Zware accu op brushless?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Daan., 23 aug 2012.

  1. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Dat was vast ook niet de goedkoopste ;)

    Wat is eigenlijk kv?:confused:
     
  2. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Kilovolt...
     
  3. Daan.

    Daan.

    Lid geworden:
    14 jan 2012
    Berichten:
    254
    Locatie:
    's-Gravendeel
    ok
    Maar trouwens, Slijt je accu hard van een snellader?
    anders koop ik ook nog een snelladertje
     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Zwaardere accu geeft langere rij tijd, hierdoor moet je motor langer werken en kan inderdaad warmer worden.



    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  5. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik weet niet of accu's slijten als je ze aan een snel lader hangt... Ik denk van niet omdat veel mensen hebben een snelladerv. Mijn 6v accu laad ik altijd met een standaard druppel lader...

    Op een meeting hebben ze hem een keer aan een speciale snel lader gedaan, Geen imax...
    ik kan er nu veel langer mee rijden,

    Bij PK hebben ze aan mij verteld dat een gemiddelde lipo ongeveer 500 keer, Geladen kan worden.
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Als je niet sneller laad dan de fabrikant heeft aangegeven op de accu gaan ze lang mee hoor..

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  7. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Beide zijn niet juist.

    kV is kilovolt

    Kv is de generatorconstante. Zie [post14]

    Voor meer informatie zie: SI-stelsel - Wikipedia
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  8. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    voor de motor zou ik als max aanhouden 80 graden. lager is natuurlijk altijd in je voordeel. mijn motor word 67 graden terwijl de buitentemp. 35 graden is.
     

Deel Deze Pagina