Zwarte zee

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Armira, 25 aug 2022.

  1. Armira

    Armira

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Papendrecht
    Vandaag eerst maar eens begonnen model van de zwarte zee op te knappen eerst helemaal gestript en begin nu weer met opbouwen
    Wil statisch model maken maar wel met verlichting en evt radars draaiend maken IMG_20220824_171553.jpeg IMG_20220825_213558.jpeg IMG_20220825_213617.jpeg
     
    Cotjuh, Marc w, Ronaldp en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Armira

    Armira

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Papendrecht
    Zwarte zee nieuw verfje gegeven en weer opgebouwd Heb model statisch gemaakt maar wel met verlichting
    Deze dus ook weer klaar enkel nog vitrine maken IMG_20220916_194024.jpeg IMG_20220916_212537.jpeg
     
  3. Ronaldp

    Ronaldp

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Maassluis
    Valt op dat iedereen wakker is op de Zwarte Zee.:D
    Uit alle ramen/patrijs poorten komt verlichting.
    Dat is in het echt niet zo.
    Persoonlijk zou ik hier en daar ramen/patrijs poorten blinderen.
    Voor de rest ziet het er netjes uit zeg.

    Mvg ronald
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooie boot Rien, maar net als Ronald vind ik de verlichting veel te helder. Weet dat het op de foto altijd erger lijkt dan het is, maar in de tijd van de Zwarte Zee had je verlichting die wat geler overkwam. En een varend schip had de stuurhut min of meer verduisterd. Er was toen nog geen daglichtradar, AIS en elktronische kaarten. In wezen had je wat velichting in de kaartenkamer en ik het stuurhuis wat verlichting bij het kompas. Maar ja, mijn nautische kunsten (althans voor de boterham) liggen een halve eeuw achter ons. Alweer enige jaren gelden bracht ik met een collega een zeiljacht van Ijmuiden naar Scharendijke. Voor de Hoek was het druk en er kwam een schip naar binnen dat zoveel dekverlichting aan had dat de boordlichten er amper uit waren te halen. Natuurlijk wordt er met de huidige middelen heel anders gevaren, maar voor mij was het een soort omgekeerde wereld. Met zijn AIS signaal wisten we welke kant hij op ging en met welke snelheid. Kijk maar of je iets met onze opmerkingen kuntt doen. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina