B
Butzi901
Guest
Geachte (electro) heli collega's,
ik vlieg al een tijdje met de zoom400 van protech, met de orginele ontvanger uit de besturings-set, maar met een sterkere regelaar dan
orgineel (die bleek vooral te licht voor de bec).
De zoom vliegt uitstekend, maar ik heb wel een enkele keer lichte stoor-
impulsen waargenomen die een kleine schok in het vliegbeeld veroorzaakten, niets ernstigs, hij bleef tenminste gewoon vliegen.
Ondanks vele pogingen het complete systeem te ontstoren en de antenne
positie te verbeteren is het nu plotseling twee keer voorgekomen dat de motor er volledig mee stopt en de zoom als een baksteen stuurloos ter aarde stort. (voor autorotatie is echt geen tijd)
Als door een wonder bleef de schade tot nu toe beperkt tot een licht verbogen hoofdas en afgebroken onderstel(letje), maar nu is mijn vraag
(als electro-leek) wat veroorzaakt nu dat de motor volledig uitvalt, de regelaar, of de ontvanger.
Als ik bij het slachtoffer aankom blijken de servo's te werken en de motor
reageert weer als ik het "gas" een keer terug neem.... :?:
Het orginele motortje wordt flink heet (na enkele minuten) maar volgens
kenners is dat normaal, en de regelaar is zwaar zat voor een speed 400.
Wat kan ik doen om te controleren waar het probleem vandaan komt,
alvast bedankt.
ik vlieg al een tijdje met de zoom400 van protech, met de orginele ontvanger uit de besturings-set, maar met een sterkere regelaar dan
orgineel (die bleek vooral te licht voor de bec).
De zoom vliegt uitstekend, maar ik heb wel een enkele keer lichte stoor-
impulsen waargenomen die een kleine schok in het vliegbeeld veroorzaakten, niets ernstigs, hij bleef tenminste gewoon vliegen.
Ondanks vele pogingen het complete systeem te ontstoren en de antenne
positie te verbeteren is het nu plotseling twee keer voorgekomen dat de motor er volledig mee stopt en de zoom als een baksteen stuurloos ter aarde stort. (voor autorotatie is echt geen tijd)
Als door een wonder bleef de schade tot nu toe beperkt tot een licht verbogen hoofdas en afgebroken onderstel(letje), maar nu is mijn vraag
(als electro-leek) wat veroorzaakt nu dat de motor volledig uitvalt, de regelaar, of de ontvanger.
Als ik bij het slachtoffer aankom blijken de servo's te werken en de motor
reageert weer als ik het "gas" een keer terug neem.... :?:
Het orginele motortje wordt flink heet (na enkele minuten) maar volgens
kenners is dat normaal, en de regelaar is zwaar zat voor een speed 400.
Wat kan ik doen om te controleren waar het probleem vandaan komt,
alvast bedankt.