Nickos,
Ik denk dat je twijfel terecht is.
De Zoom Zoom 4d is niet het lichtste vliegtuig (bij normale bouw vliegklaar gewicht c.a. 400 gram) en bedoeld voor allerlei 3D figuren, kortom een goede vertical performance is zeer wenselijk. Dit betekent vaak dat een prop met grote diameter (kleine spoed) een pré is. De 2208/26 op een 3S pakket maakt veel toeren en heeft echter een prop met kleine diameter nodig.
Leverancier info:
Propeller range 2xLi-Poly prop 8"x4,5"
3xLi-Poly prop 7"x4"
8 cells prop 8,5"x5
Kortom, naar mijn idee is de motor die jij aangeeft niet de meest geschikte motor, het vliegtuig zal wel vliegen, maar haalt niet de mogelijkheden die het vliegtuig te bieden heeft.
Mijn ervaring:
Na wat experimenteren met motoren, propellers ben ik tot de volgende configuratie gekomen:
Een goede combinatie voor zowel level als vertical flight met een max opgenomen vermogen van c.a. 110 Watt is:
AXI 2212/34 met 3S Lipo (polyquest 1500) met een GWS Hyper Drive prop 11x7.
Bij een kleinere spoed (bijv: 3.8 ) neemt de vertical performace toe alleen komt het vliegtuig in level flight bijna niet meer vooruit, bij een beetje wind is dit zeer vervelend vliegen.
Bij de Propellors van APC merk ik een stroomtoename van c.a. 30 % maar nauwelijks verbetering in de vertical performance.
Ik hoop dat je met deze info wat kan doen, de Zoom Zoom 4D is een leuk vliegtuig dat met wind nog steeds goed te vliegen is. Vliegtijden van > 15 min. zijn geen uitzondering.
Mvgr, Fred