Josse,
Je bedoelt het waarschijnlijk goed maar ik zit al vanaf m'n jeugd temidden van allerlei schepen.
De haven van Gent, de scheepssloperij, mijn marinetijd ... allemaal zaken waar ik gedurende al die jaaaaaaaaaaaaaren allerlei schepen heb kunnen bestuderen. Ik zit er nu nog steeds met mijn neus op.
Van coasters, liners, binnenvaart, slepers, mijnenvegers, fregatten, kotters, tot zelfs drijvende droogdokken hebben bij mij de revue gepasseert en geloof me, wat de mensen hierboven zeggen is echt geen flauwekul.
Daarom wil ik je de raad geven om het gehele model terug volledig af te schuren want nu lijkt het meer een maanlandschap dan een schip.
Het gedeelte onder de waterlijn verf je in een rode meniekleurtje. Boven de waterlijn schilder je de romp in een satijnen- of matte look. Zeker geen glanslak gebruiken!
De verwering zou je dan veel subtieler moeten aanpakken. Nu lijkt het alsof er een potje verf naast het model is geexplodeert.
Indien nodig dan wil ik je wel m'n 'How to' i.v.m. het verweren van schepen doorzenden maar daar heb ik dan wel eventjes je e-mailadresje nodig.
Droop (die terug een poging gaat ondernemen om dit draadje te volgen.

)