Ik ben begonnen met de bouw van een 1/10 buggy. Hij heeft inmiddels de eerste testrit gehad, maar als ik een jump neem, duikt de auto meteen voorover. Ik vermoed dat mijn zwaartepunt niet helemaal goed zit, maar waar zou dat ongeveer moeten liggen?? ter illustratie, het gaat om dit autootje:
rem je in de lucht of geef je gas? als je gas geeft, gaat de neus omhoog als je remt, duikt de neus naar beneden gas los werkt het zelfde als remmen
al shet zwaartepunt in het midden zit, kan je door gas geven en remmen je auto naar achter en voren laten gaan in de sprong. mvg ps zorg wel dat je wielsnelheid en je voorwaartse snelheid gelijk blijft, ander gaan je difs eraan bij het neerkomen.
Veren aan de voorkant, veren aan de achterkant. De vulling van je schokbrekers. Afstelling van schokbrekers. Als laatste optie pas lood plakken!
Ik weet wel hoe ik een schans moet nemen, dus daar ligt het niet aan. Deze auto drukt gewoon meteen de voorkant naar beneden, dus ik wil het gewicht meer naar achteren plaatsen (verplaatsen motor en ontvangeraccu) en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Eventueel maak ik een ander chassis, die aan de voorkant iets langer is. En dan dus ook meteen de wielbasis verlengen etc. Het is alleen voor de bouw handig om te weten waar het zwaartepunt ongeveer moet liggen.
Bij deze buggy is het zwaartepunt niet het probleem maar de motor die aan de verkeerde kant van het chassis zit! bij het versnellen zullen de krachten van de motor het chassis naar rechts laten overhellen, dit is de reden dat bij alle wagens de motor meer links zit of in het midden. Groeten, Bart
het is een 1/10. Voor de verbouwing was het een onroad-auto. volgens mij zit bij bijna elke 1/10 de motor aan de rechterkant. (de goedkopere dan)
Lood op de achterkant? Motor aan de verkeerde kant? Wat een onzin, bij mijn savage zat de motor ook rechts en die bleef ook recht in een jump. Je moet er gewoon voor zorgen dat je niet direct van het gas gaat als je in de lucht bent, dàn ga je duiken ja.
zelfs met volgas duikt hij naar beneden. En ja, ik weet hoe het werkt met springen. Ik heb nog een buggy, een lrp s8bx, en daar spring ik moeiteloos mee. en backflips, en frontroll
Ehm, wat dacht je van "in het midden"?? Zoals op deze foto goed te zien is: http://lh5.ggpht.com/_oXx8nzDDQME/TFwVMAKguRI/AAAAAAAAD8M/VFwKSaHsKnE/P1060798.JPG
Zit er een spoiler aan de achterkant? Deze kan er namelijk ook voor zorgen dat je neus niet duikt. Door hem schuiner te zetten duikt ie minder, door hem horizontaal te zetten, duikt ie meer.
Er zit wel iets van een spoiler op, maar dat is te verwaarlozen. Eerst maar beginnen met het gewicht goed te krijgen, dan verder naar het volgende punt.
Als ik zo naar je foto's kijkt, ziet het ernaar uit dat de gewichtsverdeling wel aardig goed is. Dus ik denk dat je toch naar wat anders moet zoeken.
gewicht zat dus niet helemaal goed, dus het een en ander moeten veranderen, o.a. het motortje naar achteren door het tandwiel aan te passen: Daarna paste het niet meer op het chassis, dus maar even snel een nieuwe gemaakt... ach...en als ik dan toch bezig ben.....ook maar de spoiler aangepast. oude spoiler en de nieuwe: nu maar afwachten of het klopt......
haha, ik had gelijk !! Gisteren een origineel chassis kunnen kopen van de reely buggy cobra, en wat blijkt ?? De voorkant, vanaf het middediff, is 1-1,5 cm langer, dus het gewicht komt dus iets verder naar achteren te liggen ! Niet dat het wat uitmaakt nu....ik ga alles overzetten op het nieuwe chassis. [edit] ik zie nu pas dat het topic eigenlijk verkeerd staat....het is een nitro-auto ipv electro