zwaartransport trekker

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door alfisti, 7 feb 2010.

  1. alfisti

    alfisti Guest

    ik wil het dan ook net als marcel nog een malig proberen om er een gezxellig en informatief forum van te maken en zal hier mijn project plaatsen.
    het gaat om een scania 5 assige zwaartransport trekker.
    het chassis is grotendeels klaar en de cabine wacht op een kleurtje ook de tanks voor achter de cabine staan klaar voor montage
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hey alfisti

    zoooo dat is een mooi ding.
    ben benieuwd hoe hij eruit ziet als de cabine er op staat.
    suuuupppeeer!!!!
     
  3. alfisti

    alfisti Guest

    ik wil de pret hier niet bederven en heb dan toch maar besloten om het bouwverslag te doen plaatsen.
    ik ben ondertussen gewoon verder gegaan met de bouw en het schiet aardig op.
    waneer deze straks af is komt er een 4 assige gestuurde dieplader achter deels opgebouwd uit bruder delen maar eerst deze afmaken.
    eea staat klaar om een kleurtje te krijgen maar gezien ik nog niet goed weet wat voor soort verf en spuit ik daarvoor nodig heb ben ik nog even zoekende em ga ondertussen verder met wat andere dingen tenslotte heb ik nog een wat grotere in de schuur staan die graag vd zomer wil rijden
     
  4. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Peter,
    ook jij weer wederom welkom op het forum.
    Moet zeggen dat daar een imposantte truck staat.Heel netjes.Mooi opgebouwd en gemonteerd.
    succes met de bouw en ik stuur je even een PB
    gr Marcel.
     
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    wat moet ik hier nou op zeggen,
    wauw fantastisch vooral t chassis,
    is de ophanging alles van tamiya of ook zelf bouw???!!!
    de toren wordt dat eigenbouw of die van robbe??!!
    groeten markioo
     
  6. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hoi alfisti

    ik spuit zelf altijd eerst met primer.
    en dat met motip spuitlak.
    en voor een mooi resultaat blanke lak erover heen.
     
  7. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Een brushless outrunner als aandrijving?
    Werkt dat een beetje?
     
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Peter,


    Nou, dat is een dikke vijfasser zeg, ziet er mooi uit, Super hoor !!

    ik ben benieuwd naar het eindresultaat !

    Nou is mijn 5 assige MB Actros Zwaartransporttrekker niet meer zo eenzaam en alleen op dit Truckersforum, hahaha ;) :-D
     
  9. alfisti

    alfisti Guest

    die outrunner werkt perfect moet ik zeggen
    lekker stil weinig stoomverbruik en ontzettend sterk mede door de vertraging die er achter zit 1:3,5.
    de toren die er achter komt is volledig zelfbouw uit div onderdelen samengesteld met in de tanks div stuur modules verstopt.
    voor de verf moet ik nog even zoeken naar een die niet mijn primer op vreet maar dat het geel metalic wordt staat alvast.
    het chasis is uiteraard eigen ontwerp maar bestaat grotendeels uit standaard tamiya onderdelen hier en daar met wat aanpassingen.
    nu nog een mfu module zien te vinden voor een leuke prijs en dan kunnen we de bedrading gaan leggen zodat ik de draden kan meespuiten in kleur dan vallen die minder op.
    ik moet ook nog een spanningregelaar maken daar er een 12 volt lipo in komt en dat vinden niet alle componenten even lekker.
     
  10. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    die motor, dat werkt super!! ik rij al een poosje zo...
    in de MAN, de oshkosh, de Volvo en de scania T zaten ze ook al.
    Alleen in de Scania is er een 3,3/1 vertraging tussen de motor en de bak gekomen.
    voordelen: erg veel kracht
    laag stoom verbruik
    heel goed regelbaar toerental

    Robert
     
  11. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    @ Peter,

    je hebt toch al een regelaar bij je motor??

    dan met een geluidsmodule en lichtset erbij ben je er toch ook??
    Heb je je al eens in die van Marten verdiept??
    volgens mij heb je dan geen probleem met je 12 volt.
    Ik rij ook met 12 volt en gebruik de trucklichtset van robbe en een geluidsset van graupner, kunnen prima 12volt hebben.


