zou een hpi e-firestorm iets voor een beginner zijn?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door alfie123, 18 mrt 2010.

  1. alfie123

    alfie123 Guest

    Hallo iedereen

    Tot nu toe heb ik iedere keer een nieuwe simpele rc auto gekocht van nikko of een ander merk, en nu zou ik wat profesioneler en sneller willen aanpakken. Ik heb hier en daar wat rondgekeken en ben uiteindelijk aanbeland bij hpi racing, meerbepaald de elektrovariant van de firestorm. (HPI E-Firestorm RTR RC Car by HPI Racing Europe) Is dit iets voor een beginner? Ik heb op de website van conrad ook een paar auto's gezien van het merk re3ly die supergoedkoop zijn. Is dat een alternatief, of zijn die niet zo degelijk qua kwaliteit?

    alfie
     
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Hoi alfie,

    Welkom op modelbouwforum :)

    De HPI Firestorm is een prima auto om mee te beginnen. HPI is ook een gerenomeerd merk en is bij veel winkels te leveren; dus onderdelen moet geen probleem zijn.

    Kijk ook eens naar traxxas auto's, zit in dezelfde prijsklasse en (naar mijn mening) zijn onderdelen over het algemeen goedkoper dan HPI.

    De conrad auto's van reely zou ik je persoonlijk niet aanraden. Je krijgt waar je voor betaalt. Hopelijk zeg ik daarmee genoeg.

    Succes met je keuze.
     
  3. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    reely is beetje beetje maar je kunt ook een ansmann macnum bouwpaket
    op ebay voor 50 eurie +ezrun 60 euries+zender en klaar
    ales op ebay dus dan den je ook snel klaar onder de 200 euries
    kijk ook hier heb ik selv aan gemaakt
    truggy-2wd-4wd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. Nitro-Lover3

    Nitro-Lover3

    Lid geworden:
    30 mei 2009
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Bilzen
    de e-firestorm is hele goede beginnersauto, simpel en goede kwaliteit, goede prestatie's etc, zeker een aanrader!(vriend van me heeft'm ook sinds kort maar dan de flux versie, echte fijne auto!)
     
  5. robertjuh

    robertjuh

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Eindhoven


    'melvin f1', leer a.u.b. typen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. pieterke

    pieterke

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    39
    zeer goede wagen en onderdelen zijn zoals reeds gezegd ook zeer goed te krijgen.
    Ik persoonlijk zou je aanraden om voor de flux versie te gaan omdat er een zeer goede brushless set bij zit (een castle creations met een andere sticker...) deze regelaar bezit tevens een lipo onderspanningsbeveiliging en dat is natuurlijk iets waar je paketten (eventueel lipo packetten in de toekomst) zeer gellukig mee zullen zijn
    De goedkopere brushless systemen hebben deze eigenschap meestal ook maar ik ben voorstander van de variant die je bij de flux krijgt(rij zelf al een jaar met een setje als deze en ben er heel gelukkig over)

    Allée dat is mijn mening toch

    mvg
    pieter de sutter
     
  7. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    ik zou dan voor de firestorm flux of de traxxas rustler vxl gaan die zijn beide erg mooi en kunnen zeer snel gaan.

    maar ik zou even kijken of er een modelbouwzaak in de buurt is en daar even langsgaan en wat vragen stellen over de levering van onderdelen.

    mvg mick;)
     
  8. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    de normaale zal hard genoeg gaan voor een beginner vind ik zoals je zegt heb je alleen maar nikko gehad. En als je dan metteen overstapt naat de flux dan denk ik dat je meer schade zal rijden. De e-firestorm is een zeer degelijke auto.

    Maar ik raad je aan ga bij een modelbouw winkel kijken in je buurt. kijk wat hij allemaal heeft staan voor mekren en kijk wat hij kan leveren.
    sucses met je keuze,

    Groeten Robert
     
  9. alfie123

    alfie123 Guest

    Bedankt voor de reacties, ik ben die brushless versie ook tegengekomen maar aangezien ik totaal geen ervaring heb iets sneller dan niko ga ik voor de brushed versie gaan om wat gewend te worden. Achteraf kan ik nog altijd investeren in een brushless setje.
     
  10. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    groot gelijk zo heb je ook van traxxas de rustler. ze zeggen dat die sterker is dan de firestorm omdat traxxas meer een bash merk is dan een race merk. Maar ik ze gniet dat het zo is ik heb het meerdere mensen horen zeggen die ervaring met die auo's hebben maar het ligt eraan hoe je met je auto omgaat als je niets anders dan volgas kan dan gaat het allebei kapot als je niet normaal kan maar dat ligt aan de bestuurder.
     
