Ik heb een webra 55 P5 AAR uit elkaar gehaald en vond de zuigerveer in twee stukken.
Het leek erop dat de ring klem zat in de groef door aankoeken van olie resten waardoor ik misschien die veer zelf gebroken heb maar dat is verder het probleem niet.
Wat mij opviel aan de veer is toen ik het breukvlak onder een loep bekeek het eruit zag alsof die uit gietijzer bestond vooral vanwege de erg ruwe structuur.
Maar nu mijn vragen over hoe een nieuwe veer monteren.
a.
Met twee nagels de veer uit elkaar buigen en zo over de top van de zuiger in de groef plaatsen of
b.
Begin van de veer aan 1 kant in de groef plaatsen en vervolgens langs de zuiger afwikkelen totdat die helemaal in de groef valt.
Eerlijk gezegd twijfel ik alhoewel ik al vanaf mijn twaalfde jaar hobby's met motoren,auto's heb en dus heel veel ervaring heb ben ik wat voorzichtig in dit geval.
Wie heeft er een tip en wie heeft er wel eens zuiger veren gemaakt en van wat voor materiaal?
Ook een stukje belangstelling van mijn kant natuurlijk.
Bedankt voor jullie tips alvast.
Het leek erop dat de ring klem zat in de groef door aankoeken van olie resten waardoor ik misschien die veer zelf gebroken heb maar dat is verder het probleem niet.
Wat mij opviel aan de veer is toen ik het breukvlak onder een loep bekeek het eruit zag alsof die uit gietijzer bestond vooral vanwege de erg ruwe structuur.
Maar nu mijn vragen over hoe een nieuwe veer monteren.
a.
Met twee nagels de veer uit elkaar buigen en zo over de top van de zuiger in de groef plaatsen of
b.
Begin van de veer aan 1 kant in de groef plaatsen en vervolgens langs de zuiger afwikkelen totdat die helemaal in de groef valt.
Eerlijk gezegd twijfel ik alhoewel ik al vanaf mijn twaalfde jaar hobby's met motoren,auto's heb en dus heel veel ervaring heb ben ik wat voorzichtig in dit geval.
Wie heeft er een tip en wie heeft er wel eens zuiger veren gemaakt en van wat voor materiaal?
Ook een stukje belangstelling van mijn kant natuurlijk.
Bedankt voor jullie tips alvast.