Zware accu op brushless?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Daan., 23 aug 2012.

  1. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    hoi,
    ik ben bezig mijn ansmann master smacker om te bouwen naar brushless, maar mijn accu is gaar. ik heb nu een 3600 mAh maar ik wil dan een 5500 mAh. Is dit slecht voor de motor?
    Een vriend van mij heeft er geen verstand van en gooit er gewoon een willekeurige accu in maar hij heeft ook al 3 motoren versleten.
    Slijt van een zware accu een motor sneller?

    Daan
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Een grotere benzinetank is ook niet slecht voor de motor van een auto. Daar moet je het mee vergelijken. Ga er dan wel van uit dat de accu met de grotere capaciteit het zelfde aantal cellen heeft als de oude.

    Toch is er wel iets om rekening mee te houden. Als de gebruiksduur langer wordt, is de kans op extra opwarming van de motor groter omdat er misschien meer warmte in gaat dan er gekoeld kan worden.
     
  3. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Dan zou ik altijd nog een koel instalatietje kunnen kopen
    ik heb dat soort dingen vaker op internet gezien.

    Daan
     
  4. Wiljan

    Wiljan

    Lid geworden:
    25 okt 2010
    Berichten:
    141
    Locatie:
    meliskerke
    als je motor te warm wordt, dan kun je hem niet meer beet pakken, kun je er altijd nog een kleiner motortandwiel op zetten
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Een Li-Po met een grotere capaciteit is wel zwaarder. Dat verminderd de totale prestatie van de auto.
     
  6. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    qua grammen? zoveel zal dat toch niet schelen? en door de brushless motor gaat hij toch al veel harder dus ik vind het niet zo erg.

    Daan
     
  7. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Energie moet ergens opgeslagen worden. Een 5500 mAh Li-Po zal ongeveer anderhalf maal (met een beetje geluk iets minder) dan een 3600 mAh exemplaar.
     
  8. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is niet waar. Bij 60 graden kan je de motor niet aanraken en toch is dat niet heet voor een motor...

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  9. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Bedankt

    Bedankt voor alle hulp!
    Hij ligt vandaag nog een nachtje uit elkaar (zie even mijn fotos en topics)
    Maar morgen lekker rijden en als ik met mn verjaardag motor+regelaar+accu krijg even tunen en scheuren maar :D.

    Daan
     
  10. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Waauw gekke video!
     
  11. Wiljan

    Wiljan

    Lid geworden:
    25 okt 2010
    Berichten:
    141
    Locatie:
    meliskerke
    inderdaad, een motor mag volgens mij iets van 100 graden worden. maar als je motor minder heet is dan je regelaar mag je de vertanding wel verzwaren volgens mij.
     
  12. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    :)

    Lol
    Eitje bakken ;)
     
  13. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Is dat zo?

     
  14. Wiljan

    Wiljan

    Lid geworden:
    25 okt 2010
    Berichten:
    141
    Locatie:
    meliskerke
    pin mij er aub niet op vast;)
    maar ik heb altijd gedacht dat het zo was, dat als je motor te heter is dan je regelaar dat je vertanding luchter mag, en is je motor koeler dan je regelaar dat je vertanding zwaarder mag
    of ben ik achterlijk?
     
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Als je 70° meet aan de buitenkant van een brushless motor is het zeker heet genoeg. Zou toch van de 100° wegblijven :).
     
  16. Wiljan

    Wiljan

    Lid geworden:
    25 okt 2010
    Berichten:
    141
    Locatie:
    meliskerke
    100 graden probeer ik ook zeker te mijden, ik heb al eens een brushless motor+esc daarmee verbrand
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Is ook niet altijd waar :)
    Wanneer je een motor undergeared ( te kleine vertanding) zal hij ook heet lopen ...
     
  18. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk

    Aha...
     
  19. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Gewoon niet te heet laten worden dus.
    Maar kun je door een zwaardere accu ook je motor te heet laten worden?
    mijn motor en accu worden nu nog echt niet heet.
    ik denk amper 40 graden.

    Daan
     
  20. RudySp

    RudySp

    Lid geworden:
    27 jan 2010
    Berichten:
    68
    Mijn brushless 1800kv motor heeft een temperatuur cutoff op 95°C, dan valt die uit , ter indicatie.
     

Deel Deze Pagina