Ha,
het model is van na 1967., een naam ken ik er niet van.
Specifieke wedstrijdresultaten: gevlogen werd met meerdere modellen dus die zijn er niet zo op te pinnen.
Ik weet nog wel dat ik de DE 180 mooi gebouwd vond maar heb (en had ) mijn twijfels over het dubbele turbulentiesysteem.
Tot 1967 waren we een heel intensief clubje die elkaar 1 a 2 keer in de week troffen.
Na 1967 waren de meesten getrouwd en woonden verder van elkaar zodat we elkaar voornamelijk op de wedstrijden zagen.
Daardoor hadden we minder zicht op wat eenieder ontwikkelde.
Tja, een motortje er op: de modelbouwpurist en fundementalist in mij heeft hier wel enige moeite mee, de opportunist in mij heeft er dan weer wel begrip voor.
Overigens zou ik dan altijd voor een afneembare opzetmotor op een pylon, inclusief lipo boven de vleugel kiezen.
Je moet met heel weinig vermogen toch kunnen vliegen denk ik overigens.
Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met de karakteristiek van dit soort modellen uit die tijd, die is echt anders dan van de daaropvolgende radio-zwevers.
(Henk van Hoorn moet je overigens zeker van aanvullende inzichten kunnen voorzien)
Als het goed is, is het een deelbare romp met een elastiek koppeling, dus ik ben verbaasd over je rompbreuk.
Over Johan, Ons clubje, de Delft modelvliegclub, ten onrechte soms gezien als een studentenclubje, was toentertijd een bijzonder hecht vriendenclubje met door samenwerking veel goede wedstrijdresultaten.
Johan was omstreeks 1960 de oprichter samen met Ton van Dijk en lifetime voorzitter.
Johan vloog A2/F1a en Wakefield/F1b, dikwijls beide klassen in een wedstrijd
Johan is helaas in 2017 gestorven, zie:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/in-memoriam-johan-schulten.250991/