Zoom naar belt drive converteren...

Had je dat vooraf bedacht of....... :mrgreen:

Ik ben al lekker bezig met de "verbouwing".
Zit nog wel over iets te puzzelen.
Grote tandwiel kan vrij omhoog schuiven zodat de belt uit de lagers kan lopen en gaan inslijten op de staartbuis.
Een extra collar zou de zaak oplossen, maar die zit er niet bij (en heb ik ook nog niet in de onderdelenbak gevonden.

Inderdaad je bent best wel even bezig. 8)

Die collar boven de main-gear staat dus wel in de handleiding beschreven.
Je zou kunnen overwegen de collar onder de swash hiervoor te gebruiken, maar ik heb gekozen voor een extra collar.

Heb het al helemaal in elkaar!! :mrgreen:

Werkt super.
Oja, die lager die je erbij krijgt moet dus in de hub. die 2 lagertjes voor de gelijder moet je dus uit de buis halen. ;)

Iedereen heeft hem weer, maar ik kom net thuis en... nix. :twisted:
Maar ja, voorlopig even andere hoofdpijnen. Mijn (4e) standaard-motor is op sterven na dood en de brushless regelaar is er nog steeds niet. Dus meer als vluchtjes van 3 tot 4 minuten zitten er niet in, zolang als het duurt. Verder ben ik druk met het programmeren van mijn Robbe FX18, welke ik net gekocht heb en waar ik waarschijnlijk iets fout doe, want na het programmeren doet de motor het helemaal niet meer, terwijl hij op mijn oude Multiplex nog wel draait. :oops: Maar ook nog goed nieuws vanuit Heeze: Maandag ga ik bij Heli-fun een LOGO 16 ophalen. :celebrate: Deze is half gebouwd en aan mij verkocht dus.
Keep you informed.

Theo de Kramer

@ Satoer. Ja maar jij hebt een ruime dag voorsprong. :wink:
Morgen zijn wij ook zo ver hoor! (hoop ik) :D

@ Theo. Geen medelijden hoor.
Lekker maandag een nieuwe heli halen is ook de moeite toch.
Ga je je voorlopig niet vervelen. :wink:

Oh ja, bij de demontage zag ik dat de main-gear behoorlijk had ingesleten op de staart-servo.
Servo's zijn de orginele, dus aan de afmeting kan het niet liggen.
Puntje van aandacht dus.

michel, hoe ver steekt bij jou de hoofdas onder het onderste lager uit ? waar vroeger dat collartje zat zeg maar ?

post eens wat detail fotos als je wil.
wil wel eens zien waar jouw ringetjes ed zitten

bij mij past het allemaal maar net, vooral de aansturing van de nick.

De enige collar die ik veranderd heb is deze Gerard:
afb8622.jpg

Er steekt dan nog een halve as in de onderste lager.

Verder werkt alles goed soepel. Ik ga wel even een 8 tandig tandwiel nog proberen met die Himax. Wordt hij mij dan toch nog te heet, dan ga ik toch voor een Razor motor denk ik.

@Erwin: 1 reserve :)

de truuk is je govenor boven de 80% te houden, dan draait ie in zijn element en word ie niet zo warm.

heb hem nu op 90% staan. Hij is inderdaad efficienter en minder warm.

Nog even een tip:
afb8707.jpg

De roll-stang aan de buitenkant monteren ( zie 1 ) anders loopt hij bij 2 tegen het carbon aan.

Oja, nog even iets. er zitten 2 kleinere ringetjes bij de kit. Deze moeten dus direct onder de lagertjes. dan de grotere.
Gizmo zei:
wanneer is de vlucht?
Ik heb al flink gevlogen... en meteen een hele flinke crashtest voor jullie gedaan! :(

Weet niet meer wat er fout ging, had het moeten filmen. dat ding gaat ook zo hard 8O beetje overmoet ook.

Deed het erg goed.

Ach ja... Schade:
- Bladhouder
- Hoofdas
- Skids
- bladen
- Barstje in m'm Canopy.
en... de complete belt-drive helemaal intact!!

Valt mee, voor hoe het er uit zag.
Alles alweer besteld.

