Zuidlaren

Nou het was me het dagje wel. Afgesproken was om om 11 uur op het veld te staan voor de HZTD (Hunebedse Zandweg trainingsdag)
Toen ik de gordijnen opzij schoof was het zicht amper 100 meter. Dichte mist! Zou de rest wel komen met dit weer, moeten we wel gaan vliegen. Alles in de auto en toch maar richting Zuidlaren. Bij Arnold zag ik de auto ook al volbepakt op de oprit staan, en aangekomen op het veld stonden Alex, Peter en (kamikaze) Loet gezamenlijk aan de koffie te wachten.
Is dit vliegweer, zit er wel thermiek dat waren vragen die niet alleen mij bezig hielden. Eenmaal alles uitgepakt bleek dat we Martijn zijn stabilo vergeten waren. Gelukkig woon ik dichtbij dus snel op en neer. Toen ik weer terug kwam op het veld was het een komisch gezicht. Mannen met zenders in hun hand kijkend naar niets. Tenminste zo leek het. De kisten draaiden hun rondjes in de dichte mist en er was zelfs thermiek, en hoe!!! Onvoorstelbaar!!! Peter had al snel 6 minuten op de klok staan. Alles gaf een extra dimensie aan het vliegen. Gooien, een paar rondjes draaien en floep,.... weg kist. Alex was zelfs echt voor een paar seconden de kist kwijt.

Het was even schipperen met de frequenties maar ook nu kon iedereen gelijk vliegen. Mooi gezicht hoor al die kistjes vechten in een kleine bel. Dat vechten was soms echt letterlijk. Op een of andere manier was Loet ook nu weer betrokken bij een botsing. Dit keer was het Peter, en verbazingwekkend waren de modellen die in elkaar verstrikt zaten nog goed te sturen ook. Gelukkig viel de schade mee.
De Liddle Twister van Alex deden het prima.
Na 1 uur begon het wat te klaren. Grappig was het dat bij de All up last down de eerste ronde voor mij was met de Ofa en de tweede ronde Peter won met zijn micro. Arnold was helemaal in zijn nopjes met een rondeoverwinning met de gehavende SuperGee. Arnold, ik zou hem niet eens repareren !!! Hij vliegt veel beter zo.

Hieronder wat sfeerfoto's. Je ziet hoe dicht de mist was. Op sommige foto's is het zoeken naar de kisten
Het was een leuke gezellige leerzame dag. Helaas wat schade voor Loet, Martijn en Arnold. Ik wil Vincent nog even bedanken voor de catering, en alle aanwezigen (Peter, Loet, ALex, Arnold, Rob, Martijn, Aldert, Vincent) bedanken voor deze dag.

normal_IMG_0001%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0002%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0003%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0004%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0006%20%28Medium%29.JPG

normal_IMG_0007%20%28Medium%29.JPG

Ja het was ondanks het weer toch een geslaagde dag! Nooit gedacht dat er met zulk weer thermiek zou zitten maar deze dag bewees maar weer eens dat het toch kan.
Later op de dag werd het wel kouder en de thermiek werd minder maar daar is helaas niks aan te doen :( Verder iedereen bedankt voor deze super dag!

Groeten Martijn

wat een ruimte daar zeg! Hier aan zee heel ff gevlogen met mijn gebogen vleugeltje, maar al snel werd de wind echt te hard... :(
Kwam ook over de hele stad rollen, dus zwaar turbulent.
wachten op de zomer dus maar...

oke ik heb ook nog en paar foto,s

volgende week garderen, heb nu de smaak te pakken
normal_M4100057%20%28Medium%29.JPG

normal_M4100061%20%28Medium%29.JPG

normal_M4100063%20%28Medium%29.JPG

groeten arnold (dit is zeker voor herhaling vatbaar)

Supergaaf vliegen daar in Zuidlaren en qua thermiek doet het volgens mij niet onder voor Malden. Meerdere keren de kist bijna kwijt boven in de dikke soep (mist) en bijna elke vlucht wel één of meerdere belletjes en met vluchten tot +- 15 min. begin maart helemaal niet slecht. Wel kwam ik nog wat starthoogte te kort (meer trainen)op b.v. Peter Aanen. Halverwege de dag het model tot 300gr verzwaard voor meer penetratie. Het zicht werd toen ook iets beter waardoor we de bellen langer vast konden houden. S'middags verwaaide de thermiek iets waardoor je steeds korte maar hevige belletjes had gevolgd door stevig dalen. Moeilijk om nog lang te vliegen maar al met al een top dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Was weer een super vliegdag op een mooi veld! Op naar de volgende meeting, hopelijk volgende week al in Garderen.

Peter

Peter Aanen zei:
Was weer een super vliegdag op een mooi veld!

Peter

Mooi veld ja, en zomers met een zonnetje is het er helemaal super. Door de vele verschillende akkers, het asfalt en het lager liggende (natte) plekken komt er goed thermiek los. De thermiek van vandaag verbaasde me echt. Helaas heb ik nu geen excuus meer voor slecht gevlogen taken. :roll: Maar waarom stonden we met dat mooie veld dan met z'n allen eigenlijk op de weg?? 8O :lol:

En Loet, je bent weer welkom hoor!! Was maar een geintje!! Gewoon Bad Luck. En volgens mij kwam jij ook van rechts en had Peter gewoon voorrang moeten verlenen.

@Sietse
volgens mij vliegt de paraglider in je avatar achteruit

Theo,

Klopt, Loet kwam van rechts.... Is soms moeilijk om in te schatten of je er voor of achter (of bovenop) zit.

Was wel leuk om met aaneengekoppelde DLG's te vliegen: als ik up gaf gingen we samen naar links enzo. Gelukkig geen schade opgelopen.

Peter

Heren, ben jaloers, jammer dat ik vandaag moest werken...
Kon het niet laten om vanmiddag toch nog even naar de goffert te gaan, mijn mini had immers weer een neiuwe neus...
Die zat dus niet stevig genoeg....

Ook al kwam ik van rechts, ik heb natuurlijk sowieso voorrang. Net als in het verkeer hebben de zwakkeren altijd voorrang :D
En Peter Aanen heeft er een handje van om met zijn Aspirin langer te willen vliegen dan ik met mijn Highlight en zo weet ik zeker dat we gelijk aan dek staan.
Overigens: binnen het combatwereldje sta ik bekend als een hele nette piloot die zeer weinig crasht van anderen en mijzelf (daarom heb ik maar 25 modellen gemiddeld per jaar nodig). Maar wacht maar totdat mijn zus gaat DLG-en. Bij combat maakt ze zoveel stuk en vooral van anderen dat als ze zou gaan DLG-en iedereen wel zou leren om starts te maken van 100 meter of hoger. Om maar vooral een tijdje bij haar uit de buurt te blijven. :D

Het was een hele leuke dag. In Huissen heeft bijna de hele dag de zon geschenen maar dat was dan ook het enige waar ik jalours op was.

@Theo, gewoon doorgaan met dingen over mij te schrijven, na bijna 1000 combats opgeschroot te hebben kan ik wel tegen een stootje en een opmerking.

Nog even een berichtje.

Ik hoorde vanavond dat Tineke (vrouw van Arnold) voor alle vliegers een pan met soep had gemaakt. Op een of andere manier was dat bij niemand bekend en heeft niemand dus kunnen proeven hoe lekker die was. Jammer, was toch wel lekker geweest een kopje warmte op die frisse dag.

Tineke, erg lief gebaar!!!!
Zet de soep in de diepvries zou ik zeggen. Er komt vast nog wel een vervolg op deze dag. :thumbsup:

Vliegveldje Zuidlaren is EXIT!!!
Vanmiddag kwam de eigenaar om het land te bewerken. Op een nette manier werden Aldert en ik verzocht te vertrekken. Het gebruik werd te intensief, tenminste dat is wat ik eruit opmerkte.
Helaas, na jaren gebruik nu op zoek naar wat anders. :(

Theo zei:
Vliegveldje Zuidlaren is EXIT!!!
Vanmiddag kwam de eigenaar om het land te bewerken. Op een nette manier werden Aldert en ik verzocht te vertrekken. Het gebruik werd te intensief, tenminste dat is wat ik eruit opmerkte.
Helaas, na jaren gebruik nu op zoek naar wat anders. :(

Heel jammer, ik ben er met plezier afgestort.

Psst, was je net je taak aan het vliegen. :D

Back