zwakke punten lauterbacher

hallo,

ik ben van plan om een lauterbacher mega cross te kopen. nou zou ik willen weten wat nou de zwakke punten zijn ik heb iets gehoord over de schokdempers ik zou graag jullie mening willen horen over deze auto ook de goeie dingen natuurlijk!

mvg,
daan

Dempers zijn altijd wel te vervangen natuurlijk.
Elke wagen heeft wel nadelen.
van een lauterbacher weet ik ze niet.
Maar als je toch offroad wil gaan rijden waarom geen hormann tk09.
Deze wagen is het afgelopen jaar zeer goed geupdate en heeft zich nu al weer bewezen.
Plus dat de onderdelen goed te verkrijgen zijn.
veel suucses met zoeken.

ik kies voor de lauterbacher omdat ik er 1 te koop weet staan voor 500 euro helemaal compleet dat leek me best wel aantrekkelijk

Vrij weinig mensen rijden met de lauterbacher, zeker het model wat jij wilt kopen.
De Megacross die op marktplaats staat is het nieuwste offroad model van Lauterbacher, voor dat geld is het een mooie auto denk ik, alleen de schokdempers rondom kosten al dik 200 euro nieuw...
Het is natuurlijk geen vergelijk met een TK09 die zelfs tweedehands het drievoudige zal kosten als je er een vind 2e hands.

Ik heb zelf een Lauterbacher L3 Competition (straatauto) hier stan, en heb er tot nu toe nog nooit iets aan moeten vervangen. M'n Vader heeft een oude Lauterbacher L1, en die is ook nog in een erg goede staat (gebruikt ook de originele dempers etc nog) Lauterbacher maakt o/a tuning delen voor race motorfietsen, de onderdelen zijn dus wel stevig! :)
de Megacross ken ik zo niet, maar ik heb geen reden om te gelovenm dat de kwaliteit van deze auto's er op achteruit is gegaan.

Gr.
Tim

Zal hier ook nog maar even reageren, ik ben samen met mijn broer met een Lauterbacher Supercross aan het rijden.
De lauterbacher is op zich een prima auto maar heeft vergeleken met een Hormann wat weinig bodemspeling op een baan met veel kuilen en gaten
Johan1op8
en komt hij wat moeilijker mee.
De supercross is ook wat meer afgeleid van een onroad auto.
Verder vindt ik hem erg wel mooi afgewerkt
http://s232.photobucket.com/albums/ee121/Johan1op8/?action=view&current=0013.jpg.

Er is niet zoveel ervaring met deze auto... snap je dat nou niet ofzo...?
Je moet gewoon voor jezelf beslissen of je hem koopt.

Als je er wedstrijden mee wilt gaan rijden weet ik niet of het verstandig is deze te kopen maar voor gewoon en beetje bashen voldoet hij prima.

Er zijn wel waarschijnlijk wel betere bigscale's te koop dan een Lauterbacher maar ik denk dat je voor 500€ een heel mooie bigscale koopt(nieuw kosten ze 1600€ zonder elektronica)
De Megacross is meer doorontwikkeld t.o.v de Supercross(waar ik mee rij)
Ik heb zelf samen met mijn broer ook de nodige verbeteringen aangebracht wat de rijeigenschappen verbetert(omdat wij er alleen wedstrijden mee rijden en af en toe eens op een veldje)
Maar goed je moet zelf de keus maken.:cool:

Back