Zware SLS's accus worden niet meer uit Duitsland verstuurd

Als je bij SLS op de site kijkt dan staat er bij sommige accu's dat ze niet buiten Duitsland worden verzonden.

Hinweis zum Gefahrgutversand
Der Versand dieses Artikels ist nur innerhalb von Deutschland möglich

Vooral bij de hoge capaciteit/voltage accu's.

Weet iemand waarom dit is? Is dit een overheids of Duitse post maatregel? Moeten we bang zijn dat dit meer gaat gebeuren?

Als je bij SLS op de site kijkt dan staat er bij sommige accu's dat ze niet buiten Duitsland worden verzonden.

Vooral bij de hoge capaciteit/voltage accu's.

Weet iemand waarom dit is? Is dit een overheids of Duitse post maatregel? Moeten we bang zijn dat dit meer gaat gebeuren?

als je er genoeg besteld , ben maar zeker dat ze dan al te graag verzenden

Als dat deze waren dan kan dat kloppen. Bij dit type staat de waarschuwing niet op de site.
Maar als je de eerst volgende grotere accu neemt (6s 5000mAh) dan staat die waarschuwing er wel bij.

E.e.a. lijkt met de energie hoeveelheid per accu te maken te hebben of iets dergelijks.

Ik heb laatst 100 LiFepo's bestelt en bepaalde transportbedrijven mogen het niet meenemen.
Het is gevaarlijk spul.
Dus misschien ligt het aan het transportbedrijf.
Anders Stefan gewoon even bellen?

GJ

Ik heb als antwoord gekregen dat de grote lipo's alleen als gevaargoed verstuurt mogen worden en dat is naar de EU alleen via spedition mogelijk .

Hij zoekt in Nederland nu een Internetshop die de verkoop van de grote Lipo's kan overnemen .

Dit was de orginale mail.

Hallo Johan,

Sorry für die späte Antwort du warst im Spam Ordner. Ich kann die großen
Akkus mit 100 Wh nur innerhalb von Deutschland mit Gefahrengut versenden.
Nach Europa nur per Spedition. Das kostet aber natürlich mehr Versandkosten.
Ich suche in Holland einen verlässlichen Modellbaushop, der den Vertrieb
dieser großen Akkus übernehmen kann. Kannst Du mir vielleicht dabei helfen?
Kennst Du einen verlässlichen Partner? Über eine Antwort würde ich mich
freuen.

Grüße Stefan

Euer SLS Team

Dus als iemand een shop weet die dat kan overnemen even doorgeven .

Mvg Johan

Ja, dus inderdaad het vervoer.

Maar je kan het natuurlijk naar een kennis in Duitsland laten sturen en die het dan als gewoon pakketje naar NL laten sturen..

GJ

Plotterwelt, bedankt voor het sturen en posten van de email. Laten we hopen dat dit een specifiek Duitse regel is. Anders kunnen we straks nergens meer liPo's kopen behalve in NL.

Misschien moeten de SLS liefhebbers af en toe samen inkopen, dan kunnen de extra kosten voor verzending via 'Spedition' gedeeld worden.

Halt, het is een europese regel.
Dus het zou voor elk land moeten gelden, maar de duitsers zijn een beetje "punktlich" wat betreft die regels.

GJ

Dus het zou voor elk land moeten gelden, maar de duitsers zijn een beetje "punktlich" wat betreft die regels.

GJ

Je hebt wellicht gelijk maar dat kon ik niet uit dat stukje email halen. Ik kan me voorstellen dat Duitse regelgeving ook van toepassing is als het vanuit Duitsland naar Europa wordt gestuurd. Dat sluit niet helemaal uit dat het wel toegestaan is vanuit een ander EU land naar NL.

Nee, het is niet een duitse regel.
Ik haal regelmatig dingen uit het buitenland en het is echt een europese regel.
Sterker nog, binnenkort mogen er ook geen grote lipo's en lifepo's meer via de lucht vervoerd worden.
Dat mailtje heb ik al uit China gehad, dat moet dan per boot.
Ik werk in de accu's en UPS-en en bepaalde accu's mogen al niet eens in een vliegtuig staan omdat de vloeistof (en in lipo's zit er ook vloeistof) bij lekkage het vliegtuig aan kunnen tasten.

Ik weet niet hoe HC en zo dat dan gaan doen, zal dan ook wel weer wat anders op de bon geschreven worden.

GJ

GJ

Dat " probleem " zit hem in een andere hoek .

Vele Webshops gaan met bv. ILOXX hun post en paketten versturen .
Dit kan bijna de helft goedkoper zijn als met DHL .
Ze verdienen dan nog aan het versturen.

En die zeggen dan dat er alleen volgens de regels verstuurt word .

Mvg Johan

Nee Johan,

ook UPS accepteerde de zending uit China niet.
Kon alleen met de boot.
Uit Duitsland wordt er veel met Hermes verzonden maar DHL accepteert het ook niet, als ze weten wat er in zit.
Bij de transporteur die we op mijn werk gebruiken is een keer een vrachtauto afgebrand, hij had wat accu's bij zich die gingen vonken..
Kan me voorstellen dat er zich wat incidenten voorgedaan hebben met lipo's.

GJ

Het klopt dat regels aanzienlijk zijn aangescherpt. Per, ik meen, 1 januari gaat dat nog weer een stap verder. Deze regels sluiten vervoer per vliegtuig weliswaar niet uit, maar vragen om verregaande veiligheidsmaatregelen, kleinere verpakkingen en een hoop extra papierwerk. De basis voor deze regels zijn in grote lijnen wereldwijd, niet slechts EU, en gelden binnen de EU ook voor verzendingen tussen EU landen. Vooral bij verschepingen tussen de Schengen landen maakt dit uit daar juist de laatste jaren de administratieve overlast tot een minimum was beperkt. Voor vele gevaarlijke stoffen en goederen (gaat dus niet alleen over akku's) wordt die administratie nu weer vergroot en moeten verzendingen, ook als ze tussen Schengen landen zijn, bij de douane worden aangemeld.

Ik kan me voorstellen dat voor kleine privé zendingen dit eenvoudigweg niet betaalbaar is waardoor logistieke bedrijven als UPS en DHL daar niet in willen investeren.

Back