Zwarte zee, vaart niet achter uit.

• Topicstarter Topicstarter A.Voorbij
  • Startdatum Startdatum
A

A.Voorbij

Guest
Hallo allemaal.

Wie kan mij helpen?
Ik ben bezig met de bouw van de zwarte zee en nu heb ik de besturing er inzitten en heb van het weekend proef gevaren.
Maar tot mijn verbazing ging de boot goed vooruit en stuurde ook mooi, maar hij ging niet achteruit, terwijl de schroef wel de anderekant op ging.
Kan iemand mij van dit probleem verlossen. :idea:

Ging het schip fysiek niet achteruit, of was zij onbestuurbaar, wat voor schaal heb je, en wat voor soort en maat schroef hangt er onder?
Dat wil nog wel eens uitmaken.
Als ze fysiek niet achteruit wil varen, kan je eens naar volgende puntjes kijken.
- Ligt de schroef wel geheel onderwater? Vaak ligt bij de eerste vaart het schip nog niet diep genoeg. Dan vaart ze niet achteruit.
- Slaat hij geen lucht? Ook dan vaart hij niet achteruit.

Indien ze niet bestuurbaar is, is het handig om te weten wat voor roer constructie er nu op zit..

Marco.

PS)

dat probleem heb ik zelf ook gehad
heb je er plastic schroeven onder eruit die dingen
ik had met mij vissersboot ook het zelfde hij draaide wel naar achter
maar ging niet
tot mij verbazing was het probleem de schroef ik had een koperen erop gezet en toen ging hij wel

duss het zou daar aan kunnen leggen en anders zou ik het ook niet weten :? :D

Marky,

Harstikke leuk dat je ook op het forum terecht bent gekomen, maar in postings van 3 jaar geleden te antwoorden heeft niet heel veel nut meer denk ik 8)
Je mag verwachten dat na 3 jaar het probleem wel opgelost is :D

Hoi

Ik heb ook de Zwarte Zee, ik heb de plastic schroef meteen vervangen door een messing schroef. Het is ook veelste soepel plastic, even een tip de 'echte' Zwarte Zee had een 4 blads schroef i.p.v. 3 blads schroef die je bij je bouwpakket hebt gekregen.

Groeten Justin

Back