zoveelste, denk ik.buggy/truggy advies

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Benjaminlara, 7 dec 2014.

  1. Benjaminlara

    Benjaminlara

    Lid geworden:
    14 okt 2014
    Berichten:
    18
    Hallo,

    Ik heb een E-maxx mamba monster 2x2s lipo en dat vind ik een geweldige monstertruck.
    ik kan over schansjes springen, wheelies maken enz.

    Alleen helaas ik zou ook graag af en toe graag op offroad baan in MVW Purmerend willen rijden.Maar ik had gelezen dat die auto daar niet voor geschikt is .

    Dus ik zoek iets anders voor in plaats van de E-Maxx .

    Ik denk dan aan de e-revo, waar volgens mij wel weer mag.
    Maar nu komt het ik vind een buggy en truggy ook erg leuk.

    Mijn oog is dus komen te vallen op.

    serpent cobra
    llosi 8ight https://www.conrad.nl/nl/losi-8ight-e-brushless-18-rc-auto-elektro-buggy-4wd-rtr-24-ghz-1275884.html
    e-revo
    Carson X8EB Specter BL 6S
    team c stoke/torch
    hpi buggy/truggy flux

    of dergelijke ik vind ze erg mooi.
    Ik kan gewoon geen keus maken.Ik heb geen idee wat ik er kan verwachten.

    hebben jullie advies voor mij, of wat ik nou het best kan doen?Want ik weet dat je geen auto hebt die beide perfect kunnen.Maar ik vind beetje crossen erg leuk maar hij moet ook over de baan kunnen en beetje bij blijven.

    Ik rij echt puur om de plezier.

    Mijn zoontje heeft een traxxas slash 2wd maar dat is niks voor mij.

    groetjes ben
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Een erevo zou ik niet gebruiken voor op een baan. De losi en team c zijn al wat meer wedstrijdwagens
     
  3. Benjaminlara

    Benjaminlara

    Lid geworden:
    14 okt 2014
    Berichten:
    18
    hpi,carson,serpent. blijven dus nog over.

    Zit er trouwens veel verschil behalve het model tussen de hpi buggy/truggy?

    Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
    En misschien ook wel belangrijk.Zijn de onderdelen makkelijk te verkrijgen.

    Aangezien er hier niet veel modelbouw winkels zijn ben ik vaak afhankelijk van webwinkels.


    Misschien nog suggesties over andere merken?

    bij voorbaat dank
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Mugen en tekno zijn erg goeie baan wagens. Beide maken elektro buggy en truggys.
    Van die nieuwe merken als durango, team c en jq, heb ik geen ervaring mee. Durango zal ik sws niet nemen, puur omdat ze te vaak nieuwe versies uitbrengen, dus heb ik het gevoel dat het allemaal van die gerushed modellen zijn, om maar snel snel te verkopen.
    Serpent rij ik zelf mee. Erg sterke autos. Beste plastic die ik tot nu toe heb gehad. Alleen een serpent gaat een beetje moeilijk door de bocht vergeleken met de xray die ik ervoor had. Maar een xray slijt zeer snel bij de assen, cups en diffs. Zelfde als een Losi bij de pivots.
    Hpi trophy is een goedkope versie van hun race variant hot bodies d8 en d8t. Je hebt minder instel mogelijkheden en kwalitatief mindere materiaal.
    Carson is volgens mij meer een B-merk. Dat heb ik nog nooit op een baan zien rond rijden.
     
  5. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Durango is een nieuwe merk die het zeker ook goed doen in de 1/10 klasse. Een merk dat ik WEL aanraad.
    Zal misschien komen door een instapmodel (de rtr) en als upgrade heb je de kits (v2, v3 enz..) met onderdelen van sterker materiaal waar de rtr minder goed in was.
    Als je dus een kit aanschaft, eigen elektra erin doet, heb je een hele mooie wedstrijdauto

    Xray is ook een mooi merk, wel duur maar gaan goed de baan door.

    Team C doet het ook goed.

    Carson en hpi raad ik af. Carson is een B-merk, die zich niet heel eg bezig houd met de wedstrijden, zoals Wen zegt.

    De genoemde hpi modellen zijn niet heel specifiek voor wedstrijden.

    Mugen, losi, serpent, xray, team C en team Durango zijn dus, denk ik, de meest geschikte wagens, waar je niet heel veel aan hoeft te veranderen om wedstrijden goed mee te rijden.

    Ook RB is nieuw, en doet het goed. Wel bij de brandstof modellen. Maar de E- van RB is voor de elektrowereld
     
  6. Benjaminlara

    Benjaminlara

    Lid geworden:
    14 okt 2014
    Berichten:
    18
    ok ok hoor al veel tips :) thanks:cool:

    Weet alleen niet als ik duidelijk genoeg ben.
    Ik wil graag op de baan kunnen rijden en best mooi mee komen.

    Helaas eis ik toch nog iets anders er bij ,en dat is, waar ik de gulden midden weg in moet vinden.

