zwarte zee

maulus
om die oliekeerring te plaatsen moet er eerst nog een alu stuk gedraaid worden waar hij in past
dit wordt dan op de schroef as gelijmd met endfest 300
dit stukje luistert heel nauw en moet echt goed passen
die keerringen zijn voor proffesioneel gebruik en die slijten echt niet
zo zitten er reeds meer dan 30 jaar in mijn boten zonder enige lekkage en dat is reeds haast langer dan jij leeft zo te zien LOL
elk jaar een beetje vaseline in de as spuiten en meer doe ik er niet aan
en er wordt zo een 30 keer per jaar met die boten gevaren wat dus heel veel is

gr raf
 
jammer dat ik geen draaibank heb, noch de ruimte om zo een ding te plaatsen, in dat geval houd ik mij bij moly coat, heb ik nu in de schroef as zitten werkt perfect moet ik zeggen. kan een hoge druk hebben en is bestand tegen water, wordt ook niet vloeibaar als het een beetje warm wordt door wrijving.
 
hallo,

hier zijn de foto's
full

het voorste woning die al geplamuurdt is
full

full

al een paar spantjes voor de boeing van achter, ik kon er geen mal van maken omdat ze alemaal een beetje veschillen.
full

en voor de reeling gebruik ik stijve koperen draad die ik strip en daar stukjes van af knijp.
full

na een klein uurtje knippen.... de stukjes. raad eens hoeveel het er zijn:D

grtn Brecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Brecht!

Hoe ga jij het straks oplossen met de Kaapstander?

Gewoon ijskoud voor de kaapstander zetten,
Of zoals het orgineel , in de golfbreker?

Jan
 
ik denk in de golf breker, nu heb ik er al 1 verschil. maar welke kleur heeft die woning ik heb bij jou gezien beige is dat in het echt ook?? en als je revel verf gebruikt welk nummer??

Ik heb ook de schroefas aangepast met een staafje waar ik vet in kan doen, hij loopt nu al zonder geluid (hopelijk ook waterdicht.

grtn Brecht
 
staafje ???? buisje zul je bedoelen
een staafje kan je niets in doen das vol

gr raf en ja das allemaal beige op de zz
 
ik denk in de golf breker, nu heb ik er al 1 verschil. maar welke kleur heeft die woning ik heb bij jou gezien beige is dat in het echt ook?? en als je revel verf gebruikt welk nummer??

grtn Brecht

Toppie Brecht!
Kaapstander in de golfbeker is wel beter;)

Woning?
Bedoel je de accomodatie?? => bij mij is die gebroken wit.
Of die wanden onder het voordek?? => die verf heb ik zelf gemengd.

Jan
 
de wanden onder het voor dek.

ik heb nog een beetje gedaan:
full

hier zie je dus het buisje voor het vet.
full

en ik heb een begin gemaakt van de toren, ik had geen stukjes voor de toren dus moet ik het maar over tekekenen op een blad en dan uitknippen en dan terug overtekenen op het hout
full


grtn Brecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
brecht zijn dat koper draden die je hebt gebruikt als stuur stang ?????
da gaat niet goed blijven gaan
een fiets spaak of anders messing gebruiken
ja er komt kommentaar maar beter nu dan dat je dek er opligt en de boot daarna van hier naar ginder stuurt

gr raf
 
Zo te zien is de schoonheidsspecialiste nog in BF, anders lijkt mij die wel erg duur.

Ga je nog gaatjes in de scepters boren of soldeer je de relingdraden tegen de scepters aan?
 
ofwel gaten boren ofwel half door veilen en een dunnere draad er in solderen
het kan alle twee
brecht als je kiest voor boren en /of vijlen wel een malletje maken dat de draden allemaal even hoog komen te zitten op de staanders
anders heeft het geen zicht
gr raf
 
voor die paaltjes ???
das toch eenvoudig
je hebt een boorkolom dacht ik gezien te hebben
wel je neemt een plankje en daar zet je een latje vertikaal op
dan zet je daar een latje haaks horizontaal tegen
dan een opening "waar je staander in past"en dan terug een latje
dit goed laten drogen
nu heb je een malletje waar je ze kan in leggen
dit malletje zet je vast onder de boor kolom
en je regelt de mal zo dat je een gat kunt boren in de staander
nu boor je eerst al deze zelfde gaten
dan zitten die allemaal op de zelfde hoogte
voor het volgende gat verzet je de mal en dan zet je een spijkertje in de opening"staander er in leggen en een spijkertje door het gat heen kloppen (zonderkop natuurlijk)"
daar past dan het eerder geboorde gat overheen dan weer boren
dan zitten ze allemaal even ver van elkaar en de gaten zitten allemaal aan dezelfde kant
de derde kan je op de bovenkant solderen
om je draden recht te krijgen kan je ofwel messing gebruiken of je neemt weer koper draad
koper is zachter dus kan tijdens gebruik meer beschadigen
om deze recht te krijgen zet je een kant tegen de bankvijs en de andere maak je vast aan een stokje
en dan trek je der heel hard aan
zo word de draad stijver en word hij recht

gr raf
 
ik zie dat je elektradraad gebruikt, of zich is daar niets mis mee, maar om het goed recht te krijgen, RAF zei het al gebruik een houtje en trekken.
maar als je een eind elektradraad aan een kant in de bankschroef zet en het andere einde in de boormachine en dan heel kort laten draaien dan tordeert het koper en is het kaarsrecht.
groetjes piet
 
zo doe ik het ook, maar voor de electriciteids draad te strippen is hij een beetje geplooid. de werf is voor een tijd gesloten, want de ...... examens komen er aan en ja dan moet je leren he:sniper::teacher: hopenlijk mag ik zondag toch nog even bouwen:rolleyes:
 
hallo,

vandaag zal er wel niets te bouwen worden, 10 lijsten met elk 40 franse woorden van buiten leren op een voor middag en na de middag oeffening maken:( daar wordt je toch ziek van:mad:

maar nu heb ik een vraagje: zou ik de waterkannonen werkent maken??? ik ben er nog niet helemaal over uit want ten eerste: ik moet weer een gat in de romp boren. ten tweede: de pomp moet sterk genoeg zijn om het water hoog in de mast te krijgen. ten derde: hoe krijg ik die lijdingen weg gewerkt??? ten vierde: hoe sluit ik die pomp aan om mijn ontvanger??? ten vijfde : zou ik iets beschadiggen in de romp of aan de mast. ten zesde: wat als er een lek is en de pomp blijft draaien???

dus ik zou het niet doen tenzij jullie daar goede antwoorden op hebben want dat zou wel heel mooi zijn!
 
Nog nooit in mijn bouwverslag gekeken zeker?
Ik heb immers ook een brandspuit in de WZ zitten
en mijn masten zijn een mooie knik hoger
en toch kan ik het water erdoor naar buiten laten spuiten.

Jan
 
Mja, maar jouw masten zijn ook een stuk ruimer dus de leidingen zijn relatief makkelijker weg te werken dan bij Brecht. De masten van de BB ZZ zijn nou niet bepaald ruim bemeten, een paar snoertjes voor verlichting kan al problematisch worden.
 
klopt, de draden worden al een probleem maar ik ga eens naar een electro winkel en vraag eens of ze heeeeeeele dune draadje hebben.

grtn Brecht
 
Back
Top