Zwarte Zee III

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door lifeboatcaptain, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inderdaad Paul. Meer tips in 1 topic zul je in ieder geval niet vinden. Bijna alle apecten zijn volgens mij al behandeld. Van begin tot ... bijna eind(e).

    Danny
     
  2. rjm69

    rjm69

    Lid geworden:
    21 apr 2007
    Berichten:
    261
    Locatie:
    Apeldoorn
    Haha,

    Ik vond het al erg ongeloofelijk dat er 500 berichten in dit topic kwamen...
    Nu zijn het er al over de 600!!!

    En nog steeds blijft iedereen het volgen....

    grt,
    Roelof
     
  3. krimpen

    krimpen Guest

    heej josse
    jij zit toch o het stc was het nou loydskade. en ff een vraagj voor de mensen die dit al een tijdje volgen volgens een paar mensn maakt hij het stc en beetje blagelijk klopt dat.

    gt arco
     
  4. Botter

    Botter Guest

    Krimpen.. Ik heb hem er vandaag gezien.. rond 2 uur in zo'n lokaal met allemaam motoren.. Nou hij was goed bij de les hoor hahahahahaha.. agja.. met je handen in je zakken en een rooie kop kan je ook best wat leren denk ik :D
     
  5. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Botter,

    Dat was ik niet, ik was toen al thuis.

    Groetjes Josse
     
  6. krimpen

    krimpen Guest

    jaja ik zal ens naa vraag doen welke klas zit je?
     
  7. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Josse,

    Je bedoelt het waarschijnlijk goed maar ik zit al vanaf m'n jeugd temidden van allerlei schepen.

    De haven van Gent, de scheepssloperij, mijn marinetijd ... allemaal zaken waar ik gedurende al die jaaaaaaaaaaaaaren allerlei schepen heb kunnen bestuderen. Ik zit er nu nog steeds met mijn neus op.
    Van coasters, liners, binnenvaart, slepers, mijnenvegers, fregatten, kotters, tot zelfs drijvende droogdokken hebben bij mij de revue gepasseert en geloof me, wat de mensen hierboven zeggen is echt geen flauwekul.

    Daarom wil ik je de raad geven om het gehele model terug volledig af te schuren want nu lijkt het meer een maanlandschap dan een schip.
    Het gedeelte onder de waterlijn verf je in een rode meniekleurtje. Boven de waterlijn schilder je de romp in een satijnen- of matte look. Zeker geen glanslak gebruiken!

    De verwering zou je dan veel subtieler moeten aanpakken. Nu lijkt het alsof er een potje verf naast het model is geexplodeert.
    Indien nodig dan wil ik je wel m'n 'How to' i.v.m. het verweren van schepen doorzenden maar daar heb ik dan wel eventjes je e-mailadresje nodig.


    Droop (die terug een poging gaat ondernemen om dit draadje te volgen. :rolleyes: )
     
  8. krimpen

    krimpen Guest

    weet je als je vriendin net als je schip verwen josse dan heb ikmdelijden met je vriendin.Maar droop je hebt glijk ff flink gald schuren en vooral geen glas zwart op die romp smeren het lieft zeide zwart.

    gt marco
     
  9. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Droopy,

    Ik zal zo een PB-tje sturen met mijn e-mailadres, want tips zijn altijd welkom.

    Dat mijn model meer op een maanlandschap lijkt is toch positief, is ze in ieder geval een zeer exclusief schip.
    Op de foto's lijkt de romp erg oneffen, maar in werkelijkheid zijn het een aantal deukjes van nog geen millimeter diep, dus dat valt reuze mee.
    De bodem laat ik voor wat het is, die is al niet helemaal waterdicht, en als ik dat glad ga maken wordt dit alleen maar erger.
    Als ik van een meter afstand kijk zijn er al vrijwel geen oneffenheden meer te zien.
    Mijn werkvoorbereiding is het grote probleem geweest, en dit model zal de sporen daarvan blijven dragen, maar de volgende (hoogst waarschijnlijk de Toisa Pegasus die op mijn werk licht) zal er zeker weten een stuk beter uitzien.

    Groetjes Josse
     
  10. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Weet iemand welk component er in Gamma-spuitbussen zit?
    Ik ga namelijk niet de verf helemaal verwijderen, maar ik wil wel realistische kleuren gebruiken, maar die heeft de Gamma dus niet.

    Groetjes Josse
     
  11. krimpen

    krimpen Guest

    josse maak dan eens een foto langs de romp van voor naar achter.
    gt marco en je rooster ligt niet
     
  12. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Marco,

    Ik zal de binnenkort even een foto maken.

    Als je dan zo grondig aan het onderzoeken bent waar ik was, ik heb helemaal geen les in de machinekamer waar Botter mij zou hebben gezien, en bovendien heb ik mij rond 11uur ziekgemeld en ben vervolgens naar huis gegaan.

    Groetjes Josse
     
  13. krimpen

    krimpen Guest

    heej joss kom zaterdag ff naar mbc-vlaardinge gewoon ffkijkn nem hem dan ff mee want dan kunne ze hem daar ook zin en michien verander ik van wel van gedachte va dan ff zorgen dat ik mijn =camra bij me hebt ik zal ff een pb sturen met mijn mail der in en mischien heb jook wel msn
     
  14. susho

    susho

    Lid geworden:
    9 dec 2005
    Berichten:
    482
    Locatie:
    lemmer
    putjes van een millimeter diep, moet je eens narekenen hoe groot die zouden zijn op de echte ;)
     
  15. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    Weet je wat ik zou doen, dat is niet te veel overdrijven op deze boot. Maak em vaarklaar en vergeet even alle weatheren en andere foefjes. Gewoon dicht maken en in orde zetten.

    Verf alles definitief, als je niet wil schuren dan is het zo. Misschien is het te laat voor deze boot. Ga daarna varen !!!!! Geniet en begin eens na te denken over je volgende boot.

    Bij de volgende boot werk je meer in details alles af en probeer het plamuurwerk beter te doen. Een gladde romp is essentieel, ik heb dit eenmaal niet genoeg beseft en heb er nu spijt van. Hou het simpel, ga niet beginnen aan dekken en andere details zolang de romp niet perfect is.

    Ik vind het prachtig dat Josse zo opgaat in het bouwen. Da's toch veel beter dan Xbox spelen?

    Patrick
     
  16. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Marco,

    Ik wil zaterdag mijn kamer gaan verbouwen, zodat mijn hobby meer ruimte krijgt, anders zou ik zeker komen.

    Hoi Patrick,

    Ik was ook zeker van plan om niet meer te gaan schuren.
    Verwering weglaten op dit model vind ik echter niet mooi, en het verweren is iets waar ik enorm veel plezier in heb, maar het maakt het absoluut gemakkelijker als ik niet zou verweren.

    Wat betreft het gamen: ik ben het met je eens, modelbouwen is veel beter.
    Laat niet weg dat ik af en toe nog wel eens een spelletje speel met: schepen erin!!!!!!!!

    Mijn volgende project is al bekent, het wordt de Toisa Pegasus die op mijn werk (IHC-Merwede in Hardinxveld-Giessendam) wordt gebouwd.
    Ik heb inmiddels voldoende tekeningen en info om te kunnen beginnen, maar dit model zal 2,624m lang worden en dat kan pas na de verbouwing, nu past dat nog niet op mijn buro.

    Groetjes Josse
     
  17. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    2.6 meter... denk daar toch nog maar eens rustig over na. Dat gaat een serieuze noot kosten en vervoeren gaan niet makkelijk.

    kan je niet een beetje de schaal aanpassen?

    Patrick
     
  18. ronny de zeeman

    ronny de zeeman

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    245
    Locatie:
    oostende
    josse,
    als je verbouwd bouw er dan meteen een kraan by.
    kan je boot van 2.6meter mee worden verplaats.
    net als perk zegt verschalen of het word een probleem by transport
    groetjes,ronny
     
  19. lifeboatcaptain

    lifeboatcaptain

    Lid geworden:
    19 jun 2007
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Ronny en Patrick,

    Ik wil de romp dan als één geheel bouwen en dan in tweeën zagen voor transport, anders komt ze waarschijnlijk nog niet eens op de begane grond.

    Het zal zeker een fors karwei worden en flink wat gaan kosten, maar dat eerste is juist iets wat mij enorm aantrekt.
    Ik heb gemerkt dat ik schaal 1:50 de mooiste schaal vindt en daarom die schaal, het rekent ook nog makkelijk.

    Groetjes Josse
     
  20. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    2.6 in 2en is nog steeds 1.3 meter. Dat is meer dan in mijn auto kan in de breedte. (en ik heb zowat de grootste Volvo die je kan kopen).

    ik heb trouwens een rekenmachine op mijn hobbytafel liggen voor alle schaal berekeningen, dat maakt het makkelijk.

    Patrick
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina