Zwart scherm fpv bij veel throttle

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door PriaGila, 7 feb 2016.

  1. PriaGila

    PriaGila

    Lid geworden:
    7 feb 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Venlo
    Hoi,

    Ik heb onlangs een nighthawk pdb van ebay gekocht.:http://www.ebay.nl/itm/141850181858?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    En ik gebruik de FPV starlight camera van Surveillzone.
    http://www.surveilzone.com/0.00008lux-star-super-low-light-800tvl-1-2-cmos-wdr-fpv-camera-cc1564

    Nadat ik alles heb aangesloten werkte alles prima. Geen storing / geen witte lijnen.
    Nadat ik was opgestegen kreeg ik al gauw een zwart scherm te zien, totdat ik de quad aan de grond zette.
    Ik zie geen bewegende witte lijnen maar plots een zwart scherm alsof de camera niet genoeg power krijgt.

    Eerst de TX ontkoppeld en weer aangesloten, nog steeds zwart beeld.
    Camera losgehaald en weer aangesloten en ik heb weer beeld!

    Daarna de voltage gemeten van de camera en die zit over de 11 volt (3s setup) wanneer ik vol gas geef.
    De cam heeft tussen 8V-18V nodig om te werken.

    Nu vraag ik mij af of dit noise is of dat het pdb misschien defect is.

    TX is aangesloten op de achterkant van het PDB de camera aan de voorkant wat gefilterd zou zijn volgens de beschrijving op ebay.

    Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken naar het probleem?
    Wanneer er fotos nodig zijn hoor ik het graag.

    ------ Edit --------
    Heb de camera verwisseld met een die maar 5V nodig heeft. kabels omgelegd zodat hij ook 5V krijgt en nu valt het beeld niet meer weg. Kan iemand dit verklaren?

    ----- Edit --------
    Oude cam werkt toch ook op 5V dus die weer aangesloten.. valt het beeld weer weg. nu zelfs lost signal.

    Het probleem zit denk ik in de FPV camera en ik ga hem gewoon vervangen.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2016
  2. mastahz

    mastahz

    Lid geworden:
    19 jun 2012
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Delft
    Ik denk dat bij volgas jouw 3s lipo zo zwaar belast wordt dat jouw 12 volt regulator op jouw pdb het voltage niet stabiel kan houden en dus inzakt.
    hierdoor is het goed mogelijk dat het voltage op jouw camera onder het niveau komt dat hij nodig heeft om aan te kunnen blijven.
    Probeer het is met een 4s accu , met volgas dan zou het mogelijk weg zijn anders is idd de camera waarschijnlijk niet helemaal goed.
    wat je ook kan doen als je een losse regelbare voeding heb is de camera vanaf de voeding zijn spanning geven en dan langzaam de spanning naar beneden draaien en kijken waneer je je beeld verliest.
    Dit kan je een indicatie geven van hoever je spanning mag inzakken voordat je beeld verliest.
    Zelf gebruik ik voor 12 volt camera's liever een stepup die van de 5volt lijn een mooie 12 volt spanning maakt dan loop je ook niet het risico bij 3s dat je spanning te ver inzakt.
     

Deel Deze Pagina