zwaartepunt easy

• Topicstarter Topicstarter briekn
  • Startdatum Startdatum
B

briekn

Guest
Hallo.Heb mijn easy ondertussen gebouwd.Nog een klein probleempje was om het zwartepunt goed te krijgen.
Daar ik maar met een licht 600mah 7 cellen batterijtje zit lag het zwaartepunt helemaal naar achteren ook als ik de batt
helemaal naar voor schoof.heb nu gewoon met elastieken nog zo,n batt erop geplaatst en nu ligt het zwaartepunt beter.Goed gevonden toch? kan dan ook meteen 2 batterijen in eens opladen.hup landen ,andere batt aansluiten en hop :P Zal nu moeten wachten tot het weer het toe laat om eens te vliegen.Heb ook al gedacht om hem te laten invliegen en trimmen van een vriend die in een club zit.Zou toch zonde zijn om die mooie nieuwe easy naar het vliegtuigkerkhof te boren he :roll: :wink: groetjes

Naar het schijnt zou dit lukken volgens andere mensen hier op het forum.Mja ben begineling.
vliegtijd speelt voor mij nog niet veel rol.moet natuurlijk wel power genoeg hebben om in de lucht te blijven :roll:

Ik heb nog wel een zwaartepunt voor een easystar hier liggen, dat kun je gratis en voor niets komen ophalen. ALs je de easystar meebrengt dan wil ik het ook nog wel inbouwen voor je.................................

briekn zei:
Heb ook al gedacht om hem te laten invliegen en trimmen van een vriend die in een club zit.Zou toch zonde zijn om die mooie nieuwe easy naar het vliegtuigkerkhof te boren he :roll: :wink: groetjes

Zeer verstandig.......

En 600 mA is inderdaad weinig maar gelukkig heb je een 7-cellige accu genomen.
Dan heb je toch redelijk vermogen..alleen niet lang hé.. :wink:

Theo, past dat zwaartepunt ook op een space-scooter? Dan kan ik het ook gebruiken.... :lol:

:D Vrees dat het wat te ver is om af te komen Theo....toch bedankt.
Wat gebruiken jullie bv als extra neusbalast om het vliegtuig op zijn zwaartepunt te krijgen?En moet hij dan horizontaal hangen of zelfs wat met de neus naar beneden?greeetz :P

Vingers onder de vleugel bij de CG en eventueel lood voorin de neus als die naar achter valt.
Hij moet iets naar voren hellen, vooral NIET naar achteren.

Heb maar liefst 70 gram lood bij moeten steken in de neus.nu hangt hij
een heel klein beetje met de neus naar beneden.Staat nu gereed om eens getest te worden.Effe wachten achter
stil weer :| .groetjes :wink:

:P Wat is maiden dan wel als ik het vragen mag? 8O Sorry hoor ben van de west vlaanders ee :P

Back