Zou het zonder de steun kunnen?

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door bronsmotor, 11 aug 2017.

  1. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Misschien een kleinen opmerking ( aanvulling) van mijn zijde,
    Inplaats van sec lijm kan je eerst eens proberen met watervaste houtlijm, deze tast het plastiek niet aan, is makkelijk weg te vegen met een nat wattenstaafje mocht je teveel gebruikt hebben.
    En tot slot, je staat er soms van versteld wat je allemaal met houtlijm kan lijmen dat geen hout is :)
    succes in ieder geval met het bouwen hoe je het ook aanpakt.
    vgr Marc
     
  2. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Misschien dat ik het niet goed begrijp, maar in dit geval kan je mijn bedoelde latje toch tegen de binnenkant van het dak zetten en heb je zo alsnog de steun aan de bovenzijde?
    En juist daar helpt het zwarte draadje weer om iets mooi te camoufleren ;).
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2019
  3. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Marc dat is inderdaad een goede tip.
    Heb ik nog even tijd om te corrigeren haha.

    En bert je hebt gelijk dat kan ik wel doen ja.
    Maar dan moet ik nog wel even kijken hoe ik dat raampje er mooi tegen aan krijg dat er geen kieren in komen
     
  4. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    De zijraampjes van het stuurhutje erin gefriemeld met een beetjes secondelijm.

    Misschien wel nog een keer met glassex erlangs haha.

    Ik ga nog kijken hoe em wat ik zal doen voor de andere ramen.
    Ik heb niet genoeg scheermesjes verpakking voor alle ramen haha.

    Draadje komt er later in maar ik denk dat het wel mooi word. 1566075879273.jpeg 1566076133202.jpeg
     
    Marc w vindt dit leuk.
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Netjes werken hoor Bert, want Bert V(ictoria) kijkt denk ik mee! Kijk even hoe je de hoekjes doet. Op de Victoria zijn die rond en op jouw Felix scherp. Denk dat je het draadje het best schuin af kunt snijden en tegen elkaar leggen. Is even pielen om ze op de goede lengte te snijden, maar dan is het lekker strak. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  6. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Oh jee
    Durf ik het nog wel op het mbf te zetten haha.

    Ik ga mijn best doen.
     
  7. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Even los 2 draadjes gemaakt.

    Wat zeggen jullie ervan in mijn ogen ziet het er best mooi uit zo 1566118031521.jpeg
     
    Marc w vindt dit leuk.
  8. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Mooi werk,doe zo verder,zeker een meerwaarde.

    :beer:
     
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Buiten dat je het tussen de vingers hebt, begin je het ook in de vingers te krijgen Bert! Eindjes afsnijden door de hoek te delen, opdat de schuine delen precies op elkaar passen. "Wordt wel wat!" zeggen de Groningers dan. Ik ga een sleper op de helling trekken om een van de hoofdmotoren (Bühler) te vervangen door een 750 KV buitenloper. Denk niet dat het winst oplevert aan stroomverbruik, maar hopelijk wel aan trekkracht. Succes verder met het fijne werk. Gr. Klaas.
     
  10. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Ik heb ze nu recht geknipt met een schaar en echt er in geduwd met een pincet van dichtbij zie je wel een klein beetje waar ze op elkaar aansluiten maar van iets verder af zie je alleen het zwart ik denk dat ik het nog wel even ga proberen schuin te knippen.

    Als dat lukt doe ik dat zeker weten.

    Dank jullie wel
    Het geduld begint beter te worden haha
     
  11. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Het is niet zo mooi als ik had gehoopt.
    Ik krijg het nog niet voorelkaar om het echt mooi netkes erin te lijmen.

    Maar voor het eerste bootje vind ik het toch best wel wat.

    De zijramen zijn ee redelijk netjes ingegaan trouwens.
    Maar de voor en achterruit zijn verkeerd gegaan zien er een beetje vies uit nu haha.

    Morgen weer verder met kabeltjes knippen en plakken haha 1566161024121.jpeg 1566161249634.jpeg
     
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Oefening baart kunst Bert! Meestal is het zo dat je weet hoe het moet als je klaar bent. Maar je wordt er steeds handiger in en al doende verzin je iets beters. Althans zo vergaat het mij. En ook hier gaat nog wel eens iets verkeerd. Andere motor in mijn Smit Finland gebouwd voor proef. Was echter vergeten dat dit motortje meer zou willen trekken dan 10 Amp. Dus poef zekering eruit en daar dreef ze richting fontein. Gauw thuis een ander bootje gehaald om S-F naar de kant te duwen. Toen ik terug kwam dreef ze aan lagerwal in het riet, een meter naast een vissteigertje. Dekwassen was inclusief. Half borrelglaasje water in de romp. 20 Amp zekering erin en daar ging ze weer, maar na een poosje volle kracht duwen was het motortje goed heet. Vanavond toch de oude Bühler terug gezet. Dan maar wat minder trekkracht. Gr. Klaas.
     
