Zou iemand mij kunnen helpen met uitprinten

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door jeffreyroos1995, 1 jul 2020.

  1. jeffreyroos1995

    jeffreyroos1995

    Lid geworden:
    31 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nl
    Zou iemand mij kunnen helpen met uitprinten van tekeningen, ik heb zelf de tekeningen in autocad staan maar kom er niet uit. De tekening moeten uitgeprint worden op schaal 1:50
     
  2. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Jeffrey,
    Ik weet niet of je bedoelt dit zelf op een huis- tuin- of keukenprinter te doen, of dat je ermee naar een drukkerij / copyshop wilt gaan.
    Ik neem aan de laatste?
    Dan zou je het beste naar zo'n bedrijf kunnen stappen of even bellen met de vraag of ze het denken te kunnen en zo ja, in welk bestandsformaat ze de aanlevering willen hebben.
    Autocad is DWG met als export mogelijkheid DXF en printfile HPGL (als dat laatste nog bestaat of gebruikt wordt :weetnie:), maar het kan (voor hun eigen gemak) ook nog zo zijn dat ze het als PDF willen hebben.
    Al die mogelijkheden van opslaan / exporteren zitten als het goed is in jouw cad programma.

    De meeste bedrijven hebben tegenwoordig best wel hele moderne apparatuur, waar vaak méér mogelijkheden op zitten dan men zelf weet of al eens mee gewerkt hebben en hangt het dus een beetje van de persoon af die je helpt.

    Als het antwoord bij zo'n bedrijf niet direct bevredigend is, gewoon het volgende bedrijf bellen / informeren.

    Groet, Bert
     
  3. jeffreyroos1995

    jeffreyroos1995

    Lid geworden:
    31 mrt 2020
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Nl
    Oké ga ik dat doen, ik had op internet al gekeken maar dan moet het allemaal in pdf aangeleverd worden. ik heb alles in autocad staan en ik weet ook niet hoe ik het in pdf op juiste schaal krijg. Ik werk nooit met autocad dus heb er niks geen verstand van.
     
  4. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Wat je misschien ook nog kan proberen is een (klein) architectenbureau op te zoeken.
    Behalve (cad)tekenen, plotten / printen die hun werk ook vaak zelf en weten of snappen nog als geen ander wat jij wilt hebben en vooral, hoe dat moet.
    Gewoon er naar toe gaan, je probleem uitleggen, vertellen dat het (low budget) modelbouw is en met een beetje goede wil helpen ze misschien wel.

    Groet en succes, Bert

    Edit; Ik zie nu dat je deze zelfde vragen enkele weken geleden in een ander draadje ook al gesteld hebt en mijn antwoorden dus eigenlijk min of meer dubbel zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2020

Deel Deze Pagina