Zweef model voor anw opdracht

• Topicstarter Topicstarter Flyboarder
  • Startdatum Startdatum
F

Flyboarder

Guest
Beste mensen,
Wij moeten voor het vak anw (algemene natuur wetenschappen) een praktische opdracht doen. Nou dacht laten we iets met model vliegtuigen doen. Nu ben ik opzoek naar een klein model zweefvliegtuig waar we aantal dingen aan kunnen passen om te kijken wat voor een effect dat heeft op zijn vliegeigenschappen, bv vleugels langer of korter ed. Het model moet simpel te bouwen zijn, of te koop als bouwpakket, en mag niet teveel geld gaan kosten. Hopelijk hebben jullie een paar goede iedeen en modellen.

Al vast bedankt,
Joost

zoek eens op het forum, er zijn al een aantaldraadjes over een anw opdracht geweest. waarin ook (precies) dezelfde vraag werd gesteld.

Groeten Halmar

Na wat zoeken heb ik al een paar ideeen opgedaan, de romp wil ik gaan maken van een houten stok\staaf en de vleugel en de staart uit depron. De vleugel word uit een stuk gemaakt. Hoe kan ik het beste uit derpon platen vleugels maken? iemand wat tips?

Joost

Hier nog een simple schets

naamloos37sq.png

Ik geloof dat je het op vrije vlucht hebt? Dit kan zeer leerzaam zijn om daarmee te beginnen. ook al vlieg je al afstandbestuurd.

Wat je nodig hebt: een beetje (vierkant)hout, depron, liniaal, zeer scherpe mesjes, lood,en bvb polysteryne lijm van Rectavit(aanbrengen-uitvrijven-los-tot tien tellen-tegen elkaar-vast).

nu kan je beginnen met experimenteren:

Trefwoorden zijn: vleugelbelasting (g/dm²), instelhoek, vorm , zwaartepunt, vleugelprofiel (eenvoudig beginnen, kan met een hol profiel dwz depron een lichte bolling geven door het , rond een buis te plooien naar wens.)

zorg dat alles altijd symetrich is zowel naar afmeting vorm als gewicht.
(En niet zoals in je tekening):D

Groeten Val

Bedankt voor de informatie, die tekening had ik even in 3 seconden gemaakt alleen even voor het idee.

Kan je (of iemand anders) mischien nog wat meer uitleg geven over het maken van een vleugel profiel uit depron voor een zweever?

Joost

Ik heb nu een idee hoe ik een vleugel kan maken uit depron, zie plaatje. Als ik het helemaal fout doe hoor ik het graag. De variable die ik wil gaan proberen zijn vleugel lengte, profiel (mischien heeft iemand hier nog een idee over), zwaarte punt. Mischien weten jullie nog dingen die makkelijk te teste zijn.

ik heb ergens een heel leuk boekje liggen die alle typen vliegtuigen beschrijven en vervolgens ga je ze allemaal bouwen en vliegen.
De vliegtuigjes zijn allemaal hetzelfde gebouwd als je schets, van balsa plankjes en een latje als romp.
Eenspijker is om hem uit te balanceren.
Die balsa delen kan je makkelijk vervangen door depron.. wat makkelijk te snijden is met stanley mes.
Enkele modellen die de revu passeren zijn de conventionele opstelling zoals je schets.
een canard
een delta,,
pijl vleugel
etc etc.. ik zal even zoeken hoe dat boekje heet.. knlinkt als precies wat je nodig heb..

Peter

Back