Zwaartpunt van Funjet goed krijgen....

Ik heb mijn Funjet met HXT 2845-2700Kv motor en 3S Zippy Flightmax X-Thin accu klaar. Zoals iemand in een ander draadje al eens over deze motor aangaf is deze redelijk zwaar en daardoor met een 3S accu wat moeilijk in balans te krijgen.

Ik heb dit nu tijdelijk met wat lood voor elkaar gekregen, maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik kan de accu niet meer verder naar voren verschuiven zonder de accu en ontvanger van plek te verwisselen (dus accu in de neus en ontvanger verder naar achter). Kan iemand me aangeven of dat nadelige gevolgen zou kunnen hebben? Ik zou daarmee een centimeter of 5 kunnen schuiven en ik verwacht dat ik daarmee het balansprobleem kan verhelpen. Op dit moment is de reikwijdte van de ontvangst prima.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

het nadeel van de ontvanger naar achter te leggen is dat het dicht tegen de regelaar en kabels komt te zitten en kans op storing
als het een optie is voor u een 4 cel of een zwaardere 3cel lipo
is natuurlijk een duur optie

Mijn ontvanger zit in de Funjet ergens op de helft en een 3S liPo helemaal voorin werkt perfect. Met een 4S kan ik hem zelfs iets naar achteren schuiven. Met een AR7000 ontvanger geen probleem.

Denk dat ik dat was die dat vermelde over een balans probleem met deze motor en een 3s lipo. Ik moest er dan ook echt gewicht bij in doen....en mijn ontvanger zit al in het midden van het toestel.
Heb er toen een 2835 2700kv ingezet die is lichter alleen gaat maar tot 30ampere maar vlieg nu met een 6x5.5 prop en dat gaat tot 30a en gaat ook lekker snel.
Wil nu de 2845 er weer in doen en dan op 4s lipo gaan vliegen.

Ik ga eerst de accu en ontvanger verwisselen. Een beetje extra gewicht voor de balans vind ik geen probleem, maar liefst zo min mogelijk. Een andere motor vind ik nu niet echt een optie. Wel wil ik misschien nog een keer een extra accu hebben. Een 4S zou dan een mogelijkheid zijn, maar twee verschillende formaten is wellicht ook niet handig. Zeker niet als ik bij de één wel extra gewicht toe moet voegen en bij de ander niet.

Denk als je eenmaal op 4s bent gevlogen dat je dan 3s niet leuk meer vind.....dan moet je gewoon 3 4s accus kopen en kun je leuk vliegen. Ik heb net 1 4s gekocht om te testen en als het me bevalt koop ik nog 2 erbij. Je went namelijk erg snel aan snelheid en een stapje terug komt dan over als erg traag.

Je went namelijk erg snel aan snelheid en een stapje terug komt dan over als erg traag.

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben. Ik heb er pas één vlucht op zitten. Ik heb slechts heel even vol gas gevlogen. Ik moet de uitslagen e.d. nog wat afregelen (nu iets te veel). Ik moet tussendoor maar veel met m'n zwever en Do-It gaan vliegen, dan wen ik niet te veel aan die hoge snelheden ;)

Back