  11. robert96

    robert96

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Kesteren
    Maar als je een brushed doe en je wil later naar brushless, is dat een overstap wat je zo'n 200 euro kost, voor een beetje brushless set.

    mvg,robert
     
  12. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    of een ezrun 5,5t voor €75:rolleyes:
     
  13. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Maar je moet als beginner niet metteen een 5.5 brushless nemen want dat hou je niet onder controle als beginner.

    @mick je moet kan zelf niet eens een 5.5 brushless aan dus ga het oko niet aan een beginner adviseren(volgens mij was jij toch nog een beginner zei je op msn)

    Groeten,
     
  14. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    Ik denk dat het een goede keuze is om nu zo'n auto te nemen.

    Ik denk dat je alleen nog kunt kijken of je de HPI of de Traxxas neemt.
    De auto's zijn gewaagd aan elkaar.
    Je kunt kijken wat ze bij je locale modelbouwwinkel hebben (en het snelste kunnen leveren voor onderdelen.)
    En misschien wil je de ene liever dan de ander ;).

    En even een TIP: Goede batterij(en) en een goede oplader enzo, maken het een stuk leuker!

    Grts
     
  15. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    nee hij zei dat ie later altijd nog kon upgraden naar brushless en toen werd er gezegd dat ie dan +-200 euro kwijt was en ik wilde even het tegendeel bewijzen;)

    en hoezo kan ik zelf niet eens een 5.5t brushless aan? gewoon rustig doen met het gas en er is niks aan de hand hoor.. en ik ben niet echt een beginner meer hoor al zeg ik het zelf:rolleyes:
    (ben zeker geen expert maar dat heb ik ook nooit beweerd)


    maar misschien had ik wel beter een 8.5t kunnen aanbevelen aan een beginner of misschien zelfs de 13.5t.

    mvg mick.
     
  16. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815

    @edo:
    daar geef ik je groot gelijk in!

    @de TS
    ik denk dat een ultramat 8 wel een mooie keuze is qua lader,niet te duur en als je later overgaat op lipos zit er al een balancer ingebouwd.

    je kan ook meteen beginnen met lipo's maar dan zou ik wel nog even wat meer info zoeken als ik jou was;)

    mvg mick.
     
  17. alfie123

    alfie123 Guest

    Ik heb nog wat verder gezocht en een mooi alternatief gevonden:
    Thunder Tiger CORP. -- PHOENIX*XT NO.6571-F
    Deze is al brushless uit de doos en het scheelt tien euro met de e-firestorm. Zou ik nu beter voor die thunder tiger phoenix xt gaan? Dan kan ik wat meer spenderen aan een accupack en lader
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2010
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ondanks het advies van andere zou ik wel voor de Flux of VXL gaan. Bij de VXL zit een training mode waardoor je maar 50% van de power krijgt. De Flux kun je vast ook instellen, eventueel met Castle Link of zo? Ook kun je dan direct op LiPo's gaan rijden ipv NiMH en geen gedoe met het inlopen van een nieuwe brushed motor.

    Ik ben zelf eerst voor de XL-5 gegaan. Na 2 weken een VXL gekocht, nu heb ik de XL-5 voor een aardig bedrag kunnen verkopen, maar had me zelf geld kunnen besparen door direct de VXL te kiezen. My 2 cents.
     
  19. NeoGee

    NeoGee

    Lid geworden:
    10 jul 2009
    Berichten:
    149
    Locatie:
    Oostende,BE
    Ben ik het volledig mee eens.
    Veranderen zul je uiteindelijk toch.Heb zelf firestorm flux en ben er erg tevreden over.Was infeite ook eerste degelijke wagen en snelheid word je vlug gewoon.
    En dat rustler steviger zou zijn weet ik niet ,weet enkel dat mijn firestorm al redelijk veel heeft meegemaakt en relatief weinig schade heb gehad
    En als je geen schrik heb voor tweedehands staat in verkoop gedeelte mooie flux voor 210€. <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
    Nuja in ieder geval succes met je koop
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  20. alfie123

    alfie123 Guest

    De flux en Vxl zijn te veel voor mijn budget, maar wat denk je van die thunder tiger. Of is dat hetzelfde als een reely merk ?(dus is de kwaliteit ook maar zozo)
     

Deel Deze Pagina