zwaartepunt van de fox

• Topicstarter Topicstarter beemer-san
  • Startdatum Startdatum
B

beemer-san

Guest
hallo allemaal.

ik wil graag mijn kleine multiplex fox uitrusten met een ontvangertje, servootjes ed.... teneinde deze op grote hoogte te kunnen lossen vanaf mijn grote vliegende vleugel (1m60)
alleen zou ik graag iemand treffen hier die me het exacte zwaartepunt kan vertellen van de fox.
ik heb al vele tegenstrijdige berichten gelezen en heb echt geen zin om dat ding te vernielen door slechte plaatsing van de komponenten enz...

hartelijk dank.

je bedoelt dus 3 cm van de voorkant van de vleugel..... dan kan ik beginnen met opensnijden.
danku!

en ook een groter staartroer geplaatst, zoals met de easystar?

Beemer-san : Ik denk dat je dit zelf ook wel weet ,maar pas maar eens omgekeerde ingineering toe m.a.w pak de fox ,kontroleer of hij goed vliegt ,zo ja ,vind nu het zwaartepunt en ga van daar verder met de ombouw ,vergeet overigens niet het zwaarte punt op te schrijven of te markeren ,klaar ben je Groeten cees

@ cees:
gelijk heb je hoor!
volledig mee eens... maar het probleem hier ten velde is dat het zoo hard waait dat ik zelfs niet vliegen kan met mijn wings, laat staan die fox uittesten.
daarom deze vraag op't forum om toch al even verder te kunnen.

Ach beemer-san de wind zal ook wel weer gaan liggen en meestal laat in de middag is het bijna windstil ,je hoeft niet gelijk naar een bos of ergens anders toe ,alleen even proberen ,een andere mogelijkheid je vrouw en de eventueele kinderen voor een ijsje sturen en het even thuis proberen Groet cees

probleem is gewoon dat de bolletjes ijs van het horentje waaien op dit ogenblik...dus vliegen zal er vandaag niet meer bij zijn in dit belgenlandje..

Nou troosje maar hier staat wind en het regent ,laten we hopen dat het binnenkort ophoud en dat we lekker kunnen buiten spelen want ik begin al een beetje zacherijnig te worden ,groeten cees

Wij hebben inmiddels redelijk wat vluchten met RC Foxje vanaf Huckepack gedaan. Ervaringen kun je in dit draadje vinden en in bericht 65 een update m.b.t. zwaartepunt. Grote hoogte zal moeilijk worden, hij is snel klein :yes:
Ik schat dat wij tot zo'n 150meter gaan (blijft moeilijk hoogte schatten, maar zeker geen 300m ofzo).

Zwaartepunt lag verkeerd, daardoor wat lood moeten gebruiken. Met extra gewicht vliegt ie een stuk stabieler, zeker buiten waar het zelden windstil is.

Er is ook iemand die een RC uitvoering gemaakt heeft en daar in de hal mee aan het gooien is, volgens mij zelfs aan het slepen. Google eens op 3D daniel of zoiets, wellicht dat daar ook nog wat info te vinden is.

Succes en laat tzt even weten of het gelukt is!

Laatst bewerkt door een moderator:
probleem is gewoon dat de bolletjes ijs van het horentje waaien op dit ogenblik...dus vliegen zal er vandaag niet meer bij zijn in dit belgenlandje..

heb vandaag 3 zweefvluchten gedaan, met 4-5beaufort (op demonstratie met opendeurdag)
en eerlijk gezegd...

ik had men hond nog niet omhoog gestuurd.
barslecht weer, 1 bocht windaf en je was echt 100m verder.
maar troost je, er komen nog vele mooie thermiekdagjes dit jaar :) en anders met goede wind helling vliegen :p

en als belg had ge beter gezegd.... de maynaise waait van men fritten

@ allen hier....

gisterenavond laat eindelijk de maidenvlucht van de fox!
hoogteroer is verlengd met 1 cm,
staartroervlak is 2cm geworden....
een kleine brushless outrunner steekt vooraan in de neus met een klein propje 6*4.
lipo 7.4v-800ma.

dit alles staat garant voor een dikke 25 minuten vliegplezier!
op 2 tikjes meer dan gas dicht blijft ie heerlijk rondzoemen en heb je de indruk met een grote easystar rond te vliegen.
wel is ie absoluut zo stabiel niet als zijn grote broer, met name het bochtenwerk is redelijk kritisch vind ik, hij heeft de neiging om heel snel in de bocht te duiken en te blijven duiken.
hem eruithalen wordt dan wel moeilijk,soms tot niet meer te korrigeren toe.
zweven is momenteel meer duiken...., alhoewel naar mijn gevoel me'n zwaartepunt wel juist is en hij mooi in balans hangt bij het vliegen,maar niet met het gas toe!

er is dus nog werk aan de winkel

wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

groetjes aan allen en vlieg ze dit weekend!

Back