    RoeBuilds vindt dit leuk.
  13. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Bert, zoals Klaas al aangaf, "oefening baart kunst", ik vindt dat je werk zeker gezien mag worden en ook de gekozen draaddikte past mooi bij de ramen en sluit overal goed aan :thumbsup:.
    Ik weet uit eigen ervaring heel goed dat je sommige dingen (de eventuele kleine niet te voorkomen - puntjes) op foto's vaak nog beter ziet dan in de werkelijkheid en dat ligt dan niet altijd aan de ogen of aan een bril.
    Gaandeweg met je "oefening baart kunst" - iets wat ik denk dat je wel in je hebt - zou ik wel proberen nog iets zuiniger met je lijm om te springen.
    Indien nodig nog een beetje extra lijm toevoegen gaat vaak makkelijker en sneller dan een teveel aan lijm (netjes) weg te poetsen, want eigenlijk kan je lijm - zeker op ramen - wegpoetsen wel vergeten en vererger je het daar alleen maar mee :(.
    Probeer dat gerust met de speld- of naaldmethoden (overigens niet door mezelf bedacht, maar een ter harte genomen tip die destijds in de bouwhandleiding stond) en je zal zien dat je werk gelijk met sprongen vooruit gaat.

    Zoals ik al eerder zei; Voor je het weet zijn ze mijn (Victoria)verslag vergeten en refereren ze naar dit verslag ;).
     
  14. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Jammer dat de brushless motor het net niet is geworden klaas.
    Blij om te horen dat er geen schepen zijn vergaan haha.

    Dank jullie wel.

    Dat lijmen is wel een dingetje bij mij haha.

    Met een speld kreeg ik er zo weinig lijm op dat het al droog was voor ik het op het stuurhutje had haha.

    Ben overgestapt naar een mikado stokje afgeslepen met stanley mes.
    Werkte ietsje beter maar toch teveel.

    Erg bedankt voor de aanmoediging haha.

    Kabeltje heb ik ooit van een of ander apparaat gesloopt en dat kwam heel mooi uit haha

    Heb trouwens het lelijkste op de ramen kunnen verduisteren door kruipolie als poets te gebruiken.
    Maakt het net iets beter weer.
    Was de gok wel waard haha 1566238337827.jpeg 1566238352469.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    Bert V en Marc w vinden dit leuk.
  15. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Oh bovenste foto is voor en de andere achter
     
  16. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    De achterste 4 ramen van de roef er nu ook in gemaakt die zijn al een stuk beter gelukt 1566249697347.jpeg
     
    k-k, Marc en Bert V vinden dit leuk.
  17. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Ik gebruik voor ramen deze kleefstof, word doorzichtig bij het uitharden en tast de ramen niet aan
    [​IMG]
     
    Reinoud vindt dit leuk.
  18. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Dat is een goede investering voor de volgende boot haha.

    Ramen zitten er ondertussen in stuurhutje is niet de mooiste maar de opbouw is het mooi gelukt op 1 raam na.

    Vandaag ga ik proberen te kijken om de kabeltje te plakken haha

    Of het relingkje op de opbouw maken
     
  19. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Vandaag een doordeweekse zondag op de werf geworden.

    Maar ik heb er nog wel over nagedacht.

    Op de foto heb ik de septers van de reling getekend.

    Als ik de gaten helemaal door boor naar binnen dan de septer erin lijm en dan met een dremel afsnij is dat een goeie manier dan komt de septer over de hele lengte in het hout.

    Of kan ik beter als het ware een putje boren waar die instaat dan zit er wel wat meer werk in het op lengte maken.

    Andere adviezen zijn zeer welkom.

    Ps zou zon revell lijmtube met zon dun naaldje eraan wat zijn om het kabeltje bij de ramen te plakken?
    Of alleslijm van de hema?
    Die glue en glaze is weer bestellen en daar ben ik nooit zo weg van gaat mij te vaak mis haha

    Groeten bert 1566416320345.jpeg

    Prachtige tekenkunsten he haha
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
  20. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Iemand toevallig ervaring met deze lijm? Screenshot_20190822-164015_Chrome.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019

Deel Deze Pagina