Ach ja, zolang jij Gerard nog de meeste Zoom-crashparts op je naam hebt staan gaat het in mijn ogen nog goed :P

Alles in NL besteld.
1 1 T0500.036 MAIN ROTOR BLADE SET 27,73 EUR 27,73 EUR
2 1 T0500.019 MAIN SHAFT 5,77 EUR 11,54 EUR
2 1 T0500.021 SPINDLE SHAFT 3,43 EUR 6,86 EUR
1 1 T0500.202 LOW PROFILE LANDING GEAR BRACE 14,40 EUR 14,40 EUR
Verzendkosten: 0,39 EUR
Factuurbedrag: 60,92 EUR

Inclusief nieuwe rotorbladen en een upgrade naar bredere skits.
Heb ook de blad as en de hoofd as dubbel.

Je zou er 15€ vanaf kunnen halen (Standaard skits en enkele assen)

Vergelijkbare crash met m'n logo had zeker 250€ gaan kosten.

Ja hoor, ook in Heeze zijn vanmiddag de containers gelost met daarin het "Satoer-snaartje"
:D Aangezien "het gilde" vannacht mijn videotheek heeft bezocht kan ik er nog niet veel tijd aan besteden, maar met jullie tips en mijn technische onkunde zal het wel lukken om dit in te bouwen :evil: . Door het onverwachte bezoek van hedennacht kon ik ook niet naar "Heli-fun" om de LOGO op te halen. Met een beetje geluk morgen wel. Keep you informed.
Theo de Kramer

Zoo, eindelijk een wireless accesspoint hier gevonden dat een beetje werkt. Lukt het iedereen met het monteren van de belt? Als ik het zo bekijk zou je door het afdraaien van dat tandwiel bovenop de main gear niet in het frame hoeven te zagen. Aan de andere kant zien die stukjes carbon er wel gelikt uit.
Het ziet er niet naar uit dat ik in de buurt van Helihobby kom, het is 400 mijl rijden vanaf Silicon Valley waar ik zit...:(

@Satoer: laat je het weten als mijn beltdrive mijn kant op komt? Ik ben er dan wel niet, maar dan heb ik tenminste een reden om naar mijn werk te gaan als ik weer terug ben :)

Michel, hoe staat het nu eigenlijk met [het bekostigen van] de badkamer upgrade? ;)

Zo aangezien ik toch naar brushless ga, ben ik ook maar begonnen met het installeren van mn beltdrive. Helaas kan ik niet verder omdat ik geen 2mm boorje hier heb, dus die moet ik vrijdag even van mn weekend-werk lenen.

Ik heb ook het grootste gedeelte van het rand-lipje boven de main gear weggehaald (0.5mm over ofzo). En toen snapte ik ook waarom je een gebroken stanly mesje gebruikte ;) (De mijne moest er ook aan geloven :twisted: ).

Tot nu toe 1 opmerking... wat ging die pully moeilijk op die 1-weg lager van de main gear zeg, ik heb na mn kromme duimen toch maar even een metalen blokje vlak op de lager gezet en een licht tikje met mn hamer erop gegeven (zo kan je de lager nooit beschadigen doordat je schuin slaat ofzo :wink: ), daarna kon ik em met de hand goed aandrukken :roll:

Best wel zielig zo, mn heli in stukken op mn bureau :lol:

/edit

Ik kan natuurlijk wel mn tail alvast doen. Nu weet ik ook waarom mn staart een beetje trilde toen ik de moter eens een keer liet draaien.. dat asje is gewoon ietsies krom :? . Gelukkig heb ik nog 2 reserve :) .

/edit2

:idea: Tip om de voorste en achterste lager er makkelijk uit te krijgen:
Met een schroevendraaier door het midden van de lager en schuin 'klemmen' en lichtjes trekken terwijl je de boom om zn as draait (en de schroevendraaier stil houd). Zo komen ze er langzaam maar zeker uit zonder iets te beschadigen :)
De middelste kan je er makkelijk uitkrijgen door een 6mm boortje met de platte kant in de boom te laten vallen (een paar keer), dan issie er zo uit.

Back