    Robert
     
  12. alfisti

    alfisti Guest

    robert

    klopt de regelaar heb ik al en de geluid module van umc heb ik ook .
    marten is inderdaad bezig met een mooie uitbreidings module voor de umc maar ik heb hem al div keren gevraagd hoe of wat en ook de kingpin besturing besteld maar hij laat weinig van zich horen dus dan zoek ik wel naar wat anders.
    ook dit was voor mij eeen van de redenen er mee te stoppen en ik begrijp best dat iemand door werk oid het druk heeft maar ik zie regelmatig dat hij antwoord geeft her en der maar als ik vraag waar mijn inmiddels betaalde spullen blijven wordt het stil en dat is heel erg jammer vind ik.
    ik wil er niet teveel over zeggen dar we het hier gezellie zouden houden.
    uit de 12 volt moet ik dus ook mijn ontvanger gaan voeden en servos en die lusten geen 12 volt dus vandaar de rgelaar van 5 volt de rest kan wel op 12 volt werken dat klopt ja en zal ook gaan gebeuren
     
  13. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    das bij mij ook zo maar hij moest genoeg spullen hebben om te bestellen en dat had hij volgens mij gemeld in zijn topic zodat de prijzen laag bleven.
    + miss duurt het ff wanneer hij de spullen van de leveranciers heeft????

    dus nog ff geduld hebben

    ontopic:

    ziet er erg goed en mooi uit dat chassis, ik ben benieuwd hoe jou zwaartransport module gaat worden met de weggewerkte modules
     
  14. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    Hallo Peter,

    Jammer om dit zo te lezen... !

    Zover ik in mijn berichten geschiedenis kan terugkijken, heb ik al jouw vragen/PB's beantwoord !
    De laatste ging inderdaad over de USM uitbreiding en aansluitingen.

    Betreft de KingPin print (daar waar je voor hebt betaald)... deze heb ik voor dit weekend volledig klaar en af kunnen krijgen.
    De 1e van deze aangepaste serie, is in dit weekend ook pas afgehaald.
    Als ik iets aanbied, wil ik wel de zekerheid hebben dat het goed functioneert ;)
    Ik heb alle verdere berichten/vorderingen in het topic geplaatst, zodat jullie ervan af weten waarom er o.a. een vertraging was.
    Na mijn idee was alles duidelijk vermeld naar de personen die er één hebben besteld.

    De vrije tijd die ik overigens over heb, probeer ik voor een groot deel te benutten aan de bestelde printen.
    Ik ben nu eenmaal geen fabriek/bedrijf die full-time hiermee bezig is en kan zijn.
    (ook hou graag mijn sociale contacten actief, buiten deze hobby om)

    Om dit af te sluiten... ik stuur je morgenavond een PBtje...:D

    @ Chris,

    Ik stuur jouw morgenavond ook een PBtje :)

    (hopelijk beide met een trackings-nummer)
     
  15. Robert-10

    Robert-10

    Lid geworden:
    9 jan 2008
    Berichten:
    726
    Locatie:
    Wolvega(Frl)
    @Peter,

    welke regelaar heb jij bij je motor???
    de mijne heeft een zware bec, dus je hoeft geen apparte voeding voor je ontvanger/servo's te maken.

    Als ik het goed heb waren we hier aan de telefoon destijds al uit toen je je regelaar niet ingesteld kreeg.

    Robert
     
  16. alfisti

    alfisti Guest

    hier dan maar weer effe een update als regelaar heb ik de robbe roxxy 940-6 omdat deze toevallig opvooraad was.
    onder het rek wat achter de cabine komt.
    boven moeten nog wat luchttanks komen en rechts wil ik een kastje met fan gaan maken.
    tenslotte wordt het rek net als chassis rood de tanks zijn zilver metalic en de luchtanks denk ik rood of zwart.
    [​IMG]
     
  17. bvdh

    bvdh

    Lid geworden:
    17 jan 2009
    Berichten:
    854
    Locatie:
    montfoort
    hee alfasti

    mooi frame maak jij :pkomen er ook nog staande uitlaten tegen aan

    gr bertus
     
  18. alfisti

    alfisti Guest

    yep ik heb ze al liggen.
    de bedoeling is dat deze links en rechts tussen het frame en de cabine in komen zodat meteen de spoilers mee vast worden geschroefd aan de cabine
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2010
  19. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    ziet er echt al gaaf uit.:eek:
    ga zo door.;);)
     
  20. alfisti

    alfisti Guest

    zo moet het ongeveer gaan worden
    nog even wat sppuit werk en dan kunnen we gaan schroeven en alles op zijn plek gaan vast zetten
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina