Zoveel vragen rond bouw eerste F3P model

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 7 okt 2011.

  1. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    Dank voor de tips!
    Het e.e.a. strippen zal ik doen. Kun je de balansstekker er klakkeloos afknippen?
    Balanceren hoeft niet meer/ kan op een andere manier?

    100,- vind ik wat veel voor 'erbij'. Ik vind F3P een mooie indoor-vorm van vliegen, maar... naast F1B, F1D, F3K een beetje veel om serieus aan te pakken.
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik vlieg met Turnigy 180 mAh 2S lipo's. Die heb ik een tijdje zonder balanceer stekker gevlogen (en dus ongebalanceerd geladen). Heb er nooit problemen mee gehad. Hangt mss van de kwaliteit lader/balancer af? Is in mijn geval een Graupner UltraMat 10 met afzonderlijke graupner balancer.

    Tegenwoordig doe ik het op de manier die Nando in een van de draadjes van dit subforum heeft aangereikt.

    JST stekker tussen - van de eerste cel en + van de tweede cel (7,4V), een derde adertje met open einde op + van de eerste cel én - van de tweede cel. Laadkabel maken met JST voor + en - van de volledige accu én krokodilleklemmetje dat je aan het open einde van het derde adertje kan plaatsen bij het gebalanceerd laden.

    Zou ns door de draadjes moet bladeren voor de foto's die Nando toen heeft gepost, want dan heb je het zo door...

    edit: deze dus
    [post8]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    Dank! Dat scheelt weer wat gewicht.

    Zou deze motor: C2403 Brushless Outrunner 2100kv
    te vliegen zijn met een 6A Tunringy plush? (max. 10A staat vermeld bij de motor)
    (zou weer iets lichter moeten zijn dan de 19 rams oranje motor)

    Als er een 10A plush esc aan moet hangen is het gewichtsvoordeel weer weg....
     
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    EP 2203-1550 motor is interessant of de XC2802/44 motor van Nicolas Pietu.

    Aerobertics.be - Product Detail Electric Motors - Various

    Ik heb op m'n Xerces waarmee ik vorig seizoen F3P-C in België gevlogen heb de gekende 2204 19 grammer zitten met een 6A Hype/HobbyWing ESC (kan ook een Turnigy Plush 6A zijn, weet ik ff niet meer zeker) en een GWS 8x4 prop. Meer dan voldoende voor het C-programma.

    Die Xerces heeft overigens geen pockets en is dus ook niet van de lichtste (in vergelijking met een Disney van minder dan 90 gr bijvoorbeeld :) )
     

Deel Deze Pagina