Zwaartepunt Top Flite Metric

Wie helpt mij uit de brand, ik heb een oude Metric van Top Flite maar weet niet waar het zwaartepunt hoort te zitten. Ik dacht ongeveer ter plaatse van de voorste vleugelpen maar daarvoor moet ik behoorlijk wat lood toevoegen dus de twijffel slaat toe.... iemand?

Ik ken deze zwever niet, maar als je je zwaartepunt op de hoofdligger van de vleugel houdt dan kom je denk ik een eind.

ps. geef een foto of een linkje naar de betreffende kist

Eric

Ik heb hem ooit eens heel lang geleden gebouwd en als ik mij niet vergis ligt het zwaartepunt ergens rond de dikke vleugelpen.

Als je het zwaartepunt niet zeker weet dan zorgen dat het op de ligger is en dan met gooien het juiste zwaartepunt gaan bepalen. Veelal wordt dit niet gedaan, maar dat is de manier die ik gebruik om bij zwevers te kijken of alles wel goed is. Eerst enkele handstarts zonder motor, sleep of lier, dan weet je al snel of er iets niet klopt zonder dat er veel mis kan gaan. De Metric moet vanuit handstart (1,8 meter hoogte) ongeveer een meter of 80 tot 120 kunnen afleggen voordat hij weer netjes land.

Ik zal het eens proberen als het weer het toelaat. Helaas zit het zwaartepunt veel te ver naar achteren (ca. 2 cm achter de voorste vleugelpen) dus er zal wel een lading lood bij moeten. Hou ik nooit zo van.

Back