    Namelijk dat ik het meest beetje rondjes rijd om het huis zeg maar.Dus wil ook wel eens op asfalt rijden waar dan een schansje staat ,Of op een skate baantje. En het liefst op schaal 1/8;)

    ik zal minder op de baan te zien of te vinden zijn.Tenzij dat het natuurlijk verslavend werkt. Ik wil wel met een groepje als we samen rijden wel mee kunnen komen.Ik hoeft niet de eerste zijn. Dat is voor later als ik meer aar de baan ga.

    Trouwens is die serpent cobra be rtr wat? Ik kan geen specificatie vinden.

    gr ben
     
  7. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Rtr serpent zal ik niet doen. Zelfde als de rtr losi. Het zijn toch uitgekleede versies van de kit. Met minder kwaliteit materiaal en minder kwaliteit elektronica. Natuurlijk goed voor de portemonee bij de initiele aanschaf. Maar de upgrades zijn erg prijzig en je bent goedkoper uit om een kit te kopen en gelijk alles goed te hebben, dan een ' net niet ' te kopen en later gaan upgraden.
    Dit komt van een club genoot. Hij had ook de rtr versie eerst gekocht. Vervolgens nieuwe; motor, regelaar, servo, zender en alle kit upgrades. Met het geld dat die kwijt was, kon die bijna 2 kits kopen.
    Alle 1/8 wedstrijd buggy/truggys kan je mee bashen. Ze zijn sterker dan de meeste rtr autos.
    @steven, als durango echt zo goed is, waarom brengen ze bijna om de half jaar een nieuwe versie uit? Die merk is iets van 2-3 jaar bekend? En er komt binnenkort al een v3 uit voor de 1/8 buggy. Zijn de vorige versies echt zo slecht vergeleken met de competitie dat ze zo snel al nieuwe versie moeten uitbrengen of is het een marketing truc om meer te verkopen?! Hoe dan ook, niks voor mij!
    Doe mij maar gestabiliseerde merken die tijd en tests in hun ontwerp besteed en 1x in de 3-4 jaar een nieuwe model maakt.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
  8. Benjaminlara

    Benjaminlara

    Lid geworden:
    14 okt 2014
    Berichten:
    18
    Hoi,

    ik heb even gekeken naar nieuwe model kitts die te koop zijn.
    ze zijn allemaal rond de 500,- euro dan moet ik de motor enzo aanschaffen.
    dan ben ik ook ongeveer 4 a 500,- kwijt zonder zender.

    Ik vind dat wel erg prijzig. tja hobby is niet goed koop.;)

    ik heb verder gekeken en er bestaat dus ook een serpent cobra sport kit die is 299,- dan moet ik als nog de rest kopen maar vind dat dan nog wel gaan.helaas is dat dus niet de 2.0 versie.

    ik heb nog wat rollers gevonden nieuw en weet niet wat het is dus graag suggesties of dergelijke.

    dit zijn
    rb e one 249,- of rtr 399,-
    team associated 439,-
    team c 389.-

    al en al vind ik echt de 400,- ook wel prijzig.

    ik zou natuurlijk ook 2 de hands kunnen zoeken.

    Maar zou voorbeeld een leuke 2 de hands set of roller kunnen kopen zoals.
    losi 8ight 2.0e

    hoe is de hongnor x1 of x2 ?
    of duratrax drx8
    jq ecar

    maar zijn hier nog wel onderdelen te verkrijgen of dergelijk?

    gr ben
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Rb is nu in de aanbieding, vandaar 250 voor de kit. Motor, reg en servo kan je voor 150 euro kopen bij hobbyking.com.

    Dus voor 400 kan je al een kit rijden.

    De goedkopere merken die kits leveren, zijn vaak nieuwe merken die nog moet bewijzen. Hongnor is falliet volgens mij en duratrax is volgens mij ook een b-merk.
    Jq brengt binnenkort een nieuw model uit. Dus de huidige model is nu ook in de aanbieding.

    Maar als je toch niet competatief gaat rijden, dan zal ik gewoon een rb kit nemen. Voor 400 heb je alles nieuw. Het is wel een nieuw merk in de elektro wereld, dus hoe goed die rijdt en of het populaire wordt, moet nog bewezen worden.
    Maar als je toch niet de snelste hoeft te zijn, dan maakt het ook niet uit of de auto wat minder stabiel is.
     
  10. Benjaminlara

    Benjaminlara

    Lid geworden:
    14 okt 2014
    Berichten:
    18
    Dank je wel voor je antwoord. Ik ben er blij mee.

    Gr ben
     
  11. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik weet niet of je al iets gekocht hebt, maar kijk eens in te koop naar 2de hands rollers van wedstrijdrijders. Voor 250€ heb je vaak een complete roller die nog in zeer goede staat is.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  12. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met 1:8 buggy rijden, en tot nu toe nog geen spijt van gehad. Ik ben toen begonnen met een mugen mbx6eco, en ik heb hem toen rijklaar gemaakt voor iets minder dan 500 euro totaal. Het is een beetje wat je wilt. Gelijk beginnen met rijden, maar meer geld uitgeven, of rustig afwachten tot er wat moois te koop wordt gezet.

    Mugen is bij trouwens heel goed bevallen. Waar mijn slash 3 rondjes reed, en er dan schroefen uit begonnen te vallen, heb ik tot nu toe op een versleten slur nog nergens last van gehad.
     

Deel Deze Pagina