk) --- Stainless steel mainshaft $10 (straight as an arrow) --- Sealed tail grip bearings $10 (no more tail grips coming apart) --- Heli-Hobby wood blades $25 --- Hitec HS56 servos HS50 on tail $100 --- Carbon-fiber tail servo control rod $10 --- Carbon fiber battery tray and Gyro Mount $19

Is dit wat volgens jullie?(de electro-deskundologen)

Groeten,
Marcel

Wel:
Het motortje is prima (Tornado/Himax clone-type).

Ik zie geen ontvangertje en of gyro?
Die battery-tray kun je net zo goed even zelf "fabrieken" van een stukje printplaat oid. Net als de tail-servo control rod.

Die RVS mainshaft is wel de eerste aanpassing die ik nog zal doen.
Aluminium is te zacht/kwetsbaar.
En die beltdrive 8) alleen voor het geluid al - zo zacht.

ff zitten rekenen. Totaal = 671$ :oops: :oops:

En die Zoom is dan hoogstwaarschijnlijk te zwaar om binnen te vliegen.

Rick

Tis niet zozeer voor binnen hoor Rick :wink:
En zouden ze over enkele grammetjes extra echt moeilijk doen?

Deze set word aangeboden voor 550 dollar

Groeten,
Marcel

Marcel zei:

Groeten,
Marcel
Wow, direct nemen, heb nu al bijna het dubbele betaald voor mijn zoom(die overigens niet de lucht in wil :oops: )

Marcel, ik denk als jij met een 300 grams heli met 2800 toeren op kop ff binnen gaat vliegen zoals je ff rustig gaat nachtvliegen ze nog commentaar hebben.

550 klinkt wel aardig, maar komen de genoemde prijzen wel overeen met andere winkels e.d. $199 voor de kit is in ieder geval niet te duur.

@LED-Maniak
Rare manier van reclame voor een inkoopactie, zeggen dat je 2x keer zo duur bent voor een ding wat niet doet waarvoor je het gekocht hebt? 8O 8O

Rick

@michel, waar haal jij die 1000 euro vandaan :?:

@marcel, dat is zo de "ideale" zoom, alleen nog een csm of gy240 gyro erop, en knallen maar.

LED-Maniak zei:
Marcel zei:

Groeten,
Marcel
Wow, direct nemen, heb nu al bijna het dubbele betaald voor mijn zoom(die overigens niet de lucht in wil :oops: )

Rick NT zei:
@LED-Maniak
Rare manier van reclame voor een inkoopactie, zeggen dat je 2x keer zo duur bent voor een ding wat niet doet waarvoor je het gekocht hebt? 8O 8O

Rick

Goed hé ;)

Ligt er natuurlijk ook aan wat je koopt...

Voor 550 was ik klaar voor zoom excl zender en excl lader.

Wat denken jullie van deze set:

Zoom/Shogun Arf Dh400 Brushless--CC Phoenix 25-------Custom canopy---------CF fins ******$280

Of deze:
Details: this heli has 2 short flights on it Still like brand new It has a 400H outrunner motor ,also a Himax 4200, esc is the phoenix 25 , servos futaba 3106 all around , RX JR 600 , carbon boom , 3s1p 1320 TPs and 1 850 ? Tanics with the 3 plugs for each cell on that battery , Carbon fiber boom and a custom canopy ********$480********

je ziet dat de CC phoenix 25 zowat overal opzit, is ook een hele goede regelaar, ook de himax is erg sterk voor de zoom.

voor de servo's voldoet ook alles tot aan de standaard protechs aan toe.

Ed,de Hornet is nog niet gerepareerd en daar heb ik eigenlijk weinig zin in eerlijk gezegd,ik hou ook niet zo van die servo's die gewoon tegen het frame geplakt zitten etc....

Ik moet zeggen dat ik toch de zoom wel interessant begin te vinden...

Groeten,
Marcel

Back